Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
09.02.2022 48
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П.В. від 09.02.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 09.02.2022 №48
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
6 UA-2020-12-03-013682-b 03.12.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 31.03.2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національної академії Національної гвардії України (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
У межах проведення моніторингу закупівлі «М’ясо яловичини І категорії (ДК 021:2015: 15111100-0 - Яловичина)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2020-12-03-013682-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
- яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- згідно вимог пункту 3 розділу V тендерної документації учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати оригінал експлуатаційного дозволу для потужностей (об’єктів) з виробництва або переробки, зберігання або реалізації харчових продуктів. Однак, учасником-переможцем ФОП Рухліним С.І. надано експлуатаційний дозвіл від 15.08.2018 № 16-26-142, що виданий на ім’я ФОП Сергієнко В.І. Просимо пояснити таку невідповідність.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
Повідомляємо вам, що обґрунтування розміру витрат проводиться начальником продовольчої служби на підставі чисельної кількості особового складу Академії, що харчується. Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі повинні відповідати національним стандартам, керівними документами та розпорядженнями, а також ДСТУ. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі проводилось згідно наказу № 275 від 18.02.2020 Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі»
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено інформацію.
Повідомляємо Вам, що дана процедура закупівлі за унікальним номером UA-2020-12-03-013682-b по предмету закупівлі: «М'ясо яловичини І категорії», була оприлюднена на веб-порталі 03.12.2020 року.
Відповідно до змін, унесених до Постанови № 710, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 № 631 і від 11 жовтня 2016 № 710» (далі — Постанова № 1266), за якою головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
– обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
– оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Отже, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не було оприлюднено на власному веб-сайті, так як зміни до постанови набули чинності після оприлюднення закупівлі на веб-порталі. Проте, повідомляємо Вам, що з 19.12.2020 Національна академія Національної гвардії України виконує вищевказані вимоги.
Щодо вимог пункту 3 розділу V тендерної документації.
Повідомляємо наступне, У переліку документів на тендер ФОП Рухлін С.І. надав експлуатаційний дозвіл №16-26-142 від 15.08.2018 виданий на ФОП Сергієнко Володимир Іванович. Тобто ФОП Рухлін С.І. надав у складі тендерної документації чужий документ – експлуатаційний дозвіл № 16-26-142 від 15.08.2018, а саме виданий не на його ім’я. Отже оператор ринку ФОП Рухлін С.І., здійснює постачання харчових продуктів тваринного погодження, які потребують дотримання температурного режиму, зобов’язан був отримати на потужність експлуатаційний дозвіл, виданий на своє ім’я, а також повинен був надати його до складу тендерної пропозиції.
Відповідно до п. 3.1 Розділу 3 тендерної документації Замовник вимагав:
Оригінал експлуатаційного дозволу для потужностей (об’єктів) з виробництва або переробки, зберігання або реалізації харчових продуктів або оригінал рішення (повідомлення) про державну реєстрацію потужностей, видане операторам ринку, для харчових продуктів, які не потребують отримання експлуатаційного дозволу, виданого виробнику продукції, що є предметом закупівлі (у разі, якщо учасник не є виробником).
Учасник – ФОП Рухлій Сергій Іванович надав у складі своєї тендерної пропозиції наступні документи:
рішення про державну реєстрацію потужності від 18.03.2019 №25-12/175. Відповідно до якого прийнято рішення (наказ від 13.03.2019 № 147) про державну реєстрацію потужності оператора ринку ФОП Рухлін Сергія Івановича;
довідка, про те що учасник не є виробником (Вих. №22 від 09.12.2020) – в якій зазначено, що Учасник не є виробником продукції, а має статус постачальника, а ФОП Сергієнко В.І. - виробник продукції, що є предметом закупівлі;
декларація виробника (посвідчення про якість) №3952;
експлуатаційний дозвіл №16-26-142 від 15.08.2018.
відповідно Учасник, надавши у складі своєї пропозиції вищенаведені документи, підтвердив свою відповідність вимогам технічної документації та підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника відсутні.