У зв’язку з тим, що укладання договору на поставку палива, при найсприятливіших умовах, відбудеться не раніше 10.02.2021, а це вже майже півтора місяці від початку року, Замовник вимушений скасувати закупівлю через відсутність подальшою потреби у заявлених в тендерній документації об’ємах палива.
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Поштовий індекс
69600
Країна
Україна
Область або регіон
Запорізька область
Населений пункт
м.Запоріжжя
Адреса
ОРІХІВСЬКЕ ШОСЕ, 10
Бензин А-95/Дизельне паливо
Тендер:
UA-2020-11-19-005959-c
Кваліфікований електронний підпис відсутній.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2020-11-19-005959-c.b4
Дата:
02.12.2020 10:33
Стан:
Порушення усунуто
СКАРГА
керуючись ст.ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника – КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ» ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів на закупівлю UA-2020-11-19-005959-c, зокрема:
- Вилучити вимогу, щодо наявності в учасників талонів єдиного уніфікованого зразка на всі АЗС;
- Вилучити вимогу, щодо наявності в учасників пересувної АЗС;
- Вилучити вимогу, щодо надання учасниками копії договору поставки, завірену належним чином, у якому має бути зазначено, що Учасник має право передавати товар третім особам з переліком АЗС, на яких Замовник буде обслуговуватися за картками (талонами);
- Вилучити вимогу, щодо наявності в учасників складу зберігання нафтопродуктів в межах Запорізької області;
- Вилучити вимогу, щодо надання учасниками копії сертифікату якості та/або паспорту якості виданих не раніше 01.10.2020 року.
Автор:
42524688, ТОВ "СОЛВІНГ СІСТЕМС"
04073, Україна, м. Київ, місто Київ, ПРОСПЕКТ СТЕПАНА БАНДЕРИ, будинок 16 А
1. У відповідності до рішення ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № №24090 -р/пк-пз від 29.12.2020 внести зміни до Тендерної документації у закупівлі ID: UA-2020-11-19-005959-c, а саме викладення вимог Тендерної документації які були предметом оскарження у новій редакції.
Всі оновлені вимоги будуть виділені жовтим кольором у відповідному розділі Тендерної документації до даної закупівлі.
Бензин А-95/Дизельне паливо
Звернення:
За тендером : Бензин А-95/Дизельне паливо
Тема:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ
Зміст:
1. в ч. 6 Розділу ІІІ тендерної документації визначено:
«Учасник повинен мати пересувну АЗС (власну, орендовану, за договором перевезення та інше), яка дає змогу заправляти транспортні засоби Замовника у разі виникнення непередбачуваних обставин. На підтвердження наявності цієї можливості Учасник повинен надати підтверджуючі документи на вищезазначений вид транспорту.»
Вимога Замовника щодо наявності пересувної АЗС не є обгрунтованою та є такою, що містить дискримінаційний характер.
В м. Запоріжжя та Запорізькій області лише у одного постачальника наявна пересувна АЗС і цей постачальник – ТОВ «ЗОГ РІТЕЙЛ».
Також, при детальному вивченні досвіду закупівлі палива цим Замовником, - нами було виявлено, що єдиним постачальником палива для потреб замовника, дивним чином, завжди і є ТОВ «ЗОГ РІТЕЙЛ»
Такі факти в сукупності дають підставу вважати наявність корупційної складової при укладанні умов тендерної документації.
ВИЛУЧТЕ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНУ УМОВУ.
Дата оприлюднення звернення:
23.11.2020 15:09
будуть внесені зміни
Дата оприлюднення відповіді:
23.11.2020 15:14
Звернення:
За тендером : Бензин А-95/Дизельне паливо
Тема:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ
Зміст:
2. в ч. 6 Розділу ІІІ тендерної документації визначено:
«8. У разі залучення компаній-партнерів, Учасник повинен надати копію договору поставки, завірену належним чином, у якому має бути зазначено, що Учасник має право передавати товар третім особам з переліком АЗС, на яких Замовник буде обслуговуватися за картками (талонами)»
Вимога щодо наявності переліку АЗС в партнерському договорі – це втручання Замовника в діяльність третіх осіб, тобто в наші відносини з партнерами. Вищезазначена вимога є дискримінаційною, оскільки суть існування талону мережі АЗС і грунтується на можливості здійснення заправки автомобіля за цим талоном.
ВИЛУЧТЕ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНУ УМОВУ.
Дата оприлюднення звернення:
23.11.2020 15:11
будуть внесені зміни
Дата оприлюднення відповіді:
23.11.2020 15:14
Звернення:
За тендером : Бензин А-95/Дизельне паливо
Тема:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ
Зміст:
3. в ч. 6 Розділу ІІІ тендерної документації визначено:
«Учасник повинен мати власний або орендований склад зберігання нафтопродуктів в межах Запорізької області (на нафтобазу необхідно надати витяг з Державного реєстру права власності та копію чинного дозволу або ліцензії (або іншого документу, який посвідчує ії видачу) на провадження певного виду господарської діяльності, а саме ліцензію на право зберігання пального.»
