Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 16 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення відбору вимогам Закону України «Про особливості здійснення закупівель, товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони» (далі – Закон про особливості закупівель) та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та/або щодо кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору, та/або на вимогу про усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, розгляду цінових пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам цінової пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу процедури закупівлі проаналізовано: річний план закупівель Міністерства оборони України (Відділ підготовки та проведення закупівель за напрямком тилового забезпечення управління проведення закупівель Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів МОУ) (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони (зі змінами) (далі – Оголошення), затверджене протоколом засідання тендерного комітету від 08.12.2020 № 75/677/6, звернення за роз’ясненням до оголошення про проведення відбору та внесення змін до нього від 18.11.2020, 19.11.2020, 22.11.2020, роз’яснення до оголошення про проведення відбору та внесення змін до нього від 19.11.2020, від 20.11.2020, від 24.11 2020, від 08.12.2020, вимоги про усунення порушення під час проведення процедури закупівлі ТОВ «Фуд-кук» від 17.11.2020, ТОВ «Понтем.уа» від 17.11.2020, від 22.11.2020, ТОВ «Військсервіс-волонтер» від 18.11.2020, від 19.11.2020,
ТОВ «Ректан» без дати, ФОП Петросова Наталія Георгіївна від 24.11.2020,
ФОП «Лайф-фреш» від 08.12.2020, відповіді на вимоги про усунення порушення під час проведення процедури закупівлі від 19.11.2020, від 24.11.2020, від 08.12.2020, від 10.12.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.12.2020, цінові пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «Контракт продрезерв 5» (далі – ТОВ «Контракт продрезерв 5»), UAB «Pontem», товариств з обмеженою відповідальністю «Сеплай» (далі – ТОВ «Сеплай»), товариств з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія «Агропродпром-сервіс» (далі – ТОВ «Агропродпром-сервіс»), фізичної особи-підприємця Аврахової Катерини Григорівни (далі – ФОП Аврахова), фізичної особи-підприємця Кравчені Петра Григоровича (далі – ФОП Кравченя), товариств з обмеженою відповідальністю «Військсервіс-волонтер» (далі – ТОВ «Військсервіс-волонтер»), витяги з протоколів засідання тендерного комітету від 15.12.2020 № 75/677/9, від 21.12.2020 № 75/677/11, від 21.12.2020 № 75/677/12, від 23.12.2020 № 75/677/14, від 23.12.2020 № 75/677/15, від 24.12.2020 № 75/677/17, протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 22.12.2020 № 75/677/13, від 23.12.2020 № 75/677/14, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 02.12.2020 № 22371-р/пк-пз та від 04.01.2020 № 48-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договорів від 24.12.202, договір від 12.01.2021 № 286/2/21/3 (далі – договір), додаткові угоди до договору: від 12.01.2021 № 1 та повідомлення про внесення змін до договору від 13.01.2021, від 21.01.2021 № 2 та повідомлення про внесення змін до договору від 21.01.2021, від 15.02.2021 № 3 та повідомлення про внесення змін до договору від 15.02.2021, від 19.02.2021 № 4 та повідомлення про внесення змін до договору від 19.02.2021, від 23.02.2021 № 5 та повідомлення про внесення змін до договору від 23.02.2021, від 31.03.2021 № 6 та повідомлення про внесення змін до договору від 01.04.2021 від 22.04.2021 № 7 та повідомлення про внесення змін до договору від 26.04.2021, від 28.04.2021 № 8 та повідомлення про внесення змін до договору від 28.04.2021, від 07.05.2021 № 9 та повідомлення про внесення змін до договору від 07.05.2021, від 17.05.2021 № 10 та повідомлення