Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Протромбіновий комплекс людини 500 МО)
Тема:
Очікувана вартість
Зміст:
Доброго дня, виражаємо Вам свою повагу, та просимо надати роз’яснення щодо встановленої вартості закупівлі.
Так, згідно першого аналогічного тендера за предметом закупівлі ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Протромбіновий комплекс людини 500 МО) ID: UA-2020-07-28-001336-c, була оголошена кількість 850.141 Од., що у вартісному вираженні становить 23,91 грн. за Од. (у тому числі з ПДВ). Однак кількість була значним чином збільшена та за дійсною закупівлею ІD: UA-2020-11-10-004654-a становить 1.101.500 Од. (18,45 грн. за Од.), тобто вартість одиниці продукції була необґрунтовано знижена на майже 30%, що не відповідає ринковій вартості, згідно наступного аналізу закупівель Prozorro за 2019-2020 рр.:
№ / Замовник / Постачальник / Дата Договору / № Договору / Торгівельна назва / Ціна за Од., грн. з ПДВ
1. КНП "Чернівецький обласний перинатальний центр" ТОВ "УКРЕРА" 22.10.2020 18.08.1900 ОКТАПЛЕКС 500 МО 22,80
2. КП Новомосковська центральна регіональна лікарня інтенсивного лікування ТОВ "БАДМ-Б" 02.09.2020 205 ОКТАПЛЕКС 500 МО 22,40
3. КНП "Київський міський пологовий будинок №3" вик. орг. Київської міської ради ТОВ "Здорове майбутнє" 11.08.2020 2020/07/162 ОКТАПЛЕКС 500 МО 21,16
4. КНП "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 1" ТОВ "БАДМ-Б" 01.07.2020 200/2220 ОКТАПЛЕКС 500 МО 20,93
5. КНП "Міський перинатальний центр" Харківської міської ради ТОВ "БАДМ-Б" 27.07.2020 М-13 ОКТАПЛЕКС 500 МО 21,06
6. КНП "Вінницька обласна клінічна лікарня ім. М.І. Пирогова ВОР" ТОВ "Медікор, ЛТД" 03.07.2020 417 ОКТАПЛЕКС 500 МО 20,83
7. КНП "Перинатальний центр м. Маріуполь" ТОВ "МЕД ФАРМ ТРЕЙД" 25.06.2020 86 ОКТАПЛЕКС 500 МО 40,45
8. КНП "Черкаський міський пологовий будинок "Центр матері та дитини" ТОВ "БАДМ-Б" 13.03.2020 88 ОКТАПЛЕКС 500 МО 23,63
9. КП Криворізька міська клінічна лікарня №8 Криворізької міської ради ТОВ "БАДМ-Б" 24.02.2020 959 ОКТАПЛЕКС 500 МО 23,63
10. ДУ "Національний інститу серцево-судинної хірургії ім. М.М. Амосова НАМНУ" ПАТ "МЕДФАРКОМ-ЦЕНТЕР" 23.12.2019 110ЛЗ ОКТАПЛЕКС 500 МО 23,63
11. КЛ "Феофанія" Державного управління справами ТОВ "ВЕРАФАРМ" 23.12.2019 1301 ОКТАПЛЕКС 500 МО 23,63
12. КЗ "Дніпровський міський пологовий будинок № 1" Дніпровської міської ради ТОВ "БАДМ-Б" 05.12.2019 05/12 ОКТАПЛЕКС 500 МО 23,06
13. КНП Пустомитівської районної ради "Пустомитівська центральна районна лікарня" ПП Виробнича фірма "Скайінвест" 17.12.2019 215 ОКТАПЛЕКС 500 МО 23,63
14. КНП "Пологовий будинок №3" ЗМР (Запоріжжя) ТОВ "БАДМ-Б" 02.12.2019 29 ОКТАПЛЕКС 500 МО 23,44
15. КНП "Вінницький міський клінічний пологовий будинок №1" ТОВ "Подорожник Вінниця" 21.11.2019 239/2220 ОКТАПЛЕКС 500 МО 23,63
16. КЗ Маріупольське територіальне медичне об'єднання здоров'я дитини та жінки ТОВ "БАДМ-Б" 09.10.2019 2223 ОКТАПЛЕКС 500 МО 23,51
17. КУ "Територіалье медичне об'єднання "Вінницький обласний центр екстреної мед. допомоги та медицини катастроф" ТОВ "ВЕРАФАРМ" 04.10.2019 76 ОКТАПЛЕКС 500 МО 23,49
18. КНП "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2" ПАТ "МЕДФАРКОМ-ЦЕНТЕР" 30.09.2019 342 ОКТАПЛЕКС 500 МО 22,92
19. КНП "Міський пологовий будинок №3" Харківської міської ради ПАТ "МЕДФАРКОМ-ЦЕНТЕР" 02.09.2019 02/09 ОКТАПЛЕКС 500 МО 23,48
20. КНП "Вінницька обласна клінічна лікарня ім. М.І. Пирогова" ТОВ "БАДМ-Б" 16.07.2019 342 ОКТАПЛЕКС 500 МО 22,49
