«Шановний учаснику, уважно ознайомившись з поданою Вами вимогою № UA-2021-01-21-000603-c.a3 від 23.02.2021 року у закупівлі UA-2021-01-21-000603-c, за предметом «код ДК 021:2015 – 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки. ПОСЛУГИ З РЕГЕНЕРАЦІЇ (ЗАПРАВКИ/ВІДНОВЛЕННЯ КАРТРИДЖА)» змушені залишити її без задоволення, оскільки:
Відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року (далі - Закону) після проведення аукціону, та на етапі кваліфікації учасникам гарантоване право подавати вимоги у двох випадках:
1) ч. 3 ст. 31 Закону передбачено, що у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель;
2) ч. 4 ст. 33 Закону встановлено, що учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Тобто, подана Вами вимога складена у супереч вимогам Закону, та ним не передбачено права Вам як Учаснику на відповідне звернення, у зв’язку з чим дана вимога не може розглядатися Замовником у межах Закону та не може бути задоволена тендерним комітетом Замовника.
1. Щодо невідповідності «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ» Товариство з обмеженою відповідальністю «МАЙСТЕР ПРИНТ СЕРВІС» (далі – Переможця» формі «Цінової пропозиції» передбаченої Додатком № 1 Тендерної документації:
У п. 1 Розділу №3 Тендерної документації встановлено вимогу до учасників торгів надати цінову пропозицію згідно Додатку №1 цієї документації. В Додатку №1.1. до Тендерної документації вказано: «тендерна пропозиція подається у сканованому вигляді за підписом уповноваженої посадової особи Учасника та скріплена печаткою. Ця вимога не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно з чинним законодавством, за винятком оригіналів чи нотаріально завірених документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами).»
Водночас відповідно до п. 32 ст. 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Також ч. 1 ст. 26 Закону передбачено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. У п. 1 Розділу №3 Тендерної документації встановлено вимогу, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 1.5. цієї документації.
Тобто, тендерна пропозиція є електронним документом та на тендерну пропозицію накладений електронний підписом уповноваженої посадової особи Учасника, що повністю відповідає вимогам тендерної документації. А документ «цінова пропозиція» учасником надано в складі тендерної пропозиції та з огляду на те, що до нього не встановлювалося вимоги щодо підпису , Замовник вважає що він повністю відповідає вимогам тендерної документації.
2. Щодо невідповідності Довідки про наявність обладнання та матеріально технічної бази наданій Переможцем п. 1.1. Розділу №1 Додатку №2 до Тендерної документації:
Замовником у п. 1.1. Розділу №1 Додатку №2 до Тендерної документації встановлено вимогу надати: «Довідку, складену в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, на бланку підприємства та з печаткою*, про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для належного виконання послуг (зазначити найменування обладнання, кількість, власність/оренда тощо), зокрема, системи Service Desk (HelpDesk) з можливістю зовнішнього контролю надходження та виконання заявок. В разі існування власної регіональної мережі (підрозділів, представництв, філій, тощо), зазначити адресу, телефони, режим роботи.
За наявності партнерських відносин - зазначити вид, дату та номер документу про співпрацю тощо.»
У складі тендерної пропозиції Переможцем надано pdf документ «довідка про наявність матер-тех бази (1)» яка містить інформацію про те що в учасника наявна технологія системи Service Desk (HelpDesk), системи Service Desk (HelpDesk) щодо найменування обладнання, кількість, власність/оренда Замовником не встановлювалося вимоги щодо надання такої інформації до системи Service Desk (HelpDesk), так як Service Desk (HelpDesk) і є її найменуванням. Та додатково повідомляємо що довідка надається в довільній формі, а тому твердження учасника, що в переможця відсутня система обробки та зовнішнього контролю надходження та виконання заявок є хибним та документально не підтвердженим, а лише суб’єктивною думкою учасника та його трактуванням вимог передбачених замовником у тендерній документації.
Щодо інших технологій, замовником не передбачено обов’язковості надання такої інформації, Також так як переможцем не зазначено інформацію про існування власної регіональної мережі (підрозділів, представництв, філій, тощо), замовник вважає що у переможця відсутня така мережа, а обов’язкова іі наявність документацією не передбачена.
