Звернення:
За тендером : Послуги з ремонту ввідно-розподільчого пристрою та кабельної лінії 0,4 кВ
Тема:
вимоги
Зміст:
Замовник: "Наявність в Учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі дає Замовнику змогу зрозуміти, що Учасник вже надавав аналогічні послуги з ремонту і технічного обслуговування електричного і механічного устаткування будівель..."
Запитання: Коли потенційний учасник надавав подібні договори не через систему державних закупівель ПРОЗОРО , то це не є підтвердженням виконання аналогічного договору?Вважаємо, що ця вимога є дискримінаційною та повинна бути знята. Адже, із наданої документації закупівлі не зрозуміло, на підставі чого, якого документу, Замовник такою вимогою обмежує коло суб'єктів за принципом фінансування, а отже, і за правом власності. Згідно із законодавством України, суб'єкти господарювання всіх форм власності є рівними перед Законом. Також, згідно роз’яснень Інституту економіко-правових досліджень НАН України (Код УДК 2017/УДК 346.3; стор.258) «Встановлення замовником вимоги, що аналогічні договори повинні бути укладені з бюджетною установою, порушує основоположні принципи вільної та ринкової економіки. Тобто, замовник надає перевагу державному сектору над приватним, що не узгоджується, в тому числі із зобов’язаннями, взятими Україною як членом Світової організації торгівлі.» стор.259-«основними ознаками аналогічного договору…[має бути] вид договору…, а також предмет закупівлі. Враховуючи наведені ознаки, аналогічним договором є договір, подібний за змістом, своєю правовою природою та предметом закупівлі.» Крім того, вимога про виконання аналогічних договорів за бюджетні кошти порушує Закон України «Про захист економічної конкуренції», зокрема, ст.50: Порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції є:
8) обмежувальна та дискримінаційна діяльність, заборонена згідно із частиною другою статті 18, статтями 19 і 20 цього Закону;
9) обмежувальна діяльність, заборонена згідно із частиною першою статті 18 цього Закону;
17) надання рекомендацій суб’єктами господарювання, об’єднаннями, органами влади, органами місцевого самоврядування, органами адміністративно-господарського управління та контролю, що схиляють до вчинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції чи сприяють вчиненню таких порушень.
Таким чином, вимоги Замовника, щодо надання аналогічного договору через систему державних закупівель ПРОЗОРО є незаконними.
Дата оприлюднення звернення:
30.10.2020 09:00
Доброго дня! Повторно повідомляємо!!!
Оголошення може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до документації.
Відповідно до частини 3 ст.14 Закону України "Про публічні закупівлі" в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, обов’язково зазначається перелік критеріїв.
Наявність в Учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі дає Замовнику змогу зрозуміти, що Учасник вже надавав аналогічні послуги з ремонту і технічного обслуговування електричного і механічного устаткування будівель та збільшується вірогідність того, що Учасник надійний і виконає взяті на себе зобов'язання.
Отже, ймовірний учасник не довів наявність дискримінаційних вимог викладених в документації, які б порушували його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі.
Зважаючи на викладене, підстави для задоволення вимоги відсутні. Дякуємо.
Дата оприлюднення відповіді:
02.11.2020 12:38