Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 13 липня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами, далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КНП «Центральна міська клінічна лікарня» Ужгородської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію; реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття; пояснення Замовника на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, надані через електронну систему закупівель 09.07.2021.
За результатами аналізу питання щодо повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торів встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону, в частині не зазначення інформації про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Також, установлено, що інформація, зазначена в оголошенні про проведення відкритих торгів щодо умов оплати не відповідає інформації, зазначеній у проекті договору, а саме: в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено - післяоплата 10 робочих днів – 100%, тоді як в пункті 4.1 розділу IV «Порядок здійснення оплати» проекту договору (додаток 6 до тендерної документації) передбачено, що «розрахунки проводяться шляхом: поетапної оплати Замовником поставленої продукції, на підставі ст. 49 Бюджетного кодексу України, згідно рахунків та накладних, на умовах відстрочки платежу до 30 банківських днів. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений товар здійснюється на протязі 30 банківських днів з дати отримання Замовником бюджетних коштів на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок», чим порушено пункт 7 частини другої статті 21 Закону.
Окрім цього, в порушення пункту 2 частини другої статті 4, пункту 2 частини другої статті 21 Закону та пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок 1082), під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в річний план закупівель на 2020 рік та оголошення про проведення відкритих торгів Замовником не зазначена інформація, визначена абзацами другим та третім пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару, визначеного згідно з основним словником національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (зі змінами, далі - Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація складена з порушеннями частини восьмої статті 12, статті 17 та пунктів 2, 11, 14, 19 частини другої 22 Закону та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження переліку формальних помилок» від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 №715/34998, (далі – Наказ № 710), а саме:
- Замовником в тендерній документації (пункт 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатки 4, 5 тендерної документації) до учасників та переможця процедури закупівлі встановлена вимога про надання інформації щодо відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерної пропозиції згідно переліку такої інформації та умов її подання в редакції Закону, що діяла до 18.04.2020, чим порушено вимоги статті 17 діючої редакції Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону;
- Замовником в пункті 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів, проте не зазначено дати, з якої тендерні пропозиції вважаються дійсними, чим порушено вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону;
- в порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону, Замовником в тендерній документації (пункт 1 розділу IV) не визначено кінцевий строк для подання тендерних пропозицій, який відповідно до зазначеної норми Закону визначається Замовником самостійно та відображається у тендерній документації, згідно якої учасники подають свої пропозиції.
- в тендерній документації встановлена вимога для переможця процедури закупівлі про надання документів на підтвердження відсутності підстав для відхилення, визначених статтею 17 Закону особисто або поштою на адресу Замовника, чим порушено частину восьму статті 12 Закону, якою визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється виключно в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- перелік формальних (несуттєвих) помилок, визначені Замовником в пункті 3 розділу V «Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця» тендерної документації не відповідає вимогам Наказу № 710 чим порушено вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
Також моніторингом встановлено, що в тендерній документації містяться підстави для відхилення, відміни процедури закупівлі, умови укладення договору та внесення до нього змін, з посиланням на норми Закону, які діяли в редакції до 18.04.2020, що не відповідає нормам Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами від 19.09.2019 №114-IX, які набрали чинності 19.04.2020 та відповідно до якого проводиться процедура закупівлі.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині розгляду тендерних пропозицій встановлено, що розкриття тендерних пропозицій відбулося 30 листопада 2020 року, проте в електронній системі закупівель відсутня інформація про прийняте Замовником рішення щодо розгляду тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Медичний центр «М.Т.К.» (далі - ТОВ «Медичний центр «М.Т.К.»), яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Слід зазначити, що станом на 13.07.2021 термін розгляду Замовником тендерних пропозицій з дня визначена найбільш економічно вигідної пропозиції (30.11.2020) склав 153 робочі дні, чим порушено частину десяту статті 29 Закону, якою визначено строк розгляду тендерної пропозиції у 20 робочих днів.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу, ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 28.10.2020 № 647 «Про затвердження Методики визначення автоматичних індикаторів ризиків, їх переліку та порядку застосування», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2020 за № 1284/35567, а саме: RISK-1-7 (перевищення строку розгляду тендерної пропозиції, яку за результатами оцінки визначено найбільш економічно вигідною) – підтверджено.
Слід зазначити, що станом на час здійснення моніторингу у зв’язку із не прийняттям Замовником рішення за результатами розгляду тендерних пропозицій щодо визначення переможця або про відхилення поданих тендерних пропозицій, строк дії тендерних пропозицій, визначений Замовником у тендерній документації завершився, що є підставою для відміни тендеру у відповідності до пункту 2 частини першої статті 32 Закону - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 4 Закону та абзаців другого та третього пункту 13 Порядку 1082.
За результатами аналізу питання щодо повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торів встановлено порушення вимог пунктів 2, 7 та 8 частини другої статті 21 Закону та пункту 14 Порядку 1082.
За результатами аналізу питання щодо відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація складена з порушеннями частини восьмої статті 12, статті 17, пунктів 2, 11, 14, 19 частини другої статті 22 Закону та Наказу № 710.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини десятої статті 29 Закону.
За результатами моніторингу питання в частині відміни/не відміни процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 32 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, – порушень не установлено.