3. Щодо підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід:
Повідомляємо, що у п. 1.1. Розділу №1 Додатку №2 до Тендерної документації встановлено вимогу надати: «Довідка, складена у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, на бланку підприємства та з печаткою*, про підтвердження наявності в учасника у штаті, що найменше трьох працівників відповідної кваліфікації з освітою інженера, які мають досвід забезпечення належної якості послуг з заправки/відновлення картриджів.
До довідки додати копії трудових книжок співробітників, дипломи про вищу освіту та сертифікати про проходження навчання таких співробітників з присвоєнням відповідної кваліфікації, дійсні на момент розкриття тендерних пропозицій.»
Звертаємо Вашу увагу що замовником не встановлено обов’язку учасника зазначати у Довідці інформацію про досвід роботи та посаді, а тому наданий pdf документ «довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації» повністю відповідає вимогам замовника, та зазначена Вами інформація не може бути підставою для відхилення пропозиції такого учасника.
4. Щодо підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
У п. 1.1. Розділу №1 Додатку №2 до Тендерної документації встановлено вимогу надати: «Довідка, складена у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, на бланку підприємства та з печаткою*, про наявність не менше двох виконаних аналогічних договорів* (за 2017-2020 роки) з зазначенням контрагента, контактної інформації, предмету договору.
Додати Акти наданих послуг, що свідчать про виконання договорів у повному обсязі та листи-відгуки (рекомендації) від контрагента, щодо виконання аналогічного договору.
*Під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір за відповідним кодом ДК предмету закупівлі.»
Переможцем у складі тендерній пропозиції надано pdf документ «Аналогічні договора 17р.-20р., акти та відгуки МПС» який містить Договір про надання послуг №4454 від 20.04.2018 року, Договір надання послуг №12 від 28.11.2017 року, Договір про надання послуг № 46 від 22.03.2018 року, та акти надання послуг, листи відгуки від контрагентів.
Повідомляємо учаснику, що відповідно до п. 22 ст. 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку
Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту.
Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином:
перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y);
перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y);
перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y);
перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y).
Водночас всі категорії входять у відповідний клас який визначається за четвертою цифрою ДК 021:2015, а тому предмет закупівлі який визначений за п’ятою цифрою ДК 021:2015 входить у відповідний клас, а тому Договір про надання послуг № 46 від 22.03.2018 року повністю відповідає вимогам замовника.
Щож до Договору про надання послуг №12 від 28.11.2017 року хоча він не має коду ДК, проте замовнеком у тендерній документації не встановлювалася вимога що у договорі повинен бути зазначений код згідно ДК 021:2015, а була встановлена умова що аналогічним договором слід розуміти виконаний договір за відповідним кодом ДК предмету закупівлі. А за відповідним кодом ДК 021:2015 є код 50310000-1 який називається Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки, водночас предметом закупівлі відповідно до даного договору є Послуги по заправці та відновленню картриджів який повністю підтверджує виконанню договору за відповідним кодом ДК предмету закупівлі, а саме найбільш підходящому 50313000-2 Технічне обслуговування і ремонт копіювально-розмножувальної техніки, який входить у відповідний клас ДК 021:2015 згідно якого замовник визначив предмет закупівлі. Враховуючи викладене вимога п. 1.3. Додатку №2 до Тендерної документації, щодо надання не менше двох договорів за аналогічним кодом ДК Замовник вважає повністю виконаними.
5. Щодо станції очистки катриджів.
У п. 2 Розділу №2 Додатку №5 до до Тендерної документації встановлено вимогу надати: «Копії документів, що підтверджують наявність в учасника станції очистки картриджів (технічний паспорт виданий учаснику/ оборотно-сальдова відомість або витяг з неї/діючий договір оренди станції).»
На виконання вимоги учасник подав Паспорт на станцію очистки картриджів Patron R2, Оборотно-сальдову відомість по рахунку 10 за 5 лютого 2021 р.
Водночас Вами зауважено, що «паспорт на станцію очистки картриджів Patron R2 має ознаки підроблення, що яскраво видно на сторінці №11, де печатка зжата і накладена як малюнок за допомогою графічного редактора, у зв’язку з чим документ не може братися до уваги Замовником, як виконання вимог п. 2 Розділу №2 Додатку №5 до Тендерної документації.» Проте повідомляємо, що замовник здійснює оцінку в межах документів поданих у складі пропозиції, замовником вимагався один з вище перелічених документів та вони були надані переможцем. А також повідомляємо що Замовник не має повноважень на встановлення інформації про підроблення документів у складі тендерної пропозиції, а учасник не довів та документально не підтвердив відповідної інформації, а лише безпідставно надає необґрунтовані звинувачення. Якщо учасник вважає що документ є підробленим він може звернутися до відповідних органів та за власний рахунок зробити експертизу.
