Обгрунтування використання переговорної процедури
Підставою для обрання переговорної процедури для закупівлі поштових послуг (послуг поштових у межах зобов’язання щодо надання універсальних послуг поштового зв’язку з пересилання поштових карток, листів, бандеролей (простих та рекомендованих) з оплатою шляхом нанесення на поштове відправлення відбитку кліше державного знака маркувальної машини, що знаходиться у замовника) є чинне законодавство України у сфері публічних закупівель та надання поштових послуг, зокрема, Закон України «Про публічні закупівлі», Закон України «Про поштовий зв'язок» від 04.10.2001 року №2759-111 (зі змінами та доповненнями) та Правила надання послуг поштового зв’язку, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 №270 та Регламентом міжнародних поштових відправлень, Інструкцією з використання маркувальних машин, затвердженої наказом Міністерства інфраструктури України від 03.02.2014р. № 71, зареєстрованого Міністерством юстиції України 26.02.2014 р. за № 339/25116,зі змінами, інші законодавчі акти.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про поштовий зв'язок» маркувальна машина - пристрій, призначений для нанесення на письмову кореспонденцію відбитку державного знаку, що підтверджує оплату послуг поштового зв’язку, дату приймання та іншу інформацію, а національний оператор поштового зв'язку - оператор, який в установленому законодавством порядку надає універсальні послуги поштового зв'язку на всій території України і якому надаються виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв'язку.
Згідно зі статтею 15 Закону України «Про поштовий зв'язок» національний оператор забезпечує надання на всій території України універсальних послуг поштового зв'язку за переліком, який затверджується Кабінетом Міністрів України. Національний оператор має виключне право зокрема на «використання маркувальних машин та надання дозволу на їх використання іншим фізичним та юридичним особам».
Згідно положень розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 року №10-р «Про національного оператора поштового зв’язку» (зі змінами та доповненнями) національним оператором поштового зв’язку України визначено Акціонерне товариство «Укрпошта».
Таким чином, саме на АТ «Укрпошта» в особі його відокремлених підрозділів покладено виконання функцій Національного оператора поштового зв’язку, тобто передано виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв’язку, у тому числі й послуг з пересилання письмової кореспонденції з використанням маркувальної машини.
Також, згідно з пунктом 87 «Правил надання послуг поштового зв’язку», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 р. № 270, маркувальні машини можуть використовуватися фізичними та юридичними особами за дозволом Національного оператора поштового зв'язку після укладення відповідних договорів та внесення авансових платежів. Поштові відправлення з нанесенням відбитків кліше державного знака маркувальної машини подаються для пересилання лише до об'єкта поштового зв'язку, визначеного у відповідних договорах, після надходження на його поточний рахунок коштів для надання такої послуги.
Виходячи з норм пункту 2 частини 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником у разі відсутності конкуренції з технічних причин, коли послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання. Внаслідок цієї обставини договір про закупівлю може бути укладено з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 40 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки поштові послуги (універсальні послуги з пересилання поштових відправлень з використанням маркувальної машини) можуть бути надані тільки певним постачальником, а саме: Акціонерним товариством «Укрпошта», замовник обрав для здійснення закупівлі поштових послуг (послуг з пересилання простої та рекомендованої письмової кореспонденції з використанням маркувальної машини) (за кодом ДК 021:2015 64110000-0 — Поштові послуги) переговорну процедуру закупівлі, яка застосовується у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, коли послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання