Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.06.2021 № 255
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Курган Г. від 10.06.2021 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 10.06.2021 № 255
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
108 UA-2021-02-16-000615-c 16.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ганна КУРГАН
встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 25.06.2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності та повноти розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій по лотам, відповідності укладених договорів по кожному з лотів та змін до них умовам тендерної документації, своєчасності укладання та оприлюднення договорів про закупівлю по лотам.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства «Полтаватеплоенерго» (далі - Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету № 29 від 24 .02.2021 р., Лот 4: тендерну пропозицію ТОВ «Р-МК», ТОВ «Торговий дім ТРУБОІЗОЛКОМПЛЕКТ», ТОВ «КВАНТ ПЛЮС», протокол розгляду тендерної пропозиції від 21.04.2021, повідомлення про намір укласти договір від 22.04.2021, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.04.2021 №7644-р/пк-пз, договір від 06.05.2021 № 06-05-21/1, інформацію про відміну: Лот 1, Лот 2, Лот 3.
Моніторингом питання правильності та повноти розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що згідно умов частини другої розділу 3 тендерної документації Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії. Проте, в оголошенні про проведення процедури закупівлі відсутня інформація про вид та умови надання, чим порушено вимоги пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу правильності та повноти розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, питання розгляду тендерних пропозицій, відповідності укладеного договору з умовам тендерної документації, своєчасності укладання та оприлюднення укладеного договору про закупівлю - порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом недопущення порушень в майбутньому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Отримавши інформацію про результати моніторингу закупівлі ДК 021-2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби. Труби сталеві. 4 Лоти. у розрізі стадій проведення процедури закупіві повідомляємо:
З 2015 року ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» оголошує закупівлі на електронному майданчику Держзакупівлі. онлайн.
З 16.04.2021р. електронний майданчик ввід в дію функціонал заповнення полів забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору (https://news.dzo.com.ua/instrukcziyi/pidkategoriya-instrukczij-1/yak-zapovnyuvaty-kvalifikaczijni-kryteriyi-zabezpechennya-tendernoyi-propozycziyi-ta-zabezpechennya-vykonannya-dogovoru-v-formi-ogoloshennya-pro-zakupivlyu/), як того вимагає п.9 ч.2 с.21 та с.25,27 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відкриті торги на закупівлю ДК 021-2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби. Труби сталеві. 4 Лоти було оголошено на електронному майданчику 16.02.2021р. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій -19 березня 2021 року.
На той час заповнюючи оголошення про проведення відкритих торгів, на електронному майданчику була можливість поставити «галочку» у полі «Гарантія» та заповнити суму. Зазначити інформацію про вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції технічно не було можливо. На момент вводу в дію на електронному майданчику функціоналу «заповнення полів забезпечення тендерної пропозиції» Замовник не мав змоги змінити заповнене на майданчику оголошення.
Усунути виявлене порушення на даний час технічно не маємо можливості оскільки з 06.05.2021 р. процедура закупівлі має статус «Завершена».
ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» врахує в подальшому виявлені порушення шляхом недопущення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
За лотом Труба електрозварна прямошовна – 6 найменувань
UA-2021-02-16-000615-c.b1
Дата:
29.03.2021 16:19
Стан:
Відмовлено в задоволенні
Скарга на дії Замовника
16.02.2021 року Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «Полтаватеплоенерго» було оголошено закупівлю № UA-2021-02-16-000615-c, Лот ДК 021-2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби. Труби сталеві. 4 Лоти.
Свої пропозиції для участі у процедурі закупівлі Лот 4 подали наступні підприємства: ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРУБОІЗОЛКОМПЛЕКТ»(ЄДРПОУ- 37180015), ТОВ «Р-МК» (ЄДРПОУ- 39674568), ТОВ «КВАНТ ПЛЮС» (ЄДРПОУ- 31618527).
Всі пропозиції були допущені до аукціону. Але, пропозицію ТОВ «КВАНТ ПЛЮС» повинна бути відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації, а саме технічним вимогам наведених в Додатку № 2.3, п.3. Інші документи які подає Учасник закупівлі, підпункт 7 Документальне підтвердження відповідності товару.
