Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
conclusion.other
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 05 квітня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Комунального підприємства «Чернівціводоканал» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 02.11.2020 №125 (далі – тендерна документація); звернення за роз’ясненнями від 04.11.2020, відповідь Замовника від 06.11.2020; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Будшляхмаш» (далі – ТОВ «ТД «Будшляхмаш»); протокол засідання тендерного комітету Замовника від 24.12.2020 №128; повідомлення про намір укласти договір від 24.12.2020; договір від 11.12.2020 №495 (далі – Договір); пояснення Замовника із документами, наданими через електронну систему закупівель від 02.04.2021.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено, що Замовник у тендерній документації не зазначив інформацію про посаду посадової особи, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, що порушує вимоги пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
Крім того, Замовником у пункті 2 розділу 5 тендерної документації зазначено приклади формальних помилок, які не передбачені Переліком формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за N 715/34998 (далі – Наказ №710).
Так, Замовник включив до прикладів формальних (несуттєвих) помилок «відсутність визначеної замовником інформації (її окремих фрагментів) у змісті певного документу, подання якого вимагається згідно тендерної документації, та за умови наявності такої інформації в повному об’ємі у змісті іншого документу, наданого у складі тендерної пропозиції», чим недотримав вимог Наказу №710, яким затверджений Перелік формальних помилок, що є вичерпним.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації установлено, що Замовник визнав переможцем торгів учасника ТОВ «ТД «Будшляхмаш», пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації.
Так, відповідно до Додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати копію ТУ на виробництво автомобілів.
У складі своєї пропозиції ТОВ «ТД «Будшляхмаш» надав «Повідомлення №01354485/03-2020 про зміну №3 ТУ У 34.1-01354485-012:2010» на Автомобілі спеціалізовані аварійні майстерні, однак копії ТУ на виробництво автомобілів не надав, чим не дотримав вимог Додатку 2 до тендерної документації.
З огляду на зазначене, Замовник на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив пропозицію ТОВ «ТД «Будшляхмаш» як такого, що не відповідає встановленим тендерною документацією вимогам до учасника.
За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 7.1 Договору, він діє до 01.03.2021, а в частині проведення розрахунків та гарантійних зобов’язань – до повного виконання сторонами своїх зобов’язань за договором.
У зв’язку з цим, постала потреба в отриманні пояснень від Замовника щодо стану виконання Договору, укладеного з ТОВ «ТД «Будшляхмаш».
Так, Замовником 02.04.2021 через електронну систему закупівель надано пояснення, в якому зазначено, що договір з ТОВ «ТД «Будшляхмаш» виконано в повному обсязі, а саме: в частині поставки товару - 28.01.2021 року, а в частині оплати - 21.12.2020 року. Також, до пояснення додано акт приймання-передачі товару від 28.01.2021 та платіжне доручення від 21.12.2020 №4748.
З огляду на зазначене, Замовник станом на 05.04.2021 не оприлюднив звіт про виконання договору, чим порушив вимоги пункту 12 частини першої статті 10 Закону, відповідно до якого звіт про виконання договору оприлюднюється протягом 20 робочих днів з дня закінчення строку дії договору про закупівлю або його виконання сторонами, або його розірвання.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 12 частини першої статті 10 Закону.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону, Наказу №710.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо
недопущення в подальшому виявлених порушень вимог пункту 17 частини другої статті 22, абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Наказу №710;
усунення порушень пункту 12 частини першої статті 10 Закону шляхом оприлюднення звіту про виконання договору
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.