Відповідно до вимоги, що надіслана та ідентифікована за № UA-2020-10-30-004551-c.b2, Замовник надає наступну відповідь.
Щодо першого питання, а саме:
1. «Додаток №3 до тендерної документації «ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ», пункт 1.2.: «1.2. Надати підтвердження досвіду постачання не менше 50 автомобілів спеціалізованого санітарного транспорту екстреної медичної допомоги в заклади охорони здоров’я у вигляді довідки довільної форми з інформацією про стан виконання. Копію такого аналогічного договору та копії документів на підтвердження виконання». Аналіз ринку медичних закупівель в 2015-2020 роках показує, що цю вимогу зможуть виконати лише обмежене коло підприємств (2), які й «розіграють» між собою цю закупівлю. При цьому решта підприємств, які мають можливість виготовляти та постачати автомобілі спеціалізованого санітарного транспорту екстреної медичної допомоги, штучно обмежуються в можливості приймати участь в закупівлі. На нашу думку, наявність у підприємства необхідної матеріально-технічної бази є достатнім підтвердженням його здатності виготовити та поставити автомобілі спеціалізованого санітарного транспорту екстреної медичної допомоги. Тому вважаємо вимогу п.1.2. Додаток №3 «Документи, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям» дискримінаційною та вимагаємо її виключення з тендерної документації.»
Вимога, щодо наявності кваліфікаційного критерію підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договорів за предметом закупівлі договору (договорів) є нормою, яка висунута відповідно до норм чинного законодавства України, а саме згідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник частково погоджується з вимогою, та вносить зміни в тендерну документацію, відповідно викладає пункт 1.2 Додатку 3 у наступній редакції:
«1.2 Надати підтвердження досвіду постачання не менше 20 автомобілів спеціалізованого санітарного транспорту екстреної медичної допомоги в заклади охорони здоров’я у вигляді довідки довільної форми з інформацією про стан виконання. Копію такого аналогічного договору та копії документів на підтвердження виконання.»
Щодо другого питання, а саме:
2. «Додаток 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», пункт 5, абзац 1: «Спроможність Учасника поставити запропонований товар повинна підтверджуватись оригіналом гарантійного листа від офіційного представника в Україні виробника/імпортера/дистриб'ютора базових автомобілів, які будуть використовуватися для виробництва Товару (предмету закупівлі), про те, що виробник/імпортер/дистриб'ютор має можливість поставити базовий автомобіль Учаснику в необхідній кількості та якості протягом 2020 року (в т.ч. враховуючі попередні поставки Учаснику, у разі їх здійснення). У разі надання Учасником оригіналу гарантійного листа від представника виробника базових автомобілів на території України - імпортера/дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це таким виробником, Учасник повинен додати до вищезазначеного листа копії документів, що підтверджують повноваження зазначеного представника на таке представництво на території України».
Замовник погоджується з даною вимогою та вносить зміни в тендерну документацію, шляхом викладення пункту 5 додатку 2 у новій редакції, а саме:
«5. Спроможність Учасника поставити запропонований товар повинна підтверджуватись оригіналом гарантійного листа від офіційного представника в Україні виробника/імпортера/дистриб'ютора базових автомобілів, які будуть використовуватися для виробництва Товару (предмету закупівлі), про те, що виробник/імпортер/дистриб'ютор має можливість поставити базовий автомобіль Учаснику в необхідній кількості та якості протягом строку, визначеного в тендерній документації (в т.ч. враховуючі попередні поставки Учаснику, у разі їх здійснення). У разі надання Учасником оригіналу гарантійного листа від представника виробника базових автомобілів на території України - імпортера/дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це таким виробником, Учасник повинен додати до вищезазначеного листа копії документів, що підтверджують повноваження зазначеного представника на таке представництво на території України.
Учасник також надає скан-копію оригіналу гарантійного листа від офіційного представника в Україні виробника/імпортера/дистриб'ютора базових автомобілів, який підтверджує, що виробник/імпортер/дистриб'ютор базових автомобілів надає гарантію на кожен базовий автомобіль заявлений у даній процедурі у відповідності до вимог тендерної документації , а також підтримує гарантійне та післягарантійне технічне обслуговування зазначених базових автомобілів на території України, які будуть поставлятися Замовнику. У разі надання Учасником оригіналу гарантійного листа від представника виробника базових автомобілів на території України - імпортера/дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це таким виробником, Учасник повинен додати до вищезазначеного листа копії документів, що підтверджують повноваження зазначеного представника на таке представництво на території України.»
