Закупівля 09310000-5 - електрична енергія (електрична енергія та супутні послуги) – 2 лоти від Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації.
03148, Україна, м. Київ, Київ, згідно умов тендерної документації
Дата постачання по
31.12.2021 11:23
Умова оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляплата
Період:
5
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата Товару здійснюється Споживачем протягом 5 (п’яти) робочих днів від дати підписання Акта приймання-передачі електричної енергії (далі – Акт) у формі оплати за фактично спожитий Товар відповідно до даних комерційного обліку, на підставі Акта, який самостійно формується Споживачем протягом 3 (трьох) робочих днів після розрахункової дати та надається Постачальнику на погодження
Реєстр пропозицій
Учасник:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГОЛАЙТ КОМПАНІ"
03148, Україна, м. Київ, Київ, згідно умов тендерної документації
Дата постачання по
31.12.2021 11:23
Умова оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляплата
Період:
5
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата Товару здійснюється Споживачем протягом 5 (п’яти) робочих днів від дати підписання Акта приймання-передачі електричної енергії (далі – Акт) у формі оплати за фактично спожитий Товар відповідно до даних комерційного обліку, на підставі Акта, який самостійно формується Споживачем протягом 3 (трьох) робочих днів після розрахункової дати та надається Постачальнику на погодження.
Реєстр пропозицій
Учасник:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГОЛАЙТ КОМПАНІ"
Перелік скарг порожній. Якщо Ви бажаєте подати скаргу
Увійти
або
Підписатися.
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
На даному тендері відміни не були знайдені.
09310000-5 - електрична енергія (електрична енергія та супутні послуги) – 2 лоти
Тендер:
UA-2020-11-18-001737-a
Тип:
вимога
За тендером
UA-2020-11-18-001737-a.a1
Дата:
24.11.2020 01:28
Стан:
Порушення усунуто
Щодо вимог тендерної документації та проекту договору
Шановний Замовник!
1)Тендерної документацією Замовника встановлено, що Учасник має надати «Довідка про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Києва безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.»
Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі. Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території м. Києва постачальників з інших регіонів України.
Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області, місті чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії.
Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів.
У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії.
Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст. 26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі
тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників -юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Крім того, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими.
Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017.
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем або створення Центру обслуговування споживачів на території м. Києва. Це виключно право не обов’язок Ліцензіата (Товариства).
В свою чергу, повідомляємо, що відсутність Центру обслуговування споживачів на території міста Києва жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача. Товариство володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повність задовольняють потреби Споживача.
Просимо: Видалити вимогу щодо наявності на території міста Києва Центру обслуговування споживачів (клієнтів) або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва.
2) В пункті 4.5.2 Проекта Договора, який викладений в Додатку 5 тендерної Документації визначено: «Зміна ціни за одиницю Товару може бути здійснена не частіше 1 (одного) разу протягом розрахункового періоду, та не раніше ніж через 30 (тридцять) календарних днів після укладення Договору.
Згідно з листом-роз’ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27 жовтня 2016 року №3302-06/34307-06 сторони можуть вносити такі зміни до договору про закупівлю кілька разів – залежно від коливання ринкових цін та за умови, що такі зміни до договору про закупівлю будуть обґрунтованими та документально підтвердженими. Таким чином зазначена умова вказує на неможливість Постачальником змінювати ціну товару протягом 30 календарних днів після укладання договору та не частіше 1 (одного) разу протягом розрахункового періоду (1 місяць) . Тобто завчано передбачено, що постачальник зможе підвищити ціну не раніше 30 календарних днів після укладання договору та не частіше 1 (одного) разу протягом розрахункового періоду (1 місяць). Одночасно також зауважимо, що законодавство у сфері публічних закупівель не містить обмежень щодо частоти внесення змін до договору про закупівлю в частині ціни за одиницю товару в межах 10 %. . Відповідно до ч. 2 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Зауважимо, що предметом даної закупівлі є електрична енергія, отже законодавством не передбачено обмеження щодо строків або будь-яких інших обмежень зміни ціни за одиницю товару. Тож вбачається, що такі зміни до договору про закупівлю можна вносити декілька разів. Водночас законодавство не містить обмежень, що для внесення таких змін до договору про закупівлю має пройти певний строк. Отже, заборона зміни ціни 30 календарних днів після укладання договору та не частіше 1 (одного) разу протягом розрахункового періоду (1 місяць) є безпідставною, незаконною та необґрунтованою. Виходячи з вищевикладеного, ПРОСИМО: 1. Внести зміни до документації шляхом виключення названих положень. 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки. У раз ігнорування даної вимоги, ми використаємо надане нам право, згідно статті 18 Закону, звернутися з відповідною скаргою до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення принципів здійснення публічних закупівель.
Щодо вимоги надати Довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Києва безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.»
Тендерним комітетом готуються зміни до тендерної документації щодо вимоги у цій частині
Щодо пункту 4.5.2 Проекту Договору, який викладений в Додатку 5 тендерної Документації, то за результатами розгляду вимоги Скаржника встановлено, що в Додатку №5 до тендерної документації «Проект договору» не міститься обмеження, яке зобов’язує вносити зміни до договору при коливанні ціни на ринку лише один раз протягом 90 днів. В проекті договору вказані не обмеження по строкам внесення змін, а їх періодичність, яка прив’язана до розрахункового періоду. Окрема вимога про внесення змін «… не раніше ніж через 30 (тридцять) календарних днів після укладення Договору» пояснюється чинністю обмежень тендерної пропозиції учасника протягом такого періоду.
Вимогу у цій частині відхилено.
За результатами розгляду Вимога Скаржника задоволена частково. У зв’язку з цим готуються зміни до тендерної документації.
Завершена закупівля
Очікувана вартість
23 062 605
грн.
Період подання пропозицій
до
19.12.2020 19:00
Замовник:
Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації