Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 18 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру, виконання Замовником рішення Органу оскарження.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2020-12-01-001836-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження учасником ПП «Львів-Продукт» порядку проведення Замовником процедури закупівлі та винесене Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) рішення №1711-р/пк-пз від 01.02.2021, тендерну пропозицію ФОП Васильців Ірини Володимирівни (далі – ФОП Васильців І.В.), повідомлення про намір укласти договір від 28.12.2020; оприлюднені ФОП Васильців І.В., як переможцем, документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону, опубліковані Замовником під час моніторингу (28.09.2021 та 05.10.2021) пояснення та документи на відповідні запити органу державного фінансового контролю.
Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до протоколу засідання тендерного комітету №391 від 28.12.2020 переможцем тендеру визначено ФОП Васильців І.В., тендерна пропозиція якої за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, повідомлення про намір укласти договір з ФОП Васильців І.В. оприлюднено 28.12.2020.
Водночас, учасником ПП «Львів-Продукт» 05.01.2021 подано скаргу до Органу оскарження щодо скасування рішення Замовника про визначення переможця процедури закупівлі.
За результатами розгляду вищевказаної скарги Органом оскарження винесено рішення від 01.02.2021 №1711-р/пк-пз, яким зобов’язано Замовника скасувати рішення про визначення ФОП Васильців І.В. переможцем за процедурою закупівлі UA-2020-12-01-005456-b.
За нормою частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Згідно з частиною 23 статті 18 Закону рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Відповідно до наданих Замовником під час моніторингу пояснень та документів на запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником відповідно до вимог частини 23 статті 18 Закону було надіслано 24.02.2021 позовну заяву про скасування вищевказаного рішення Органу оскарження до Окружного адміністративного суду міста Києва, за якою відкрито судове провадження (справа №640/5180/21).
Проведеним під час моніторингу аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації щодо стану розгляду судової справи №640/5180/21 (джерело інформації: Єдиний державний реєстр судових рішень, https://reyestr.court.gov.ua) встановлено, що станом на час завершення моніторингу рішення суду у справі №640/5180/21 не прийнято.
З врахуванням наведеного, за результатами моніторингу ознаки порушень, за якими спрацювали автоматичні індикатори ризику RISK-1-13 (невиконання замовником рішення органу оскарження) та RISK-1-16 (несвоєчасне укладення замовником договору про закупівлю за результатами проведення конкурентної процедури закупівлі) – не підтверджено.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не здійснювався.
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проведеним моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника (частина 2 розділу V) зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а також наведено опис формальних помилок згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710.
Водночас, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника (частина 2 розділу V) не наведено приклади формальних помилок.
Згідно з нормою частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
У тендерній документації Замовника (пункт 11 Таблиці 2 Додатку 1) визначено, що для підтвердження відсутності підстави, визначеної у пункті 13 частини першої статті 17 Закону (наявність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника) документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених пунктом 13 частини першої статті 17 Закону за визначеною законодавством формою, виданий уповноваженим на це органом чинний на момент подання тендерної пропозиції учасником або на більш пізню дату.
Під час моніторингу встановлено, що ФОП Васильців І.В., після оприлюднення Замовником 28.12.2020 повідомлення про намір укласти з вказаним переможцем договір про закупівлю, оприлюднено 04.01.2021 довідку №50279/10/13-01-13-04, видану 28.12.2020 Головним управлінням Державної податкової служби у Львівській області (далі – ГУ ДПС у Львівській області) про відсутність станом на 28.12.2020 у ФОП Васильців І.В. податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстроченої, відстроченої, реструктуризованої).
Водночас, відповідно до сформованої 29.12.2020 ІТС ДФС та переданої до електронної системи закупівель відповіді (Квитанція №2) на запит щодо надання інформації про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) зі сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи ДФС (Квитанція №1), у ФОП Васильців І.В. станом на 29.12.2020 була наявна заборгованість.
Під час моніторингу, на запит органу державного фінансового контролю, Замовником (05.10.2021) зазначено, що наявність підстави, визначеної у пункті 13 частини першої статті 17 Закону, потребує додаткового вивчення, оскільки Замовнику надано дві довідки, що мають суперечливу інформацію.
Західним офісом Держаудитслужби було скеровано звернення (лист від 06.10.2021 №131317-14/7030-2021) ГУ ДПС у Львівській області щодо наявності/відсутності у ФОП Васильців І.В. заборгованості станом на 29.12.2020 та протягом наступних 10 днів.
У наданій відповіді (№11774/5/13-01-13-02 від 13.10.2021) ГУ ДПС у Львівській області зазначено, що ФОП Васильців І.В. було видано довідку від 28.12.2020 № 50279/10/13-01-04 про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, де відсутня заборгованість, та одночасно вказано, що у ФОП Васильців І.В. заборгованість по платежах виникла 29.12.2020 та була наявна протягом 10 наступних днів.
Слід зазначити, що згідно з вимогами пункту 13 частини першої статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Згідно з нормами частини першої статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до норм частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, а також врахувати норми пункту 13 частини першої статті 17, частини першої статті 32 та частини шостої статті 33 Закону при вирішенні питання щодо укладання договору за результатами тендеру.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.