21. ЗОЗ "Пологовий будинок №3" м. Запоріжжя ТОВ "БАДМ-Б" 24.06.2019 17 ОКТАПЛЕКС 500 МО 23,09
22. Київська міська клінічна лікарня №17 ТОВ "ВЕРАФАРМ" 24.05.2019 851 ОКТАПЛЕКС 500 МО 22,89
23. КП Харківської обласної ради "Обласний аптечний склад" ПАТ "МЕДФАРКОМ-ЦЕНТЕР" 17.05.2019 ПЗ/5 ОКТАПЛЕКС 500 МО 22,56
24. КУ "Сумська обласна дитяча клінічна лікарня" ТОВ "БАДМ-Б" 23.04.2019 43 ОКТАПЛЕКС 500 МО 22,77
25. КНП "Міський пологовий будинок №1" Харківської міської ради ПАТ "МЕДФАРКОМ-ЦЕНТЕР" 15.04.2019 15/04/19 ОКТАПЛЕКС 500 МО 21,61
26. КНП "Черкаський міський пологовий будинок "Центр матері та дитини" ТОВ "БАДМ-Б" 09.04.2019 87 ОКТАПЛЕКС 500 МО 23,24
Отже, офіційна середньо ринкова вартість Од. протромбінового комплексу становить 23,46 грн. з ПДВ, що є на 27% вище, ніж оголошена Замовником.
Окрім того, за результатами централізованої закупівлі Протромбінового комплексу людини у 2019 році, що здійснювалася міжнародною закупівельною організацією ПРООН в Україні, ціна за Од. продукції становила 0,8 дол. США, що згідно Наказу про розподіл лікарського засобу «ОКТАПЛЕКС 500 МО» Міністерства охорони здоров'я України від 27.02.2020 № 572, становить 20,43 грн. за Од. Більш того, офіційний курс гривні до іноземних валют на сьогоднішній день виріс на 13% у порівнянні із початком року (датою постачання закупівлі 2019 року), що прямо пропорційно впливає на гривневу вартість продукції.
Зауважимо, що Єдиний державний реєстр оптово-відпускних цін на лікарські засоби встановлює вартість Од. лікарського засобу у розмірі 20,04 грн. за Од. без урахування 7% ПДВ та надбавки постачальника (згідно наказу МОЗ про декларування змін оптово-відпускної ціни на лікарські засоби від 15.10.2020 № 2334), що навіть також на 9% вища, аніж та, яка оголошена Замовником.
Таким чином, вартість закупівлі, що оголошена Замовником, у розмірі 18,45 грн. за Од. є не обґрунтованою, не відповідає ринковій і навіть мінімальному рівню ціни, що встановлена на державному рівні у офіційному державному реєстрі! А відповідно, обмежує наше право, як потенційного учасника, на участь у процедурі закупівлі.
Просимо Вас надати роз’яснення та обґрунтування заниженої ціни (вартості) закупівлі.
Дякуємо!
Дата оприлюднення звернення:
24.11.2020 12:07
Доброго дня! Шановний учаснику,
Згідно першого тендера за предметом закупівлі ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Протромбіновий комплекс людини 500 МО) ID: UA-2020-07-28-001336-c, була оголошена кількість 850 141 Од. на загальну суму 20 326 871,31 грн., що у вартісному вираженні становить 23,91 грн. за Од. (без ПДВ). Листом МОЗ № 10.5-10/25261/2-20 від 27.08.2020 (вхідний № 01/201-08/2020 від 28.08.2020) до ДП «Медичні закупівлі України» було доведено зміни у кількості МНН Протромбіновий комплекс людини 500 МО, що відповідно до наказу МОЗ України «Про внесення змін до зведених показників до 100% у лікарських засобах, медичних виробах та допоміжних засобах до них, що закуповуватимуться державним підприємством «Медичні закупівлі України» за напрямами використання бюджетних коштів у 2020 році за бюджетними програмами КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру», КПКВК 2301040 «Громадське здоров’я та заходи боротьби з епідеміями» тепер становлять 1 101 500 МО. З огляду на те, що фінансування програми не збільшилось, сума закупівлі залишилась такою, як була оголошена в першому тендері: 20 326 871,31 грн., що відповідно зменшило вартість 1 одиниці до 18,45 грн. за Од. (без ПДВ).
