Звернення:
За тендером : Ізолятори
Тема:
ПОДІЛ НА ЛОТИ
Зміст:
Добрий день!
Вивчивши документацію по відкритим торгам на закупівлю «Ізолятори» та практику, яка склалася на теперешній час, звертаємось до Вас, як Замовника, з проханням поділити предмет закупівлі на лоти, та виділити скляні ізолятори в окремий Лот, що значно підвищило б економічну ефективність проведення даної процедури. Зазначаємо, що кількість скляних ізоляторів ПС-70Е (загальна кількість цих ізоляторів, згідно з предметом закупівлі становить - 1250 шт.) дає можливість виділити їх в окремий лот.
В Україні та в найближчих державах немає жодного виробника, який виробляє всю номенклатуру, відповідно закупівля сформована лише під посередників, або навіть, у разі якщо виробник якоїсь продукції, що закуповується забажає прийняти участь у цій процедурі, йому доведеться закупити продукцію як посереднику. А це, в свою чергу, призводить до збільшення вартості продукції, що є розбазарюванням коштів АТ "СУМИОБЛЕНЕРГО".
Також звертаємо вашу увагу на результат попереднього проведення закупівель та на рішення Антимонопольного комітету, яке зобов’язало Замовника поділити предмет закупівлі на Лоти - (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-11-26-002624-c). Та на основі цього рішення був поділений предмет закупівлі на Лоти (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-02-21-001585-a), рішення АМК (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-10-000183-a), а також рішення АМК (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-12-17-000347-c).
Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
10.02.2021 16:30
Добрий день. На Ваше питання повідомляємо наступне: Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 15.04.2020 № 708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник).
При цьому Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Крім того, додатково повідомляємо, що Замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з Учасниками процедури закупівлі, які не мають права впливати на уповноважених осіб Замовника щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. Отже, за нормами діючого законодавства Замовник має право визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, чинне законодавство не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) передбачає право Замовника здійснювати поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його господарських потреб.
АТ "СУМИОБЛЕНЕРГО", враховуючи свою потребу у вказаному предметі закупівлі, необхідному переліку позицій, місці та часу поставки, а також робіт, що заплановані з використанням цих позицій для капітального, поточного ремонтів та технічного обслуговування об’єктів, вирішило за необхідне визначити предмет закупівлі виходячи із спільного знаку Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 - 31650000-7 — Ізоляційне приладдя.
Також наголошуємо, що АТ "СУМИОБЛЕНЕРГО" зацікавлене у придбанні всього переліку вказаної продукції у одного постачальника і одночасно, так як це позитивно впливає на формування ціни на замовлену продукцію (витрати по транспортуванню, розмитненню (у разі надання європейського еквіваленту), тощо), на своєчасність здійснення поставок. Отримання товарів від різних постачальників за невеликими обсягами не лише підвищує ймовірність несвоєчасної поставки окремих видів товару, а і невиконання графіків запланованих робіт з використанням даного виду продукції.
Враховуючи зазначене АТ "СУМИОБЛЕНЕРГО" визнало за недоцільне виділити скляні ізолятори в окремий лот, а проводити закупівлі одним лотом вцілому.
Слід зазначити, що згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, чинне законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами, які вони на даний час безпосередньо не виробляють.
Відповідно до п. 2 ч. 2 статті 4 ЗУ «Про публічні закупівлі» у річному плані повинна міститися інформація щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності). На сьогоднішній день відсутня технічна можливість вносити зміни до плану закупівель, а отже поділ закупівлі на лоти призведе до порушення чинного законодавства.
Дата оприлюднення відповіді:
15.02.2021 15:20