про внесення змін до договору від 18.05.2021, від 14.06.2021 № 11 та повідомлення про внесення змін до договору від 15.06.2021, пояснення та документи Замовника на запити Держаудитслужби, отримані 02.07.2021 та 12.07.2021 через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до частини другої статті 2 Закону про особливості закупівель, закупівля товарів, робіт і послуг замовниками, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється відповідно до Закону з урахуванням особливостей, встановлених Законом про особливості закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що на звернення учасників: за роз’ясненням, яке опубліковано в інформаційній системі закупівель 19.11.2020 (відповідь надано 24.11.2020) та 22.11.2020 (відповідь надано 08.12.2020); з вимогами про усунення порушень: UA-2020-11-16-014442-c.c7 (вимогу
ТОВ «Військсервіс-волонтер» подано 19.11.2020, відповідь надано 24.11.2020), UA-2020-11-16-014442-c.c9 (вимогу ТОВ «Понтем експрес.уа» подано 22.11.2020, відповідь надано 08.12.2020), UA-2020-11-16-014442-c.c10, UA-2020-11-16-014442-c.c11, UA-2020-11-16-014442-c.c12, UA-2020-11-16-014442-c.c13, UA-2020-11-16-014442-c.c14, UA-2020-11-16-014442-c.c15, UA-2020-11-16-014442-c.c16, UA-2020-11-16-014442-c.c17, (вимоги ФОП Петросовою Н. Г. подано 24.11.2020, відповідь надано 08.12.2020), Замовник оприлюднив роз’яснення з порушенням терміну (протягом двох робочих днів з дня оприлюднення звернень), чим порушив вимоги частини одинадцятої статті 3 Закону про особливості закупівель.
Крім того, за результатом моніторингу установлено, що додатковою угодою № 10 від 17.05.2021 внесено зміни до істотних умов договору, зокрема збільшено ціни послуг харчування.
Відповідно до повідомлення про внесення змін від 18.05.2021 зміни встановлені згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни (пункт 7 частина п’ять статті 41 Закону).
Згідно інформації наданої на запит Держаудитслужби, щодо надання документального обґрунтування підстав збільшення ціни послуги, Замовником збільшення ціни послуги не обґрунтовано документи не надані та як наслідок Замовник не підтвердив законні підстави внесення змін до Договору в частині збільшення ціни.
Відповідно до пункту 7 частина п’ять статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватись у випадку зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Разом з тим, умовами Договору не передбачено вищезазначений порядок зміни ціни.
Зважаючи на зазначене, внесення змін до договору додатковою угодою
№ 10 здійснено з порушенням вимог частини п’ятої статті 41 Закону та як наслідок призвело до безпідставного збільшення ціни послуг харчування розрахунково на загальну суму 4 103 656,93 грн. за рахунок зменшення кількості послуг на 62 381,47 одиниць (Розрахунок 1).
Розрахунок 1
Договір №286/2/21/3 Додаткова угода №10 Розрахунок
кількість вартість послуги вартість послуг разом кількість вартість послуг разом Вартість згідно договору №286/2/21/4 Вартість згідно додаткової угоди Різниця в кількості Різниця вартості
до 24.05.21 після 24.05.21 (7*5) % зростання (9*5) (5+4)-1 (11-8)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
1 132 595 24,85 28 144 985,75 652 900 467 467,48 28 144 985,74 24,85 11 616 566,88 25,5 2,61 11 920 420,74 -12 227,52 303 853,86
82 490 24,85 2 049 876,5 69 060 13 087,67 2 049 876,59 24,85 325 228,6 25,5 2,61 333 735,59 -342,33 8 507
1 460 24,85 36 281 3 770 7 400 282 384,5 24,85 183 890 25,5 2,61 188 700 9 710 4 810
5 808 610 67,75 393 533 327,5 3 641 120 2 081 403,38 391 447 485,18 67,75 141 015 078,99 69,55 2,65 144 761 605,08 -86 086,62 3746 526,08
6 935 67,75 469 846,25 11 300 22 200 2 309 585 67,75 1 504 050 69,55 2,65 1 544 010 28 565 39 960
6 969 708,53
7 032 090 424 234 317 424 234 317 154 644 814,47 158 748 471,41 -62 381,47 4 103 656,93