6. Щодо витратних матеріалів.
У п. 4 Розділу №2 Додатку №5 до до Тендерної документації встановлено вимогу надати: «Документи щодо витратних матеріалів та запчастин. Витратні матеріали (тонери, фотоциліндри, очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи картриджів та інші основні комплектуючі), які використовуватимуться при наданні послуг, повинні бути новими, не перебувати під забороною відчуження, арештом, не бути предметом застави, а також не бути предметом будь-якого іншого обтяження чи обмеження, передбаченого чинним в Україні законодавством, щодо походження товарів з країн стосовно яких діє Закон України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII та тимчасово окупованих територій.»
Переможцем у складі тендерної пропозиції надано pdf документ «Довідка щодо витратних матеріалів» у якій наявна інформація, що (тонери, фотоциліндри, очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи картриджів та інші основні комплектуючі), які використовуватимуться при наданні послуг, нові, не перебувають під забороною відчуження, арештом, не є предметом застави, а також не є предметом будьякого іншого обтяження чи обмеження. Так як Замовником не встановлено які саме документи, підтверджують відповідну інформацію, Замовник вважає що наданий у складі пропозиції документ повністю відповідає вимогам замовника.
7. Щодо якості тонеру, та підтвердження авторизації:
У п. 6, 7 Розділу №2 Додатку №5 до до Тендерної документації встановлено вимогу надати: «Для підтвердження якості тонеру, який буде використовуватися під час надання послуг із заправки картриджів, та з метою підтвердження того, що розробка, виробництво тонера здійснюється за наявності сертифікованої системи менеджменту якості готової продукції, сертифікованої системи екологічного менеджменту процесу виробництва, Учасник має надати:
6.1 Копію сертифікату міжнародного зразка, про наявність у виробника (або імпортера) тонеру системи контролю якості ISO 9001:2015, виданого органом з сертифікації систем менеджменту, стосовно розробки, виробництва еквівалентних витратних матеріалів, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України та є в переліку на офіційному веб-ресурсі (https://naau.org.ua);
6.2 Копію сертифікату міжнародного зразка, про наявність у виробника тонеру (або імпортера) системи екологічного менеджменту ISO 14001:2015, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва еквівалентних витратних матеріалів, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України та є в переліку на офіційному веб-ресурсі (https://naau.org.ua);
7. В разі якщо Учасник не є виробником (або імпортером) тонеру, необхідно додатково надати у складі своєї пропозиції оригінал листа авторизації Учасника, в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником виробника (або імпортера). Даний лист повинен бути адресований Замовнику торгів та містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі.»
Товариство з обмеженою відповідальністю «МАЙСТЕР ПРИНТ СЕРВІС» надало Сертифікат на систему управління якістю №UA.MS.132-20 від 29.09.2020 року та Сертифікат на систему екологічного управління №UA.MS.133-20 від 29.09.2020 року, що видані на ім’я Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЛДУ», який не є виробником витратних матеріалів, проте у Листі авторизації №250 від 08.02.2021 року, зазначена інформація що ТОВ ВЕЛДУ є дистридютором. Так як чинні норми права не містять поняття дистрибютора а тлумачні словники визначають, що:
Дистриб’ютор – це компанія або приватний підприємець, які виконують функції торгового посередника, тобто здійснюють оптову закупівлю і збут товарів певного виду на регіональних ринках. Як правило, дистриб’ютор має переважне право і можливість купувати і продавати обладнання, технічні новинки, програмне комп’ютерне забезпечення. Виробнича компанія може мати власного дистриб’ютора з продажу своїх товарів за кордоном, де він діє на основі укладеної угоди її єдиним представником (ексклюзивний дистриб’ютор).
Відповідно замовник вважає, що дистриб’ютор у даному випадку виступає імпортером відповідного товару.
Отже, подана Вами вимога не обґрунтована та складена у супереч вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, а тому законом не передбачено права Вам як Учаснику на відповідне звернення, у зв’язку з чим дана вимога не може бути задоволена тендерним комітетом Замовника.