Обгрунтування використання переговорної процедури
З метою організації даної закупівлі, з урахуванням статті 11 Закону, відповідно до частини 2 статті 13 Закону замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі як виняток та відповідно до умов, визначених у частині 2 статті 40 Закону.
Згідно ч. 1 ст. 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності підстав, що визначені у ч. 2 ст. 40 Закону, в тому числі така процедура може бути застосована через відсутність конкуренції з технічних причин (п.2 ч.2 ст. 40).
Відповідно до ст.1 Закону України «Про поштовий зв'язок» від 04.10.2001р. №2759-111 поштова марка – державний знак, виготовлений у встановленому законодавством порядку із зазначенням його номінальної вартості та держави, який є засобом оплати послуг поштового зв’язку, що надаються національним оператором. Згідно з вимогами п.80 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг поштового зв'язку» від 05.03.2009р. №270, закупівля марок необхідна для підтвердження оплати послуг поштового зв'язку. Відповідно до пунктів 1 та 2 Положення про знаки поштової оплати, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України №388 від 24.06.2010р., дане Положення визначає порядок видання, введення в обіг та організації розповсюдження знаків поштової оплати, до яких належать поштові марки, блоки, марковані конверти та картки, а також виведення їх з обігу. Пунктом 2 вищевказаного Положення передбачено, що його дія поширюється тільки на національного оператора поштового зв'язку. Згідно ст. 1 Закону України «Про поштовий зв’язок» національний оператор поштового зв'язку (національний оператор) – оператор, який в установленому законодавством порядку надає універсальні послуги поштового зв'язку на всій території України і якому надаються виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв'язку. Відповідно до п.1 ч.3 ст.15 Закону України «Про поштовий зв’язок» Національний оператор має виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу. Частиною 7 ст.15 Закону України «Про поштовий зв’язок» встановлено, що юридична особа, на яку покладається виконання функцій національного оператора поштового зв’язку, визначається Кабінетом Міністрів України. Розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про національного оператора поштового зв'язку» від 10.01.2002 №10-р виконання функцій національного оператора поштового зв'язку покладено на Акціонерне товариство «Укрпошта». Таким чином, АТ «Укрпошта» набула виключного право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу. Відповідно до інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань Акціонерне товариство «Укрпошта» (код ЄДРПОУ 21560045) у своїй структурі має відокремлені підрозділи, серед яких територіальним представником АТ «Укрпошта» в Полтавській області є Полтавська дирекція Акціонерного товариства «Укрпошта» (код ЄДРПОУ 21061678) адреса: 36000, Полтавська область, м. Полтава, вул. 1100-річчя Полтави, будинок 2.
Враховуючи вищевикладене, є підстави для проведення переговорної процедури закупівлі товару за предметом «Марки» за кодом ДК 021:2015 – 22410000-7 – Марки, з підстави визначеної пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону, а саме товари можуть бути поставлені лише одним суб’єктом господарювання через відсутність конкуренції з технічних причин.
Отже, задля забезпечення марками структурних підрозділів регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Полтавській області (філії ГСЦ МВС) – територіальних сервісних центрів МВС, необхідно провести переговорну процедуру закупівлі за предметом «Марки» за кодом ДК 021:2015 – 22410000-7 – Марки, з підстави визначеної пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону, а саме відсутність конкуренції з технічних причин.