3. Щодо третього питання, а саме:
3. «Додаток 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», пункт 8, абзац 2: «Проводити сервісне обслуговування впродовж дії гарантійного зобов'язання на спеціалізованих сервісах, вказаних Постачальником, що знаходиться на території міста Києва та/або Київської області, згідно розкладу технічного обслуговування вказаного виробником шасі». Пропонуємо змінити редакцію цього пункту, зазначивши спеціалізовані сервіси в м. Дніпро / Дніпропетровській області».
Замовник погоджується з даною вимогою та вносить зміни в тендерну документацію, шляхом викладення пункту 8 абзацу 2 Додатку 3 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», у новій редакції, а саме:
«8. …Проводити сервісне обслуговування впродовж дії гарантійного зобов'язання на спеціалізованих сервісах, вказаних Постачальником, що знаходиться на території міста Дніпро / Дніпропетровській області, згідно розкладу технічного обслуговування вказаного виробником шасі. (Про безумовне виконання вказаним вимог учасником в складі тендерної пропозиції надається гарантійний лист).»
4. Щодо четвертого питання, а саме:
«4. Додаток 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», таблиця з вимогами до автомобілів швидкої медичної допомоги, пункт 5: Об’єм двигуну: «Дизельний – не більше 2 000 куб. см.» - зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки суттєво обмежує коло потенційних учасників, не регулюється відповідним ДСТУ та не впливає на експлуатаційні показники автомобіля. Наразі на українському ринку представлені базові автомобілі, двигуни яких не відповідають зазначеній вимозі: Renault Master, FIAT Ducato, Hyundai H350, Mercedes Sprinter. Участь в закупівлі компаній-виробників санітарних транспортних засобів, побудованих на базі цих базових автомобілів, дозволила би суттєво зменшити вартість закупівлі. Для забезпечення рівної конкуренції та здешевлення вартості закупівлі, вимагаємо вказану вимогу виключити або викласти в наступній редакції: «Дизельний – не більше 2 500 куб. см.».
При визначенні технічних параметрів щодо об’єму дизельного двигуна – не більше 2000 куб. см, замовник керувався важливим фактором, а саме те, що розхід пального буде значно менший ніж той, що скаржник зазначає – «не більше 2 500 куб. см». Розхід пального є значною статтею витрат для подальшої експлуатації авто та як наслідок призводить до додаткових грошових ресурсів замовника, як наслідок вважаємо, що відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
5. Щодо п’ятого питання, а саме:
«5. Додаток 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», таблиця з вимогами до автомобілів швидкої медичної допомоги, пункт 5: Потужність двигуна: «не менше 130 к.с.» - зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки суттєво обмежує коло потенційних учасників, не регулюється відповідним ДСТУ та не впливає на експлуатаційні показники автомобіля. Наразі на українському ринку представлені базові автомобілі, які не відповідають зазначеній вимозі. Участь в закупівлі компаній-виробників санітарних транспортних засобів, побудованих на базі цих базових автомобілів, дозволила би суттєво зменшити вартість закупівлі. Крім того, в більшості аналогічних закупівель, включаючи закупівлі ДП «Медичні закупівлі України», мінімальна потужність двигуна зазначена на рівні не нижче 125 к.с. Аналіз ринку медичних закупівель в 2015-2020 роках показує, що більшість автомобілів швидкої (екстреної) медичної допомоги, закуплених в цей період, мали двигун потужністю 125 к.с. Для забезпечення рівної конкуренції та здешевлення вартості закупівлі, вимагаємо вказану вимогу виключити або викласти в наступній редакції: «не менше 125 к.с.».
Пунктом 5 таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації встановлено вимоги до автомобіля, в тому числі визначено потужність двигуна «не менше 130 к.с.», зазначена вимога не може бути дискримінаційною, оскільки автомобілі, що мають потужність двигуна «не менше 130 к.с.», пропонує достатня кількість виробників базових автомобілів, які представлені на ринку України, серед яких, зокрема: Mercedes, Ford, Volkswagen, Peugeot, CITROEN, що забезпечує належну конкуренцію серед потенційних учасників Процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, вимога щодо потужності двигуна «не менше 130 к.с.» не є дискримінаційною та не обмежує коло учасників.