Замовником всупереч норм чинного законодавства України були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, у зв’язку з чим, користуючись своїми законними правами, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРУБОІЗОЛКОМПЛЕКТ» подає скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Дискримінаційними, незаконними, упередженими та такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника є рішення Замовника щодо допущення до процедури оцінки (аукціону) тендерної пропозиції ТОВ «КВАНТ ПЛЮС» і бездіяльність Замовника в частині невідхилення Пропозиції зазначеного учасника Процедури закупівлі.
Скаржник не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закон України «Про публічні закупівлі».
Тендерна пропозиція учасника Процедури закупівлі ТОВ «КВАНТ ПЛЮС» є такою, що не відповідає нормам законодавства, у тому числі, встановленим у тендерній документації умовам, було виявлено що учасником не було розміщено вищевказані документи у складі тендерної пропозиції, а саме:
У відповідності з Додатком 2.3 до тендерної документації пункт 3 «Інші документи які подає Учасник закупівлі», а саме підпункт 7 необхідно надати Документальне підтвердження відповідності товару:
7.1. Якість товару повинна відповідати:
- чинним нормативно-правовим актам з охорони праці;
- чинним державним та галузевим стандартам;
- іншій нормативній та технічній документації.
На підтвердження надати скан-копії необхідних документів, завіреними мокрою печаткою Учасника:
- сертифікатів відповідності (за наявності);
- сертифікатів/паспортів якості на раніше виготовлену партію товару або інші документи які підтверджують якість товару.
ТОВ «КВАНТ ПЛЮС» не надано відповідний Сертифікат якості на трубу діаметром 426*8 при виробництві продукції, як було заявлено замовником.
До складу тендерної пропозиції ТОВ «КВАНТ ПЛЮС» додано документ «Довідка щодо виробника та технічних характеристик товару Лот -4» (назва документу Довідка щодо виробника та ТХ ЛОТ 4.pdf), в якій чітко зазначено, що учасник пропонує продукцію наступного виробника ТОВ «ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ», яка відповідає технічним характеристикам згідно:
-ГОСТ 10706-76 «Трубы стальные электросварные прямошовные.Техничские требования»
- ГОСТ 10704-91 «Трубы стальные электросварные прямошовные.Сортамент».
Звертаємо увагу, підтвердження якості труби діаметром 426*8 був наданий сертифікат якості № 588 від 24.09.2020року (назва документу ЛОТ 4 сертиф. якості, відповідності.pdf), в якому зазначено стандарт ГОСТ 10704-91, 10706-76.
Надані документи ТОВ «КВАНТ ПЛЮС», зокрема Сертифікат якості № 588 ISO 9001:2015 від виробника ТОВ «ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ», що засвідчує відповідно до визначених специфікацій продукції, технічних умов та положень є основні дані про якісні характеристики та властивості продукції, які перебачено ГОСТ- не відповідає параметрам Замовника та ГОСТ 10706-76 не поширює свою дію на труби діаметром 426 мм.
Відповідно до прийнятим Міждержавною радою по стандартизації, метрології та сертифікації (протокол № 12 від 21.11.97 р.), затвердженим і введеним в дію на території України (інформаційній показник стандарту 4-ІПСЗ-98) зі зміною № 4 до ГОСТ 10706-76 «Трубы стальные электросварные прямошовные. Технические требования» стандарт розповсюджується на труби діаметром від 478 мм до 1420 мм, відповідно виробництво, оцінка відповідності та поставка труб діаметром 426 мм по ГОСТ 10706-76 не передбачені, як було надано ТОВ «КВАНТ ПЛЮС» до тендерної пропозиції.
Більш того, виготовлення вказаних труб діаметром 426 за ГОСТ 10706 -76 технічно не можливо, так як ГОСТ 10706-76 посилається на ГОСТ 10704-91 «Трубы стальные электросварные прямошовные. Сортамент», стандарт чинний в Україні до 01.07.2022, який регламентує по п.8 (другий абзац) вимоги щодо «предельные отклонения по наружному диаметру торцов» та п. 9 (другий абзац) встановлює «класс точности по овальности» і «величины допустимой овальности наружного диаметра на трубы диаметром с 478 мм,» що підтверджує висновки першої частини нашої відповіді, що взагалі виготовлення труб діаметром 426 по ГОСТ 10706-76 технічно не можливо через відсутність технічних вимог до їх виготовлення в ГОСТ 10706-76 та ГОСТ 10704-91.
