Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 06 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (в редакції чинній після 19.04.2020) (далі – Закон), розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та відповідності його тендерній пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Білоцерківської міської ради «Білоцерківська міська лікарня № 2» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 26.11.2020 року № 722, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІАЛІЗ МЕДИК» (далі – ТОВ «ДІАЛІЗ МЕДИК», учасник-переможець), тендерні пропозиції учасників Комунального підприємства «Фармація» (далі – КП «Фармація», учасник) та Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІАТОМ» (далі - ТОВ «ДІАТОМ»), скарга ТОВ «ДІАЛІЗ МЕДИК» до Антимонопольного комітету України від 11.01.2021 № 01, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.01.2021 № 10-71-р/пк-пз, протокол засідання тендерного комітету Замовника від 27.01.2021 № 62 про скасування рішення щодо допущення до аукціону пропозиції ТОВ «ДІАТОМ» та про її відхилення, протокол розкриття тендерних пропозицій від 03.02.2021, протокол засідання тендерного комітету від 03.02.2021 року № 76 про розгляд тендерної пропозиції та визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір від 03.02.2021 року, договір від 15.02.2021 № 20112/69.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник-переможець ТОВ «ДІАЛІЗ МЕДИК» та учасник КП «Фармація» не відповідають кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Так, підпунктом 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації (файл ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ фармацевтична продукція.doc») та підпунктом 3.1. пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації (файл «Додаток № 1.docx») встановлена вимога щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції довідки у довільній формі, що підтверджує наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); копію кожного договору, зазначеного в довідці, у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору) та копії документів на підтвердження виконання зазначених договорів у повному обсязі.
Так, учасником-переможцем ТОВ «ДІАЛІЗ МЕДИК» на підтвердження вищезазначеного кваліфікаційного критерію надано довідку що підтверджує наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) від 23.12.2020 № 104-04, аналогічні договори з додатками від 19.04.2019 № 19-05/36 та від 13.02.2020 № 16, видаткові накладні до договору від 19.04.2019 № 19-05/36 - від 22.04.2019 № БА-Рн-0000998, від 10.06.2019 № БА-Рн-0001506, від 01.07.2019 № БА-Рн-0001749, від 09.09.2019 № БА-Рн-0002486; видаткові накладні до договору від 13.02.2020 № 16 – від 18.02.2020 № БА-Рн-0000311 та від 10.03.2020 № БА-Рн-0000538; відгуки щодо виконання аналогічних договорів від 26.11.2019 № 01-20/1290 та від 18.09.2020 № 486 (файл «02 Відповідність кваліфікаційним критеріям.pdf»).
В свою чергу учасником КП «Фармація» надано в складі тендерної пропозиції довідку про досвід виконання аналогічного договору про постачання товару від 15.12.2020 № 8125, аналогічні договори з додатками від 02.10.2019 № Тз-296 та від 01.01.2018 № Тз-3, додаткову угоду від 09.12.2019 № 1 до договору № Тз-296, відгуки щодо виконання аналогічних договорів від 07.10.2020 № 4173 та від 11.01.2019 № 061/115-82/10 (файл «Кваліфікаційні вимоги.pdf»).
При цьому, учасниками ТОВ «ДІАЛІЗ МЕДИК» та КП «Фармація» не надано документів, щодо проведення розрахунків (банківських виписок, актів звірки розрахунків) між сторонами які б підтверджували виконання аналогічних договорів у повному обсязі. Крім того, учасником КП «Фармація» на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів не надано видаткових накладних, що підтверджували б поставку медикаментів замовникам за вищевказаними договорами.
Отже вищезазначене не відповідає вимогам підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та підпункту 3.1. пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації та кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозиції учасників ТОВ «ДІАЛІЗ МЕДИК» та КП «Фармація», як таких, що не відповідають кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, допустив до аукціону, визначив переможцем торгів ТОВ «ДІАЛІЗ МЕДИК» та оприлюднив договір від 15.02.2021 № 20112/69.
Слід зазначити, що відповідно до пункту третього частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ДІАЛІЗ МЕДИК» та КП «Фармація» встановлено порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону своєчасності укладання договору від 15.02.2021 № 20112/69 з ТОВ «ДІАЛІЗ МЕДИК» та відповідності його тендерній пропозиції - порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.