Звернення:
За тендером : Газ стиснений природний
Тема:
пропозиції змін до проекта договору
Зміст:
Доброго дня! Наша організація має намір прийняти участь у спрощеній закупівлі на «газ природний стиснений» як учасник, проте, з метою забезпечення рівноправних взаємовідносин між Продавцем та Покупцем, у разі підписання договору, хочемо запропонувати Замовнику розглянути можливість внесення змін до деяких пунктів проекта договору.
1. Враховуючи те, що п.9.3. та п.9.4. проекту Договору передбачена відповідальність Постачальника за порушення строку поставки Продукції та поставку неякісної Продукції відповідно, яка являється несумірною з порушеннями, які зазначені у вищевказаних пунктах, вважаємо за доцільне п.9.3. та п.9.4. викласти у наступній редакції:
«9.3. За порушення строку поставки Продукції Постачальник сплачує на вимогу Покупця пеню у розмірі 1 (одної) облікової ставки НБУ, що діяла на момент порушення такого строку.
9.4. За порушення умов зобов’язання щодо якості Продукції Постачальник сплачує на вимогу Покупця пеню у розмірі 1 (одної) облікової ставки НБУ, що діяла на момент порушення такого строку.
2. З метою запобігання уникнення Покупцем відповідальності щодо вчасного виконання своїх зобов’язань при виконанні умов Договору, зокрема вчасного здійснення платежів за отриману Продукцію, вважаємо за необхідне виключити п.9.8. з проекту Договору.
3. Зважаючи на те, що відповідальність Покупця, яка передбачена п.9.9. та 9.10. являється незначною, а також враховуючи те, що порядок розрахунків за Договором передбачає 100% попередню оплату Продукції, вважаємо за необхідне виключити п.9.9. з проекту Договору, а п.9.10. викласти у наступній редакції:
«9.10. У разі якщо у Покупця з будь-яких причин виникла заборгованість перед Постачальником за отриману Продукцію, Покупець зобов’язаний у повному обсязі погасити зазначену заборгованість шляхом оплати Постачальнику грошових коштів протягом 3 (трьох) робочих днів з дати виникнення вказаної заборгованості.
За несвоєчасне погашення заборгованості перед Постачальником, у разі її виникнення, Покупець сплачує на користь Постачальника пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від суми простроченого платежу, за кожен день прострочення, а за прострочення понад 10 (десять) календарних днів Покупець додатково сплачує Постачальнику штраф у розмірі 7% від суми простроченого платежу.
Також, у разі виникнення заборгованості та не своєчасного погашення її перед Постачальником, Покупець зобов’язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три відсотки річних від простроченої суми.».
4. Розділом 13 проекту Договору (Порядок внесення змін до Договору) передбачено порядок внесення змін до діючої ціни Продукції, який не відповідає вимогам діючого законодавства України, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку з чим, вважаємо за необхідне викласти пункти та абзаци розділу 13 проекту (Порядок внесення змін до Договору) виключно у наступній редакції:
Вартість партії Товару, отриманого Покупцем, визначається:
- за ціною, яка діє на АГНКС Продавця в момент заправки автотранспортних засобів, якщо ціна за одиницю Товару на АГНКС менше або дорівнює ціні, визначеній за результатами процедури закупівлі, зазначеній у Специфікації до цього Договору;
- у разі, якщо ціна на Товар на АГНКС Продавця перевищить ціну, визначену за результатами процедури закупівлі, Сторони за ініціативою Продавця та за наявності підстав, передбачених ч.5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», укладають додаткову угоду до цього Договору про збільшення ціни на Товар.
До моменту підписання уповноваженими представниками Сторін зазначеної у цьому пункті додаткової угоди Продавець має право припинити відпуск Товару Покупцю;
- у разі, якщо ціна на Товар на АГНКС Продавця перевищить ціну, зазначену у Специфікації до цього Договору, більше ніж на 10%, і відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» у Сторін будуть відсутні правові підстави щодо укладання додаткової угоди про збільшення ціни на Товар до цього Договору, Продавець має право припинити відпуск Товару, письмово повідомивши про це Покупця не пізніше ніж у останній робочий день, який передує дню, у якому почне діяти нова ціна на Товар.
У такому випадку Покупець зобов’язаний оплатити Продавцю весь Товар, що було отримано за цим Договором та не було оплачено.».
Дата оприлюднення звернення:
26.11.2020 09:55
1. Передбачений п. 9.3 проекту договору штраф за прострочення поставки продукції понад 30 (тридцять) днів в розмірі 10 (десять) відсотків від вартості не поставленої у строк продукції чи її частини є співмірним строку протермінування, за який передбачений вказаний штраф, та є пропорційним негативним наслідкам, що можуть настати для Покупця.
Передбачений п. 9.4 проекту договору штраф за поставку неякісної продукції у розмірі 20 (двадцять) відсотків від вартості продукції, поставленої неякісною є співмірним строку протермінування, за який передбачений вказаний штраф, та є пропорційним негативним наслідкам, що можуть настати для Покупця.
Тому не вбачаємо за доцільне вносити зміни до п. 9.3, п.9.4 проекту договору.