Для підтвердження вище наведеного, надаємо роз’яснення ТОВ «ВИПРОБУВАЛЬНО-СЕРТИФІКАЦІЙНИЙ ЦЕНТР «ПІВДЕНТЕСТ» та Атестат про акредитацію № 1О194, Титул ГОСТ 10706-76 зі зміною №4.
ТОВ «ВИПРОБУВАЛЬНО-СЕРТИФІКАЦІЙНИЙ ЦЕНТР «ПІВДЕНТЕСТ» проводить оцінку відповідності технічним регламентам.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КВАНТ ПЛЮС», а саме не відхиливши тендерну пропозицію яка не відповідає умовам тендерної документації, Замовник порушив право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Звертаємо увагу, що ч.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачений чіткий перелік документів та строки усунення невідповідності в інформації та/або документів в тендерній документації. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Таким чином, ТОВ «КВАНТ ПЛЮС» не має законних підстав додати до своєї пропозиції інший документ, який відповідає вимогам Додатку № 2.3, п.3. Інші документи які подає Учасник закупівлі, підпункту 7 тендерної документації.
Отже, провівши аналіз наданих документів згідно підпункту 7.1 Пункту 3. Інші документи які подає Учасник закупівлі до тендерної документації Скаржник приходить до висновку, що надані ТОВ «КВАНТ ПЛЮС» документальне підтвердження відповідності товару не відповідають умовам Додатку № 2.3, п.3. Інші документи які подає Учасник закупівлі тендерної документації, а відтак не надані підтверджуючі документи.
Пропозиція ТОВ «КВАНТ ПЛЮС» не відповідає вимогам Закону та тендерної документації, а бездіяльність Замовника в частині невідхилення Пропозиції ТОВ «КВАНТ ПЛЮС» є грубе порушення Закону України «Про публічні закупівлі».
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема за посиланням: https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2021-02-16-000615-c/lot-5ca13700c9b094af540bb2257245ae85
Враховуючи вищевикладене, вважаємо що Замовник порушив принцип здійснення закупівель встановлений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 5, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Здійснити ретельну перевірку тендерної пропозицій ТОВ «КВАНТ ПЛЮС» на предмет їх відповідності усім у сукупності вимогам/умовам, встановленим Замовником у тендерній документації;
3. Зобов’язати Замовника скасувати його рішення стосовно допущення до аукціону тендерної пропозиції ТОВ «КВАНТ ПЛЮС».
4. Зобов’язати Замовника відхилити тендерну пропозицію ТОВ «КВАНТ ПЛЮС».
Додатки:
- роз’яснення ТОВ «ВИПРОБУВАЛЬНО-СЕРТИФІКАЦІЙНИЙ ЦЕНТР «ПІВДЕНТЕСТ»
- Атестат про акредитацію № 1О194,
- ГОСТ 10706-76 зі зміною №4.
Директор
ТОВ «ТД «ТРУБОІЗОЛКОМПЛЕКТ»___________________________________В.М. Гордієнко
Автор:
37180015, ТОВ "Торговий дім ТРУБОІЗОЛКОМПЛЕКТ"
51217, Україна, Дніпропетровська область, пгт. Мелиоративное, ул. Заводская 2
Тема:
В інформаційних цілях надаємо перелік документів, які скасовані 1 січня 2021 року
Зміст:
Шановний Замовнику. В інформаційних цілях надаємо перелік документів, які скасовані 1 січня 2021 року. Замовник та в подальшому Постачальник, можуть мати незручне становище, відповідно до Закону. При постачанні продукції, а саме в наданні та отримуванні сертифікатів якості ГОСТ яких вже не існує. Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ».