У зв’язку з цим, вважаємо, що скаржник не довів необхідність внесення змін до Тендерної документації в цій частині, як наслідок вважаємо, що відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
6. Щодо шостого питання, а саме:
«6. Додаток 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», таблиця з вимогами до автомобілів швидкої медичної допомоги, пункт 5: Обладнання для запуску двигуна за низьких температур: «наявність обігрівача паливного фільтру» - зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки суттєво обмежує коло потенційних учасників, не регулюється відповідним ДСТУ та не впливає на експлуатаційні показники автомобіля. Ця вимога має на меті забезпечити безпроблемний запуск двигуну в холодну погоду. Проте реалізовано це може бути різними шляхами (передпусковий підігрівач двигуну, підігрів трубок паливної системи, тощо). Зазначена в тендерній документації вимога («обігрівач паливного фільтру») є лише одним з можливих шляхів забезпечення безпроблемного запуску двигуну в холодну погоду, вона реалізована в автомобілі одного бренду, решта виробників використовують інші шляхи. Для забезпечення рівної конкуренції, вимагаємо вказану вимогу виключити або викласти в наступній редакції: «Наявність обладнання для запуску двигуна за низьких температур».
Враховуючи технічні характеристики та відповідні параметри Замовник зазначає наступне. За низьких температур, з дизельного палива виділяються кристали нафтового парафіну, які здатні закупорювати паливний фільтр. Це призводить до зупинки або втрати потужності двигуна та дизельних автономних обігрівачів. Використання паливних присадок та антигелів призводять до зменшення ресурсу та швидкого виходу за ладу паливного насосу, паливних форсунок та в наслідок турбіни та інших наслідків. Кристали парафіну, що утворилися, можна дуже швидко та ефективно видалити тільки шляхом підігріву палива. Проблема вирішується установкою підігріву саме паливного фільтру, що дозволяє розширити робочий діапазон двигуна до запуску за низьких температур. Це відбувається за рахунок розплавлення кристалів парафіну. Кристали парафіну більше виділяються саме в паливопроводу а після їх проходження ним закупорюють паливний фільтр, ще не дає запустити чи без втрати ресурсу експлуатувати двигун. Як при холодному пуску так і при під час руху за низьких температур. Як наслідок вимога в цій частині не задоволена замовником.
7. Щодо сьомого питання, а саме:
«7. Додаток 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», таблиця з вимогами до автомобілів швидкої медичної допомоги, пункт 10: Електрообігрів лобового скла: «Наявність» - зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки суттєво обмежує коло потенційних учасників, не регулюється відповідним ДСТУ та не впливає на експлуатаційні показники автомобіля. Ця вимога має на меті забезпечити гарну оглядовість в автомобілі через лобове скло. Проте реалізовано це може бути різними шляхами (електричний обігрів лобового скла, обдув лобового скла повітрям, тощо). Зазначена в тендерній документації вимога («електрообігрів лобового скла») є лише одним з можливих шляхів забезпечення гарної оглядовості, таким шляхом вона реалізована в автомобілі одного бренду, решта виробників використовують інші шляхи. Для забезпечення рівної конкуренції, вимагаємо вказану вимогу виключити або викласти в наступній редакції: «Обігрів лобового скла: «Наявність»
Враховуючи технічні характеристики та відповідні параметри Замовник розглядає внесення змін в тендерну документацію стосовно альтернативи даної вимоги щодо обігріву лобового скла. Враховуючи технічні характеристики та відповідні параметри Замовник зазначає наступне. Виключно електричний підігрів забезпечує швидке та безумовне звільнення лобового скла по всій його площині від обмерзання кристалами льоду та запотівання як з середини так і зовні. Це забезпечує можливість швидкого виїзду до пацієнта за будь-яких погодних умов, без затримок на зішкрібано люду з лобового скла щоб забезпечення його прозорості не втрачаючи дорогоцінного часу при спасінні життів. Як наслідок вимога в цій частині не задоволена замовником.
8. Щодо восьмого питання, а саме:
«8. Додаток 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», таблиця з вимогами до автомобілів швидкої медичної допомоги, пункт 5: Внутрішня висота медичного салону (від підлоги до нижчої точки стелі), мм: «не менше 1 800» - зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки суттєво обмежує коло потенційних учасників, прямо суперечить вимогам ДСТУ ЕN 1789:2015 та не впливає на експлуатаційні показники автомобіля.»
Враховуючи технічні характеристики та відповідні параметри Замовник зазначає наступне. Дана вимога не суперечить ДСТУ EN 1789:2015. У всіх виробників транспорту, який використовується для виробництва та АШМД тип-В у відповідності до ДСТУ EN 1789:2015 є моделі з внутрішньою висотою салону 1800 та більше. Як наслідок вимога в цій частині не задоволена замовником.
9. Щодо дев’ятого питання, а саме:
«9. Додаток 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», таблиця