Предметом даної закупівлі є талони, за якими можливий відпуск палива з АЗС учасника або партнера Учасника. Вимога щодо наявності нафтобази (склад зберігання нафтопродуктів) також прописана під ТОВ «ЗОГ РІТЕЙЛ» та не містить свого обгрунтування.
ВИЛУЧТЕ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНУ УМОВУ.
Дата оприлюднення звернення:
23.11.2020 15:11
будуть внесені зміни
Дата оприлюднення відповіді:
23.11.2020 15:14
Звернення:
За тендером : Бензин А-95/Дизельне паливо
Тема:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ
Зміст:
4. в ч. 6 Розділу ІІІ тендерної документації визначено:
«Учасник повинен надати копію сертифікату якості та/або паспорту якості, що підтверджує якість запропонованого до постачання товару та підтвердити наявність політиці контролю якості продукції на підприємстві (надати оригінал/копію чинного договору з лабораторією на проведення випробувань нафтопродуктів, протокол(и) випробувань на товар, що є предметом закупівлі та оригінал/копію актів наданих послуг, виконаних в рамках цього договору в поточному році видані(их) не раніше 01.10.2020 року)»
Вищезазначена вимога обмежує учасників, які мають змогу надати протокол(и) випробувань на товар, що є предметом закупівлі та оригінал/копію актів наданих послуг, виконаних в рамках цього договору в поточному році видані(их) раніше 01.10.2020 року.
Цей факт жодним чином не може впливати на якість наданих послуг.
ВИЛУЧТЕ ДАНУ ВИМОГУ
Дата оприлюднення звернення:
23.11.2020 15:12
будуть внесені зміни
Дата оприлюднення відповіді:
23.11.2020 15:14
Бензин А-95/Дизельне паливо
Тендер:
UA-2020-11-19-005959-c
Кваліфікований електронний підпис накладено.
За лотом
Дата оприлюднення з часом
21.01.2021 09:38
Кінець періоду оскарження з часом
01.02.2021 00:00
Стан
виконано
Відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг
У зв’язку з тим, що укладання договору на поставку палива, при найсприятливіших умовах, відбудеться не раніше 10.02.2021, а це вже майже півтора місяці від початку року, Замовник вимушений скасувати закупівлю через відсутність подальшою потреби у заявлених в тендерній документації об’ємах палива.
В ч 6. Розділу ІІІ до тендерної документації визначено наступну умову: Картки (талони) мають бути єдиного уніфікованого зразка, номінолам 10 та/або 15 та/або 20 л, які повинні прийматись на усіх АЗС, запропонованих Учасником у складі тендерної пропозиції відповідно до умов документації (надати гарантійний лист)
Вимагаючи від учасників наявність талонів єдиного зразка Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі.
На підтвердження цього, надаємо листи, із зазначенням того, що єдиного талону між мережами різних брендів – не існує. Тому, Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу ТД.
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного уніфікованого зразка, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога «єдиний талон для всіх мереж» зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з НЕ єдиними талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.
Вимагаємо вилучити дискримінаційну умову, щодо необхідності наявності в учасників талонів єдиного уніфікованого зразку на всі АЗС
Картки (талони) мають бути єдиного уніфікованого зразка, номіналам 10 та/або 15 та/або 20 л, які повинні прийматись на усіх АЗС, запропонованих Учасником у складі тендерної пропозиції відповідно до умов документації (надати гарантійний лист).
Тендерна документація розроблена тендерним комітетом на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон).
Так, відповідно до зазначених вимог Учасник не обмежений обов’язковою наявністю власних або орендованих АЗС, а має можливість зазначити в довідці АЗС своїх партнерів, незалежно від договірних відносин та торгової марки (логотипу) АЗС. Тобто, Учаснику необхідно мати будь-які договірні відносини (без обмежень) с операторами АЗС.
Звертаємо увагу на те, що Замовник жодним чином в своїй тендерній документації не зазначив конкретну марку або торгівельний знак карток (талонів), а вказав лише технічні характеристики предмету закупівлі, виходячи з власних потреб. Також незрозумілим є факт того, чому потенційний Учасник не має змоги самостійно встановити картки (талони) власного уніфікованого зразка та домовитись зі своїми партнерами щодо їх обслуговування на АЗС партнерів. Так, згідно проведеного Замовником моніторингу публічних закупівель, оголошених на веб-порталі уповноваженого органу, можливо дійти висновку, що у інших учасників процедур закупівель не виникало проблем із цією тендерною умовою, оскільки не зважаючи на наявність партнерів, картки (талони) учасників приймаються на партнерських АЗС за домовленістю. Підсумовуючи вищенаведене, потенційний учасник у своїй вимозі не обґрунтовув, чому саме вищенаведена умова Замовника заважає йому взяти участь у даній процедурі закупівлі.
Крім того, згідно встановленої практики Постійно діючій адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, поняття «дискримінаційні умови» повинно виражатися у неможливості виконати вказану вимогу тендерної документації більш ніж одному учаснику процедури закупівлі, тому, Замовник вважає вимоги тендерної документації обґрунтованими та не вбачає в них порушення Закону України «Про публічні закупівлі», а саме у даній процедурі закупівлі не порушена умова рівності участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм.
Торги відмінено
Очікувана вартість
406 740
грн.
Період подання пропозицій
до
29.01.2021 00:00
Замовник:
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