Звернення:
За тендером : Централізований конкурс відбору постачальників згідно коду ДК 021:2015:79210000-9 «Бухгалтерські та аудиторські послуги» (Послуги незалежного аудиту фінансової звітності за 2020 та 2021 роки окремих підприємств Державного концерну "Укроборонпром" та аудит пакетів фінансової інформації з метою консолідації фінансової звітності та, у випадку, якщо послуги з аудиту фінансової звітності окремих підприємств Державного концерну "Укроборонпром" та консолідованої/комбінованої фінансової звітності Державного концерну "Укроборонпром" надаються різними суб’єктами аудиторської діяльності - аудит пакетів фінансової інформації з метою консолідації фінансової звітності)
Тема:
Щодо вибору процедури закупівлі
Зміст:
Відповідно до Конкурсної документації ДК "УКРОБОРОНПРОМ" конкурс проводиться відповідно до вимог Наказу ДП «Прозорро» від 19.03.2019 №10 (зі змінами та доповненнями) як допорогова процедура закупівлі та не підпадає під дію Закону України "Про державні закупівлі". Відповідно до умов п. 3 ст. І Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в частині 3 статті 3 Закону України ”Про публічні закупівлі” (далі - Інструкція): допорогові закупівлі – придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в частині 3 статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі", або суб’єктом підприємницької діяльності, що не є замовником в розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" на будь-яку суму. Відповідно до норм цього ж пункту Інструкції: не замовник в розумінні Закону України"Про публічні закупівлі" – юридичні особи, інші суб’єкти підприємницької діяльності, що не відповідають критеріям, визначеним у статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Відповідно до відкритих реєстрів та джерел інформації ДК "УКРОБОРОНПРОМ" є юридичною особою, у вигляді Концерну (об'єднання підприємств) з 100% долею державної власності (Державний орган - Кабінет Міністрів України), що повністю відповідає критеріям "Замовника" визначеним у п. 3 ч. 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". З огляду на вищевикладене просимо надати роз'яснення щодо застосування допорогової процедури закупівлі з посиланням на конкретні норми нормативних актів України та Закону України "Про публічні закупівлі".
Дата оприлюднення звернення:
26.11.2020 23:35
Вітаємо та дякуємо за увагу до нашого конкурсу!
У відповідь на Ваше запитання, повідомляємо наступне:
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Згідно з пунктом 25 частини першої статті 1 Закону: публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону: договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Натомість, даний централізований конкурс №UA-2020-10-29-002822-a не є закупівлею в розумінні Закону, оскільки за результатами цієї процедури ДК «Укроборонпром» не має наміру укладати договір про закупівлю послуг про що також вказано у конкурсній документації. Зауважимо, що в документації до конкурсу, а також в електронній формі оголошення зокрема зазначається, що даний централізований відбір суб’єктів аудиторської діяльності проводиться в інтересах підприємств, які входять до складу ДК «Укроборонпром», і що по результату конкурсу кожне підприємство укладатиме окремий договір з переможцем.
Нагадуємо, що підприємства Концерну не є замовниками в розумінні Закону, оскільки здійснюють свою діяльність на промисловій/комерційний основі та не підпадають під визначення наведене у пункті 11 частини першої статті 1 Закону. Відповідно, підприємства-учасники Концерну в своїй закупівельній діяльності керуються внутрішніми нормативними документами та розпорядчими документами Концерну.
Разом з цим, ДК «Укроборонпром», як орган управління, зобов’язаний вживати заходи щодо контролю та підвищення ефективності діяльності підприємств-учасників Концерну, в тому числі в частині витрачання коштів. Тому для випадків коли агрегація (централізація) витрат дозволяє отримати більшу економічну ефективність, внутрішніми нормативними документами передбачено проведення агрегованих (централізованих) конкурсів в інтересах зацікавлених підприємств. За результатами проведених агрегованих (централізованих) конкурсів - кожне підприємство Концерну укладає окремий договір із переможцем. При цьому, конкурс проводиться як допорогова закупівля, у відповідності до Наказу ДП «Прозорро» від 19.03.2019 №10 (зі змінами та доповненнями).
Тому в даному випадку ДК «Укроборонпром» є свого роду суб’єктом, що допомагає провести конкурс для підприємств, що входять до його складу з метою максимальної економії, відкритості та ефективності витрачання коштів підприємств-учасників Концерну.
Принагідно, повідомляємо, що у разі необхідності, Ви можете ознайомитись із розпорядчими документами, що регулюють закупівельну діяльність підприємств-учасників Концерну за наступним посиланням: https://ukroboronprom.com.ua/uk/normatyvni-dokumenty.
Дата оприлюднення відповіді:
30.11.2020 20:01