Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 01 квітня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення відбору вимогам Закону України «Про особливості здійснення закупівель, товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони» (далі – Закон про особливості закупівель) та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень до оголошення про проведення відбору та внесення змін до нього, розгляду цінових пропозицій, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження.
Під час моніторингу процедури закупівлі проаналізовано: річний план закупівель Міністерства оборони України (далі – МОУ) (Відділ підготовки та проведення закупівель за напрямком оперативного, технічного та медичного забезпечення управління проведення закупівель Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів МОУ) (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони (зі змінами) (далі – Оголошення), затверджене протоколом засідання тендерного комітету від 16.11.2020 № 75/676/1, реєстр пропозицій від 16.12.2020, цінові пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ОК Ленд Фуд», (далі – ТОВ «ОК Ленд Фуд»), товариства з обмеженою відповідальністю «Фабрика Смаку» (далі – ТОВ «Фабрика Смаку»), товариства з обмеженою відповідальністю «Преміум Фінанс Груп» (далі – ТОВ «Преміум Фінанс Груп»), фізичної особи-підприємця Аврахової Катерини Григорівни (далі – ФОП Аврахова К.Г.), товариства з обмеженою відповідальністю «Преміум Компані» (далі – ТОВ «Преміум Компані») та товариства з обмеженою відповідальністю «Військсервіс-волонтер» (далі – ТОВ «Військсервіс-волонтер»), витяги з протоколів засідання тендерного комітету від 16.12.2020 № 75/676/8, від 18.12.2020 № 75/676/10, № 75/676/11, від 22.12.2020 № 75/676/13, № 75/676/14, від 28.12.2020 № 75/676/16, № 75/676/17, № 75/676/18, № 75/676/19, від 20.01.2021 № 75/676/22, від 21.01.2021 № 75/676/24 та від 22.02.2021 № 75/676/26, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 02.12.2020 № 22374-р/пк-пз, від 05.01.2021 № 116-р/пк-пз, від 15.01.2021 № 666-р/пк-пз, від 08.02.2021 № 2149-р/пк-пз та від 10.03.2021 № 4586-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договорів від 23.02.2021.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до витягу з протоколу засідання тендерного комітету від 22.02.2021 № 75/676/26 Замовник відхилив цінову пропозицію ТОВ «Преміум Компані» відповідно до частини шостої статті 6 Закону особливості закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що у підпункті 2 пункту 12.3 Оголошення Замовник установив вимогу щодо надання учасником у складі цінової пропозиції довідки у довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації не менше ніж 50 осіб, які мають необхідні знання та досвід. Також передбачив, що додатково щодо кожного з таких працівників у складі пропозиції надається дозвіл на обробку персональних даних.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» згода суб’єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди.
Згідно з пунктом 3.8. розділу 3 Типового порядку обробки персональних даних, затвердженого наказом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини від 08.01.2014 № 1/02-14 датою надання права доступу до персональних даних вважається дата надання зобов’язання відповідним працівником.
Поряд з цим, роз’ясненням до Типового порядку обробки персональних даних Уповноваженого Верховної ради України з прав людини від 08.01.2014 передбачено, що Законом України «Про захист персональних даних» не визначено форму надання згоди на обробку персональних даних. Це може бути окремий документ, який підписує суб’єкт персональних даних, чи відповідне позначення в електронному вигляді, одна з умов договору, або це може бути будь-яка інша форма, яка дасть змогу зробити висновок про її надання (написання заяви, заповнення анкети тощо). Водночас згода на обробку персональних даних повинна містити ряд інформації, зокрема, інформацію про дату її складання (розділ «Форма надання суб’єктом згоди на обробку персональних даних» цього роз’яснення).
Учасник ТОВ «Преміум Компані» у складі цінової пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, якою повідомив про наявність 51 працівника та листи-згоди на обробку їх персональних даних.
При цьому надані листи-згоди на обробку персональних даних не містить дати їх складання, що не відповідає вимогам законодавства у сфері персональних даних, унеможливлює встановлення дати надання дозволу на обробку персональних даних зазначених осіб та, що не відповідає вимогам підпункту 2 пункту 12.3 Оголошення.
Також моніторингом установлено, що у пункті 2 пункту 12.3 (щодо технічних характеристик) Оголошення Замовник установив вимогу щодо надання учасником у складі цінової пропозиції довідки про наявність у учасника відповідного транспорту (ізотермічні фургони з холодильним обладнанням або рефрижератори) для доставки продуктів харчування, з наданням копій свідоцтв про державну реєстрацію таких транспортних засобів та відповідних документів, що підтверджують право власності чи копій договорів оренди, перевезення та інше, якщо ці транспортні засоби не знаходяться у власності Учасника.
Учасник ТОВ «Преміум Компані» у складі цінової пропозиції надав довідку про наявність транспорту та договір надання послуг з доставки вантажів від 06.10.2020 № 26/тд, які не містять жодної інформації про наявність відповідного транспорту (ізотермічні фургони з холодильним обладнанням або рефрижератори) для доставки продуктів харчування, чим не підтвердив можливість надання послуг за предметом закупівлі та, що не відповідає вимогам пункту 2 пункту 12.3 (щодо технічних характеристик) Оголошення.
Отже, цінова пропозиція учасника ТОВ «Преміум Компані» підлягала відхиленню також з підстав визначених пунктом 6 частини першої статті 4 Закону про особливості закупівель через її не відповідність кваліфікаційним критеріям.
Слід зазначити, що у складі цінової пропозиції учасника ТОВ «Преміум Компані» містяться трудові книжки Янчук М.В., Цирт Г.В. Варварич О.В., Ярмак Н.М., Макарчук В.М. Неверенко В.О. Дудки М.І., Заволоки Г.П., Коваленко Л.Т., Коноферчук О.І. Білозор Л.М. (пункти 7, 18, 19, 24, 27, 29, 31, 32, 35, 37, 47 довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід), які свідчать про проходження медичного огляду працівниками під час працевлаштування у ТОВ «Преміум Фінанс Груп», який також є учасником переговорної процедури закупівлі щодо якої здійснюється моніторинг.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду цінової пропозиції ТОВ «Преміум Компані» установлено порушення вимог пункту 6 частини першої статті 4 Закону про особливості закупівель.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення відбору вимогам Закону про особливості закупівель та Закону, надання роз’яснень до оголошення про проведення відбору та внесення змін до нього, розгляду цінових пропозицій ТОВ «ОК Ленд Фуд», ТОВ «Фабрика Смаку», ТОВ «Преміум Фінанс Груп» та ФОП Аврахова К.Г. стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження – порушень не установлено.