Аналіз закупівель на Прозорро за останні півроку показав, що найнижча ціна на ринку на даний момент склала 19,29 грн. за од. (без ПДВ), що на 4,55% перевищує вищенаведену очікувану вартість. Наводимо інформацію щодо закупівель в системі Прозорро за останні 6 місяців:
№ ІД закупівлі / Замовник / Постачальник / Торгівельна назва / Ціна за Од., грн. без ПДВ
1. UA-2020-06-15-002805-c / КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ / ТОВ "БАДМ-Б" / 19,29 грн.
2. UA-2020-06-10-007269-b / Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний серцево-судинний центр" Хмельницької обласної ради / ТОВ "АПТЕКИ "ФАРМАСІТІ"/ 19,44 грн.
3. UA-2020-06-15-002805-c / КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ / ТОВ "БАДМ-Б" / 19,68 грн.
4. UA-2020-07-01-005844-a/ Комунальне некомерційне підприємство "Прикарпатський клінічний онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради"/ ТОВ "БАДМ-Б" / 19,70 грн.
5. UA-2020-07-30-006767-c / Комунальне Некомерційне Підприємство "Пологовий Будинок № 5 "Одеської міської ради / ТОВ "ФАРМАКЛУБ"/ 19,73 грн.
6. UA-2020-07-01-005844-a / КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК №3" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) / ТОВ "ЗДОРОВЕ МАЙБУТНЄ" / 19,78 грн.
7. UA-2020-08-26-004234-c / ДУ "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії МОЗ України"/ТОВ"УКРЕРА"/ ОКТАПЛЕКС 500 МО /19,80 грн.
Сподіваємось, шановний учаснику, різниця в 4,55% не зашкодить вашому бізнесу і ви винайдете можливість приймати участь у тендері задля забезпечення потреби народу України в даному препараті.
Також хочемо нагадати, що Законом України № 532-IX від 17.03.2020 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо підвищення доступності лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, які закуповуються за кошти державного бюджету, та створення умов для закупівель у сфері охорони здоров’я за кошти державного бюджету" передбачено:
звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України медичних товарів, що закуповуватимуться за кошти державного бюджету ДП "МЗУ";
нерозповсюдження положень податкового законодавства про необхідність нарахування компенсуючих податкових зобов’язань та пропорційне віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту на операції, звільнені від оподаткування податком на додану вартість відповідно до цього Закону.
Щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість
Переслідуючи мету створення сприятливого режиму функціонування єдиної національної закупівельної організації у сфері охорони здоров’я, аналогічного тому, в якому наразі діють спеціалізовані організації, що здійснюють закупівлі, запроважєено пільгу з податку на додану вартість для операцій із закупівлі за кошти державного бюджету та розподілу (постачання) медичних товарів на користь структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови, що такі товари закуповуються/розподіляються спеціально визначеним суб’єктом – ДП "МЗУ" для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров'я.
Зазначена пільга в рівній мірі поширюватиметься як на операції з постачання медичних товарів резидентами України, у тому числі виробниками, так і на операції з нерезидентами України у разі імпорту відповідних товарів на територію України.
Щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість медичних товарів, попередньо ввезених на митну територію України
Необхідність звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання медичних товарів, які були попередньо ввезені на митну територію України, зумовлена поширеністю у практиці іноземних виробників та оптових дистриб’юторів моделі постачання, при якій товари спочатку закуповуються українською дочірньою компанією іноземного виробника або незалежним дистриб’ютором, а в подальшому реалізуються на ринку України. Імпортовані за такою моделлю товари можуть реалізовуватися як у публічному, так і у приватному секторі. При ввезенні таких товарів на митну територію України у режимі імпорту з відповідних операцій у складі вартості товару має сплачуватися податок на додану вартість. Одночасно, для згаданих підприємств ввезення товарів на митну територію України є підставою для віднесення сплачених сум податку до податкового кредиту (пп. «ґ» п. 198.1 ст. 198 ПК України). У подальшому, у випадку використання імпортованих медичних товарів частково або повністю в операціях, звільнених від оподаткування, платники податку-резиденти мусять пропорційно коригувати суму податкового кредиту, сформованого під час імпорту таких товарів, шляхом нарахування компенсуючих податкових зобов’язань (п. 198.5 ст. 198 ПК України) та/або пропорційного віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту (ст. 199 ПК України). Оскільки податкова пільга має призводити до рівних економічних умов для платників податків та не має впливати на модель здійснення господарської діяльності, цим Законом виключено операції з постачання медичних товарів, звільнені від оподаткування на підставах, визначених цим Законом, з переліку операцій, здійснення яких призводить до необхідності коригування сум податкового кредиту. Це дозволить платникам податку-резидентам використовувати суми податкового кредиту, сформовані за операціями з ввезення медичної продукції на митну територію України, для покриття сум податкових зобов'язань або для формування від’ємного значення суми податку на додану вартість з метою його подальшого відшкодування.
Дата оприлюднення відповіді:
27.11.2020 10:42