2. Покупець не буде нести відповідальність за затримку оплати лише за умови невиконання своїх зобов’язань з боку Постачальника. Зважаючи на те, що договором передбачена передоплата цей пункт взагалі не дає можливості уникнення відповідальності виконання зобов’язань за договором зі сторони Покупця, тому Замовник не вбачає за доцільне виключати п. 9.8 з проекту договору.
3. Не вважаємо за доцільне виключати п.9.9 з проекту договору, оскільки даним пунктом передбачена відповідальність Покупця за недотримання терміну здійснення платежів у разі отримання неоплаченої продукції. Крім цього, як раз виключення даного пункту з проекту договору буде свідчити про мету Покупця уникнення відповідальності за вчасне виконання своїх зобов’язань.
Згідно п.9.10 проекту договору за порушення строку погашення заборгованості перед Постачальником за отриману продукцію Покупець сплачує на користь Постачальника за кожний день прострочення пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми грошових коштів, щодо яких було допущено прострочення оплати.
Учасник пропонує: « За несвоєчасне погашення заборгованості перед Постачальником, у разі її виникнення, Покупець сплачує на користь Постачальника пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від суми простроченого платежу, за кожен день прострочення, а за прострочення понад 10 (десять) календарних днів Покупець додатково сплачує Постачальнику штраф у розмірі 7% від суми простроченого платежу. Також, у разі виникнення заборгованості та не своєчасного погашення її перед Постачальником, Покупець зобов’язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три відсотки річних від простроченої суми.».
Учасник чомусь не вважає, що умови відповідальності Постачальника та Покупця являються несумірними особливо за умови отримання 100 % передоплати.
Замовник не вважає за доцільне вносити зміни до проекту договору.
4. Порядок внесення змін до діючої ціни продукції, що передбачений Розділом 13 проекту Договору, відповідає вимогам діючого законодавства України, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі». В зв’язку з цим, не вбачаємо за доцільне вносити запропоновані Вами зміни у Розділ 13 проекту договору, оскільки аргументи Ваші з цього приводу є необґрунтованими.
Учасник пропонує:
«Вартість партії Товару, отриманого Покупцем, визначається:
- за ціною, яка діє на АГНКС Продавця в момент заправки автотранспортних засобів, якщо ціна за одиницю Товару на АГНКС менше або дорівнює ціні, визначеній за результатами процедури закупівлі, зазначеній у Специфікації до цього Договору;
- у разі, якщо ціна на Товар на АГНКС Продавця перевищить ціну, визначену за результатами процедури закупівлі, Сторони за ініціативою Продавця та за наявності підстав, передбачених ч.5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», укладають додаткову угоду до цього Договору про збільшення ціни на Товар.»
Слід зазначити, що Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено оплата продукції за ціною, яка діє на АГНКС Продавця в момент заправки автотранспортних засобів взагалі, а передбачена оплата виключно за цінами та на умовах, визначених вимогами Статті 41 Закону:
«4. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.»
«5. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:»
«7. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою цієї статті, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.»
Відповідно до роз’яснення Мінекономіки № 3304-04/69987-06 від 24.11.2020 р.:
«Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов’язання має виконуватися належним чином, зокрема відповідно до умов договору.
Поряд з цим, частиною першою статті 525 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов’язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Порядок зміни господарських договорів передбачений статтею 188 ГК України. Разом з тим, виходячи зі змісту частини першої статті 653 ЦК України, у разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов.
Законом встановлено імперативну норму, згідно з якою істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених частиною п’ятою статті 41 Закону.
Зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, встановлених частиною п’ятою статті 41 Закону, може здійснюватися саме у разі та у спосіб, що передбачені договором про закупівлю. При цьому порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому.
Внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії;
Норма пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону поширюється на договори про закупівлю, у разі якщо предметом закупівлі є товар. Під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. У разі збільшення ціни має зменшуватися кількість товару. Розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби - від останньої зміни ціни та кількості.
Інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації. Перелік таких організацій не є вичерпним.
Наприклад, це може стосуватися різних продуктів харчування, ціна на які пов’язана із зростанням цін на споживчому ринку та може підтверджуватися інформацією, зокрема, від органів державної статистики.
Після підписання договору про закупівлю сторони можуть внести зміни до договору про закупівлю на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону за умови, що такі зміни відбуватимуться не частіше, ніж один раз на 90 днів. Це обмеження не розповсюджується на договори про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
Сторони договору про закупівлю можуть внести зміни до договору у разі узгодженої зміни ціни в бік зменшення без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг, у тому числі за одиницю товару.
Сума договору про закупівлю зменшується пропорційно узгодженому зменшенню ціни, у тому числі у разі зменшення ціни за одиницю товару.
Наприклад, це може стосуватися різних продуктів харчування, ціни яких на ринку можуть сезонно подешевшати, що може підтверджуватися, зокрема, інформацією від органів державної статистики.»
Таким чином Постачальник не може відпускати товар за ціною іншою, ніж зазначено в договорі або додатковій угоді до договору, підписаній обома сторонами.
Тому враховуючи все вище перелічене залишаємо за собою право не вносити зміни у проект договору.
Дата оприлюднення відповіді:
26.11.2020 16:03