Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 11 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення з усіма додатками до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Державного підприємства «Іллінецьке лісове господарство» (далі – замовник), протокол засідання тендерного комітету від 22 лютого 2021 року №5, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір на закупівлю лісозаготівельних послуг від 01 березня 2021 року №1/21-ЛЗ (далі – Договір) та пояснення від 22 квітня 2021 року, отримане від замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу встановлено, що замовник у повідомленні про намір укласти договір, яке оприлюднено в електронній системі закупівель 22 лютого 2021 року, умовою застосування переговорної процедури закупівлі визначив пункт 1 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», із змінами (далі – Закон), а саме: двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом, та уклав Договір 01 березня 2021 року.
Водночас, згідно частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Однак, замовник уклав Договір на сьомий день з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, чим порушив вимоги частини сьомої статті 40 Закону.
Крім того, відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Однак, сума Договору, укладеного замовником із ФОП Комар В.С., не відповідає узгодженій ціні пропозиції цього учасника, зазначеній в оприлюдненому в електронній системі закупівель повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, чим порушено вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
Так, загальна сума Договору, згідно з умовами пункту 3.1 розділу 3 «Ціна договору», становить 613270,00 грн (без ПДВ), тоді як в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю зазначено узгоджену ціну пропозиції ФОП Комар В.С. на надання лісозаготівельних послуг замовнику за даною процедурою закупівлі в сумі 735924,00 грн (з ПДВ).
Відповідно до пунктів 2, 4 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю визнається нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону та з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 Закону та частиною сьомою статті 40 Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону.
Крім того, замовник не оприлюднив додатки до Договору, які є його невід’ємною частиною, а саме карту технологічного процесу розроблення лісосіки; акт приймання-передачі лісосіки для розробки та технічне завдання, чим порушив вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю установлено порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю та усіх додатків до нього установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору до узгодженої ціни пропозиції учасника процедури закупівлі установлено порушення частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.