Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 22 січня 2021 року.
Предметом аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військово – медичний клінічний центр Західного регіону (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-12-01-000778-c); тендерну документацію; протокол розкриття тендерних пропозицій (по Лоту 1 та по Лоту 2); тендерну пропозицію ФОП Головко Марта Василівна (далі -ФОМ Головко М.В.) по Лоту №1 та тендерну пропозицію ФОП Гоман Руслан Миколайович (далі – ФОП Гоман Р.М.) по Лоту №2; повідомлення про намір укласти договір від 30.12.2020 (по Лоту №1) та від 30.12.2020 (по Лоту №2); договір про надання послуг №2/21-1 від 18.01.2021 (по Лоту №1, далі – Договір №2/21-2), договір про надання послуг №2/21-2 (по Лоту №2, далі – Договір № №2/21-2).
Відповідно до норм частини п’ятої статті 17 Закону Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Проте, моніторингом встановлено, що на порушення вимог частини п’ятої статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, в тендерній документації Замовника (Додатку 1) встановлено вимогу про подання переможцем інформації (довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою) щодо підтвердження відсутності підстав, визначених у пунктах 2, 3, та 8 частини 1 статті 17 Закону, тоді як така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення пункту 8 частини другої статті 22 Закону, проект договору до Лоту №1 (Додаток №5) та проект договору до Лоту №2 (Додаток №6) тендерної документації Замовника про закупівлю не містить порядку змін його умов. Як наслідок укладений договір з переможцями торгів ФОП Головко М.В. (по Лоту №1) Договір №2/21-1 та ФОП Гоман Р.М. (по Лоту №2) Договір №2/21-2, також не містить порядку змін його умов.
Відповідно до частини 3.2 розділу 3 тендерної документації зазначено, що цінова пропозиція подається в електронному вигляді, форма заповнюється згідно з Додатком 4 до тендерної документації.
Проведеним моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Головко М.В. (по Лоту №1) та тендерної пропозиції ФОП Гоман Р.М. (по Лоту №2) встановлено, що учасниками у складі тендерної пропозиції надано «Цінова пропозиція», яка не відповідає вимогам тендерної документації.
Так, у тендерній документації Додатку №4 у формі «Пропозиція» Замовником встановлено строк протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними - 90 календарних днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Однак, учасником ФОП Головко М.В. (Лот №1) надано цінову пропозицію (лист від 31.12.2020 №55) та учасником ФОП Гоман Р.М. (Лот №2) - цінову пропозицію (лист від 18.12.2020 №1), у яких зазначено, про погодження вказаними учасниками дотримуватися умов тендерної пропозиції протягом 90 календарних днів з дня розкриття тендерних пропозицій.
За вимогою пункту 1.1. та 1.2. частини 1 та частини 2 Додатку №1 тендерної документації на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, учасники повинні надати довідку в довільній формі яка містить інформацію про матеріально-технічну базу, а саме про приміщення та транспортні засоби якими буде здійснюватись транспортування білизни, медичного одягу та іншого речового майна по кожному окремому лоті. Довідку у довільній формі про виробничі потужності учасника торгів (яка містить інформацію про наявність та потужність обладнання необхідного для надання послуг та місце їх розташування) щодо кожного окремого лоту. А також, про нявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме відомості у довільній формі про працівників відповідної кваліфікації, які будуть залученні для надання послуг.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ФОП Гоман Р.М. (Лот №2) у складі тендерної пропозиції не надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а також не надано довідку про працівників відповідної кваліфікації, які будуть залученні для надання послуг.
Таким чином, на порушення вимог пункту 1, 2 та 3 частини 1 статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Головко М.В. (по Лоту №1) та ФОП Гоман Р.М. (по Лоту №2), які не відповідали кваліфікаційному критерію, встановленому у тендерній документації відповідно до статті 16 Закону, та тендерна пропозиція яких не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а визначено вказаних вище учасників переможцями торгів, та укладено з ними договір, зокрема, по Лоту №1 Договір №2/21-1 на суму 770 959,20 грн та по Лоту №2 Договір №2/21-2 на суму 261 000,00 гривень.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 17 Закону та пункту 2, 8 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пунктів 1, 2 та 3 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю,– порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, усунення вимог частини першої статті 31 Закону шляхом розірвання укладених за результатами тендеру договорів (по Лоту 1 та по Лоту 2) з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а також частини п’ятої статті 17, частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.