Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 05 лютого 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання відповіді на вимоги, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю додаткової угоди та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Обласний заклад з надання психіатричної допомоги м. Берегова» Закарпатської обласної ради (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 12.11.2020; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КАРТ МАРКЕТ» (далі – ТОВ «КАРТ МАРКЕТ»); протоколи засідання тендерного комітету від 03.12.2020 №255; повідомлення про намір укласти договір від 03.12.2020; договір про закупівлю від 14.12.2020 №36 та зміни до договору.
Під час аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» встановлено, що Замовником визначено переможцем зазначеного учасника, пропозиція якого не відповідає кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, у відповідності до вимог підпункту 5.1.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника.
Відповідно до підпункту 5.1.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника щодо відповідності учасника кваліфікаційному критерію наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій встановлена вимога про надання довідки (складена в довільній формі) завіреної підписом уповноваженої особи Учасника, яка повинна містити інформацію про наявність не менше трьох автозаправних станцій на території Берегівського району Закарпатської області, що знаходяться в учасника на праві власності/користування або іншого правового титулу на відстані не більше 2,5 км від місцезнаходження Замовника, з обов’язковим зазначенням назви, адреси та засобів зв’язку (номер телефону) АЗС.
Однак, в ході аналізу документів, наявних в електронній системі закупівель встановлено, що учасником ТОВ «КАРТ МАРКЕТ», для підтвердження вищезазначених вимог Замовника, надано довідку (складену в довільній формі), яка не містила інформацію щодо засобів зв’язку (номер телефону) АЗС та всупереч вимогам Замовника, АЗС 07 №12 знаходиться за адресою (Закарпатська обл., Берегівський р-н, с.Косино, вул. Кошут Лайош, 162), що перевищує відстань більше 2,5 км від місцезнаходження Замовника.
Таким чином, учасником ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» документально не підтверджено кваліфікаційний критерій щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у спосіб, встановлений Замовником у тендерній документації та який би в повній мірі відповідав вимогам Замовника.
Статтею 29 Закону регулюється порядок розгляду та оцінки тендерних пропозицій, при цьому частиною шістнадцятою цієї статті Замовника зобов’язано направляти учасникам повідомлення про усунення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах (далі – повідомлення про усунення невідповідностей), що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією на підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та/або на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Однак, Замовником за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» не виявлено невідповідності в документах, поданих учасником на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону та, як наслідок, в порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону не розміщено повідомлення про усунення невідповідностей, що спричинило порушення абзацу другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а саме визначення переможцем учасника, пропозиція якого не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону відповідно до умов тендерної документації.
Окрім того, за результатами моніторингу закупівлі, з питання надання переможцем ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» підтверджуючих документів щодо відсутності підстав передбачених статтею 17 Закону у строки та в спосіб встановлений підпунктами 5.7.1.-5.7.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника встановлено наступне.
Так, за результатами розгляду документів, наявних в електронній системі закупівель переможцем ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» не подано підтверджуючих документів щодо відсутності підстав передбачених статтею 17 Закону, а саме:
- електронну довідку, довідку або нотаріально завірену копію документа (-ів), виданого відповідним органом (МВС), який має такі повноваження, про те, що службову (посадову) особу Учасника, яка підписала тендерну пропозицію не було засуджено за злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), та про те, що така особа не має незнятої або непогашеної судимості у встановленому законом порядку. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа (для керівника юридичної особи);
- довідку у довільній формі від учасника або довідку, видану уповноваженим органом МВС України, про те, що особу, яку уповноважено представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі/фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми, видану не раніше дати виходу оголошення про проведення закупівлі.
- довідку, складену в довільній формі і завірена підписом уповноваженої особи Учасника, про те, що учасник процедури закупівлі не перебуває в обставинах, зазначених у частині другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи зазначене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» підлягала відхиленню у відповідності до абзацу другого та третього пункту 1 та абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» та визначення його переможцем торгів встановлено порушення частини шістнадцятої статті 29, абзацу другого та третього пункту 1 та абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відповідності тендерної документації вимогам законодавства, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема розглянути питання щодо припинення зобов’язань за укладеним договором з ТОВ «КАРТ МАРКЕТ» від 14.12.2020 № 36, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.