Обгрунтування використання переговорної процедури
Річним планом закупівель Сумської регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Замовник) на 2021 рік передбачено проведення закупівлі послуг з розподілу електричної енергії та послуг з компенсації перетікань реактивної електричної енергії. Для безперебійного забезпечення електроенергією об’єктів Замовника на території міста Суми закупівлю послуг з розподілу електричної енергії та послуг з компенсації перетікань реактивної електричної енергії за державні кошти необхідно здійснювати у порядку визначеним Законом України «Про публічні закупівлі» (далі–Закон) . Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції з технічних причин щодо розподілу електричної енергії, акціонерне товариство «Сумиобленерго» ( далі – АТ «Сумиобленерго» ) є оператором системи розподілу електричної енергії на території Сумської області та є єдиним можливим постачальником послуг з розподілу електричної енергії на території Сумської області. У даному випадку відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону може бути застосована переговорна процедура закупівлі. Переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Враховуючи те, що на сьогоднішній день порядок виробництва, купівлі – продажу, передачі та розподілу електричної енергії чітко встановлений Законом України «Про електроенергетику» та Правилами користування електричною енергією, затвердженими постановою Національної комісії регулювання енергетики України (з подальшими змінами та доповненнями), сторони домовилися дотримуватися та керуватися вище згаданими нормами спеціального законодавства. Згідно даних (пункт 74) Реєстру суб’єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сфері енергетики, що розміщений на сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 30.11.2020р. АТ "Сумиобленерго" (код за ЄДРПОУ 23293513) займає монопольне становище на ринку розподілу електричної енергії у межах території Сумської області. Відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 12.08.2020 р. № 1535 (Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 16.11.2018 р. № 1445), АТ "Сумиобленерго" було видано ліцензію на провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, відомості про що значаться у Ліцензійному реєстрі, станом на 30.11.2020. Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії (постанова НКРЕКП від 27.12.2017 № 1470) територія провадження діяльності оператора системи розподілу визначається за місцем розташування об’єктів електроенергетики, призначених для розподілу електричної енергії, що перебувають у власності ліцензіата, та до яких приєднані електричні мережі споживачів, які живляться від мереж ліцензіата. Керуючись п.2 ч.2 ст.40 Закону та враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції з технічних причин на відповідному ринку, закупівля послуг з розподілу електричної енергії та послуг з компенсації перетікань реактивної електричної енергії (ДК 021:2015 - 65310000-9 - Розподіл електричної енергії ) на 2021 рік можлива лише шляхом проведення переговорної процедури закупівлі з єдиним можливим учасником - АТ "Сумиобленерго".