Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 15.01.2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, чинній після 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва (далі - Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету від 18.11.2020 №103, зміни до тендерної документації від 23.11.2020 №106, тендерна пропозиція КП «ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ РОГАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ» (далі: учасник-переможець), протокол щодо розгляду тендерних пропозицій від 04.01.2021 №1, рішення про скасування рішення про визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір від 04.01.2021 року.
За наслідками моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якими повинні готуватися тендерні пропозиції. Зазначене є порушенням Замовником пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
Також, за наслідками моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що до тендерної документації тендерним комітетом Замовника внесено зміни, що відображені в електронній системі закупівель у вигляді змін до тендерної документації. Однак, Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі не оприлюднив нову редакцію тендерної документації. Зазначене є порушенням Замовником абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
Крім того, за результатом моніторингу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що визначені Замовником кваліфікаційний критерій у Додатку 1 до змін до тендерної документації не відповідають вимогам пункту 1, 2 та 3 частини другої статті 16 Закону, а саме: Замовник вимагає від учасників довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, в той час як згідно з Законом (в редакції від 19.04.2020) зазначений критерій повинен мати назву: «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Зазначене є порушенням Замовником пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Також, пункт 1 розділу 3 тендерної документації містить вимогу про надання переможцем у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, інформації та документів встановлених у Додатку 5 (для переможця) та Додатку 3 до цієї тендерної документації, в той час як згідно з пунктом 6 частини 2 статті 17 Закону (в редакції від 19.04.2020) - переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Зазначене є порушенням Замовником пункту 6 частини 2 статті 17 Закону.
Моніторингом питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція учасника КП «ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ РОГАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ» не відповідає кваліфікаційним вимогам встановлених тендерною документацією.
Так, відповідно до пункту 4 Додатку 1 «Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі» учасники процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції, повинні надати довідку (заповнена нижче форма) про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід (із зазначенням загальної кількості працівників їх кваліфікації та досвіду роботи) необхідних для виконання вимог замовника.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника КП «ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ РОГАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ» міститься довідка від 07.12.2020 №678, яка не містить даних про загальну кількість працівників.
Крім того, відповідно до вимог підпункту 8 пункту 1 розділу 3 тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати проект договору про закупівлю (Додаток № 4, в окремому файлі).
Однак встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника надано проект договору, пункт 3.1 розділу 3 якого передбачає ціну договору 6 215 500,00 грн з ПДВ.
Однак, згідно інформації оприлюдненої на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що остаточна ціна тендерної пропозиції КП «ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ РОГАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ» складає 5 702 831,30 гривень з ПДВ.
Нормою частини 6 статті 33 Закону, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
В свою чергу, згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Таким чином, ціна договору учасника-переможця за результатами аукціону на момент укладення договору про закупівлю буде змінена, що суперечить вимогам частини 6 статті 33 Закону та частини 4 статті 41 Закону.
Зазначені дії Замовника порушують принципи відкритості та прозорості закупівель на всіх стадіях, об'єктивної та неупередженої оцінки, встановлені статтею 5 Закону.
Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Однак, на порушення абзацу другого пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив пропозицію учасника КП «ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ РОГАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ», визначив його переможцем процедури закупівлі та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір від 04.01.2021 року.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом відміни тендеру відповідно до вимог пункту другого частини першої статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.