Цей запис було додано до архіву, інформація по договору доступна до редагування
Подання пропозицій
(
Завершено
)
з 23.10.2020 15:34до 02.12.2020 10:00
Завершено
Період уточнень
з 23.10.2020 15:34
до 22.11.2020 00:00
Завершено
Період оскарження
з 23.10.2020 15:34
до 28.11.2020 00:00
Завершено
Період аукціону
з 03.12.2020 13:01
до 03.12.2020 13:28
Завершено
Період кваліфікації
з 03.12.2020 13:28
до 29.03.2021 16:28
Завершено
Період оскарження рішення на кваліфікації
з 28.12.2020 10:02
до 09.04.2021 00:00
wait
Підписання договору
з 29.03.2021 16:28
-
Період уточнень
з
23.10.2020 15:34
до
22.11.2020 00:00
Період оскарження
з
23.10.2020 15:34
до
28.11.2020 00:00
Період аукціону
з
03.12.2020 13:01
до
03.12.2020 13:28
Період кваліфікації
з
03.12.2020 13:28
до
29.03.2021 16:28
Період кваліфікації
з
03.12.2020 13:28
до
29.03.2021 16:28
Основні параметри
Позиції
Умова оплати
Контакти
Пропозиції
Кваліфікація
Основні параметри
ДК 021:2015: 24310000-0 —
Основні неорганічні хімічні речовини
Всі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові ніж українська або російська, учасник надає переклад цього документа. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник.
товари
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Вимога про усунення невідповідностей
Зміст
Керуючись п. 1 ч. 16 ст. 29 ЗУ "Про публічні закупівлі", Замовник надсилає учаснику ТОВ "ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ" повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
1) перелік виявлених невідповідностей – невідповідність встановленому кваліфікаційному критерію, відповідно до вимог тендерної документації, оскільки надана учасником інформація та документи не підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником.
2) посилання на вимогу тендерної документації, щодо якої виявлені невідповідності – Відповідно до п.п. 1.2. пункту 1 додатку 1 до Тендерної документації «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази»: 1.2. Учасник має надати документ, який засвідчує право на користування балонами (власність (договір купівлі-продажу, довідка про наявність на балансі підприємства, інше), оренда, найм).
У разі, якщо Учасник закупівель не є власником тари, та не здійснює самостійно підготовку тари до наповнення такий Учасник надає оригінал або копію договору (поставка, оренда, підряд чи ін., зі строком дії не менше ніж період, протягом якого має відбуватися постачання товару замовнику), що укладений між Учасником та підприємством, яке буде здійснювати технічне обслуговування хлорної тари.
Відповідно до п.п.2.2. пункту 2 додатку 1 до Тендерної документації «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору»: 2.2. Надається належним чином оформлений (з усіма реквізитами, чітко визначеним змістом та усіма обов’язковими додатками) договір з повним пакетом документів (накладних/видаткових накладних/актів прийому-передачі або інші документи відповідно до бухгалтерського обліку), що підтверджують факт виконання договору .
*Під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір згідно предмета закупівлі ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини .
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей :
- відсутній документ який засвідчує право на користування балонами (власність (договір купівлі-продажу, довідка про наявність на балансі підприємства, інше), оренда, найм).
- завантажено договір з неповним пакетом документів (накладних/видаткових накладних/актів прийому-передачі або інші документи відповідно до бухгалтерського обліку), відповідно до п.2.4. Договору № 30/20 від 16.11.2020 року.
Нагадування: Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону
Зміст
Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16,тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції, Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Зміст
Учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
На виконання рішення Колегії 02.02.2021 № 1817-р/пк-пз скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНВІРОТЕХ-ИНЖИРІНГ" переможцем процедури закупівлі - "ДК 021:2015: 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини ", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UА-2020-10-23-005465-с.
Кваліфікований електронний підпис відсутній.
Тип:
скарга
На кваліфікацію:
UA-2020-10-23-005465-c.b6
Дата:
19.02.2021 16:04
Стан:
Порушення усунуто
оскарження визнання переможцем ТОВ Марілайф та дискваліфікація ТОВ ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ
СКАРГА
на неправомірне відхилення та визначення переможця, який не відповідає вимогам закупівлі
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, 23 жовтня 2020 року Замовником – Коростенське комунальне підприємство "Водоканал" оголошено закупівлю № UA-2020-10-23-005465-c «24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини» /далі – Закупівля/.
Відповідно до реєстру пропозицій три учасники подали свої тендерні пропозиції для участі у закупівлі:
- ТОВ «ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ»;
- ТОВ «Марілайф»;
- ТОВ «ЕКСТРАГРУП».
Протоколом засідання тендерного комітету Коростенського комунального підприємства «Водоканал» №16 від 09.02.2021р. скасовано рішення про визначення ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» переможцем закупівлі.
Протоколом засідання тендерного комітету Коростенського комунального підприємства «Водоканал» №17 від 12.02.2021р. визначено ТОВ «Марілайф» переможцем закупівлі.
Однак, детально ознайомившись із вищезазначеними протоколами вважаємо, що рішення визначення ТОВ «Марілайф» переможцем закупівлі не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та не ґрунтується на умовах тендерної документації, а рішення про скасування рішення про визначення ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» переможцем закупівлі є протиправним та необґрунтованим.
Щодо відхилення ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг»
Відповідно до абц. 1 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Протокол засідання тендерного комітету Коростенського комунального підприємства «Водоканал» №16 від 09.02.2021р. не містить підстав відхилення пропозиції ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг», в тому числі посилання на умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція не відповідає, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність.