ГОСТ 10006-80 Труби металеві. Метод випробування на розтягнення (ИСО 6892-84)
? ГОСТ 10145-81 Метали. Метод випробування на тривалу міцність
? ГОСТ 10704-91 Труби сталеві електрозварні прямошовні. Сортамент
? ГОСТ 3262-75 Труби сталеві водогазопровідні. Технічні умови (Перевидання (травень 1994 р.) зі
Змінами № 1, 2, 3, 4, 5, 6
? ГОСТ 8639-82 Труби сталеві квадратні. Сортамент
? ГОСТ 8639-82 Труби сталеві квадратні. Сортамент. Зміна № 4
? ГОСТ 8645-68 Труби сталеві прямокутні. Сортамент
? ГОСТ 8731-74 Труби сталеві безшовні гарячодеформовані. Технічні вимоги (СТ СЭВ 1482-78). Зі
змінами № 2-6 і поправкою
? ГОСТ 8732-78 Труби сталеві безшовні. Сортамент
? ГОСТ 8733-74 Труби сталеві безшовні холоднодеформовані та теплодеформовані. Технічні
вимоги. Зі змінами № 1, 2, 3, 4
? ГОСТ 8734-75 Труби сталеві безшовні холоднодеформовані. Сортамент (СТ СЭВ 1483-78)
? ГОСТ 13663-86 Труби сталеві профільні. Технічні вимоги. Зі змінами № 1, 2
Дата оприлюднення звернення:
17.02.2021 08:53
Добрий день. Дякуємо за інформацію. Зараз ведемо переговори з виробниками труб, як правильно внести зміни в документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
17.02.2021 13:35
Звернення:
За тендером : Труби сталеві. 4 Лоти.
Тема:
технічни умови
Зміст:
Доброго дня
Просимо розтлумачити за якими технічними умовами необхідно постачання труб за лотом 2
Дата оприлюднення звернення:
17.02.2021 13:00
Добрий день. Не зрозуміли Ваше запитання? Що саме Вам розтлумачити? В Додатку 2 надано специфікацію з переліком труб і кількість.
Стосовно ГОСТів зараз ведемо переговори в виробниками труб. Можливо будуть внесені зміни в документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
17.02.2021 13:33
Звернення:
За тендером : Труби сталеві. 4 Лоти.
Тема:
Уточнення по ГОСТ. ГОСТ по тендеру Дійсний. Відновити дію міждержавних стандартів на період з 01 січня 2021 року до 01 липня 2022 року:
Зміст:
Замовнику. ГОСТ Дійсний. Нас також, чуть не ввели в оману.... .
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 11 Закону України «Про стандартизацію», розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 № 1163 «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації» та за пропозицією ТК 8 «Труби сталеві та балони» (протокол від 07.12.2020)
1. ГОСТ 550–75 Трубы стальные бесшовные для нефтеперерабатывающей и нефтехимической промышленности. Технические условия
2. ГОСТ 632–80 Трубы обсадные и муфты к ним. Технические условия
3. ГОСТ 633–80 Трубы насосно-компрессорные и муфты к ним. Технические условия
4. ГОСТ 800–78 Трубы подшипниковые. Технические условия
5. ГОСТ 3262–75 Трубы стальные водогазопроводные. Технические условия
6. ГОСТ 8639–82 Трубы стальные квадратные. Сортамент
7. ГОСТ 8645–68 Трубы стальные прямоугольные. Сортамент
8. ГОСТ 8731–74 Трубы стальные бесшовные горячедеформированные. Технические требования
9. ГОСТ 8732–78 Трубы стальные бесшовные горячедеформированные. Сортамент
10. ГОСТ 8733–74 Трубы стальные бесшовные холоднодеформированные и теплодеформированные. Технические требования
11. ГОСТ 8734–75 Трубы стальные бесшовные холоднодеформированные. Сортамент
12. ГОСТ 9567–75 Трубы стальные прецизионные. Сортамент
13. ГОСТ 10704–91 Трубы стальные электросварные прямошовные. Сортамент
14. ГОСТ 13663–86 Трубы стальные профильные. Технические требования
15. ГОСТ 23270–89 (ИСО 2938–74) Трубы-заготовки для механической обработки. Технические условия
Дата оприлюднення звернення:
17.02.2021 15:44
Дякуємо.
Дата оприлюднення відповіді:
17.02.2021 16:21
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Завершена закупівля
Очікувана вартість
14 844 996
грн.
Період подання пропозицій
до
19.03.2021 10:34
Замовник:
Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «Полтаватеплоенерго»