Обгрунтування використання переговорної процедури
Згідно ч.1 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Згідно з ч.4 ст.3 Відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Відповідно до ч.10 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності підстав, що визначені згідно ч.2 ст.40 Закону, в тому числі така процедура може бути застосована у разі відсутності конкуренції з технічних причин на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Постановою НКРЕКП № 429 від 14.06.2018р. ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» надано ліцензію з постачання електричної енергії споживачу та на якого покладається виконання функції постачальника універсальної послуги на території Дніпропетровської області (відповідно до Постанови НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території»). Територією ліцензованої діяльності ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ», як постачальника універсальних послуг, являється територія Дніпропетровської області, оскільки на цій території здійснював діяльність попередній постачальник за регульованим тарифом (ПАТ «ДТЕК ДНІПРООБЛЕНЕРГО», який в результаті заходів відокремлення створив ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ»). Частиною 1 статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам. В абз.4 ч.2 ст.63 Законом України «Про ринок електричної енергії» зазначено, що: «…У межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Побутові та малі непобутові споживачі мають право на отримання універсальних послуг на недискримінаційних засадах». Згідно Закону України «Про ринок електричної енергії» Ст.1 ч.1 п.42 малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. Згідно Ст. 58 ч.2 Побутові споживачі та малі непобутові споживачі мають право на отримання універсальних послуг відповідно до цього Закону. КНП «Криворізька МСП №4» КМР приєднана до електричних мереж з договірною потужністю 45 кВт, таким чином повністю відповідає умовам Закону як малий непобутовий споживач. Враховуючи викладене, з метою проведення закупівлі електричної енергії (універсальна послуга) необхідно здійснити закупівлю із застосуванням переговорної процедури, оскільки договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.