Обгрунтування використання переговорної процедури
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутності конкуренції з технічних причин.
Згідно абзацом 2 частини першої статті 1 Закону України «Про природні монополії» природна монополія – стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги). Згідно частиною першою постанови НКРЕКП «Про затвердження Порядку складання та ведення НКРЕКП реєстру суб’єктів природних монополій» від 19.10.2017 № 1268 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, складає та веде реєстр суб'єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг. Реєстр розміщений на офіційному веб-сайті НКРЕКП (http://www.nerc.gov.ua/), знаходиться у вільному доступі, тож ознайомитись з ним може кожний. Згідно з пунктом 93 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 р. № 2019-VIII (далі Закону - № 2019), універсальна послуга — постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України. У Законі № 2019 стаття 63 регулює питання надання універсальних послуг. Універсальні послуги постачальники таких послуг надають виключно побутовим та малим непобутовим споживачам. Малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. Отже, ті замовники, які є такими споживачами, на закупівлю електричної енергії проводять переговорну процедуру з постачальником універсальних послуг, оскільки в межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Відповідно до Додатку 3 «Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території» Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26.10.2018 року №1268 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території”, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ" закріплено на території Хмельницької області, як єдиного постачальника універсальних послуг.
Постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг.
Постачальник універсальних послуг здійснює постачання електричної енергії у порядку, визначеному Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року №312 (далі – ПРРЕЕ) на умовах договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, який розроблений на основі Типового договору, затвердженого ПРРЕЕ.
На підставі зазначено вище, у зв’язку з тим, що універсальна послуга може бути поставлена тільки певним постачальником та оскільки замовник: Хмельницький політехнічний коледж Національного університету «Львівська політехніка» є малим непобутовим споживачем, уповноважена особа прийняла рішення застосувати переговорну процедуру закупівлі електричної енергії відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки відсутня конкуренція з технічних причин на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ", який є постачальником універсальної послуги на території Хмельницької області за відсутності при цьому альтернативи.