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «Енвіротех-Інжиінірнг» є необґрунтованим та протиправним.
Щодо визначення переможцем ТОВ «Марілайф»
1. Згідно п. 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно додатку 3 цієї документації).
Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації на хлор учасник у складі тендерної пропозиції надає копію сертифікату/паспорту якості/декларації відповідності або іншого документу від заводу-виробника, який підтверджує якість на товар.
Цим же додатком встановлено, що технічні вимоги: хлор повинен відповідати наступним характеристикам:
1. Об’ємна для хлору % не менше 99,8%;
2. Масова доля води % не більше 0,01%;
3. Масова доля трихлористого азоту % не більше 0,02%;
4. Масова доля нелеткого залишку % не більше 0,015%.
ТОВ «Марілайф» надано нотаріально завірену декларацію про відповідність видану АТ ХІМКОМПЛЕКС Борзешть-Румунія (виробника хлору) файл «технічні.pdf» стр. 89-92.
Надана декларація містить такі показники товару як «вміст хлору», «вміст в воді», «міститься в трихлориді азоту», «міститься у залишку при випаровуванні».
Однак, учасником не підтверджено такий якісний показник як масова доля нелеткого залишку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Більш того, учасником ТОВ «Марілайф» надано нотаріально завірену копію декларації про відповідність №6064 від 18.08.2020р. без надання оригіналу або копії такого документу виданого заводом-виробником, що не відповідає умовам тендерної документації.
В рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1817-р/пк-пз від 02.02.2021 по даній закупівлі встановлено, що пропозиції ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» не відповідає технічним вимогам, зокрема, не надано копії сертифікату/паспорту якості/декларації відповідності або іншого документу від заводу-виробника, який підтверджує якість на товар.
Таким чином, замовник застосував дискримінаційний метод визначення переможця закупівлі.
2. Згідно п. 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно додатку 3 цієї документації).
Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації на хлор учасник у складі тендерної пропозиції надає чинний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням про застосування хлору у знезараженні в системі питного водопостачання.
ТОВ «Марілайф» надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 20.01.2020р. на хлор рідкий, де виробником продукції вказано Aden-Transexim S.R.L. файл «технічні.pdf» стр. 14-15. При цьому, у всіх інших документах зазначено, що виробником рідкого хлору є АТ ХІМКОМПЛЕКС Борзешть-Румунія.
Компанія Aden-Transexim S.R.L. здійснює лише розлив хлору у тару.
Отже, учасником надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи не на той товар, що пропонується по закупівлі.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Марілайф» не відповідає вимогам тендерної документації, а тому рішення Замовника про визначення ТОВ «Марілайф» переможцем закупівлі підлягає скасуванню у зв’язку з порушенням Замовником принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Згідно ч. 1 с. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, Замовником порушено вимоги абц. 1 п. 2 ч. 1 ст. 31, абц. 4 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено право ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» як учасника закупівлі на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції, рівне ставлення до учасників закупівлі.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця Процедури закупівлі. Зокрема, відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг» через невідповідність вимогам тендерної документації та не відхиливши пропозицію ТОВ «Марілайф», яка не відповідає вимогам тендерної документації Замовник застосував дискримінаційний спосіб визначення переможця.
З огляду на вищевикладене,
ВИМАГАЄМО:
1. Зобов’язати Коростенське комунальне підприємство "Водоканал" скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг».
2. Зобов’язати Коростенське комунальне підприємство "Водоканал" скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «Марілайф».
Автор:
40229151, ТОВ "ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ"
49000, Україна, Дніпропетровська область, місто Дніпро, вул.Князя Володимира Великого 16,офіс 93
на виконання рішення Колегії від 16.03.2021 №5191-р/пк-пз тендерний комітет скасував рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Марілайф" переможцем процедури закупівлі - "ДК 021:2015: 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини ", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UА-2020-10-23-005465-с.
Кваліфікований електронний підпис відсутній.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2020-10-23-005465-c.a4
Дата:
05.11.2020 16:00
Стан:
Порушення усунуто
дискримінаційні вимоги до учасників
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45, м. Київ, 03035
Замовник: Коростенське комунальне підприємство "Водоканал"
11500, Україна, Житомирська область, КОРОСТЕНЬ, вул.Грушевського,67
Код ЄДРПОУ: 03343947
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Енвіротех-Інжинірінг»
Код ЄДРПОУ: 40229151
49000, м. Дніпро, вул. Князя Володимира Великого,
буд. 16, оф. 93
тел. 380966632355
е-mail: [email protected]
Інформація про закупівлю: Закупівля UA-2020-10-23-005465-c
«24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини»
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії замовника – 23.10.2020р.
СКАРГА
на дії Замовника
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, 23 жовтня 2020 року Замовником – Коростенське комунальне підприємство "Водоканал" оголошено закупівлю № UA-2020-10-23-005465-c «24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини» /далі – Закупівля/.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Енвіротех-Інжинірінг» виявило бажання прийняти участь у закупівлі, однак ознайомившись із змістом тендерної документації Замовника, вважаємо, що вимоги тендерної документації до учасників є дискримінаційними та такими, що штучно обмежують конкурентне середовище. А тому, позбавляють можливості наше товариство бути обраним переможцем закупівлі та порушують наші права як потенційного учасника через встановлені дискримінаційні вимоги в тендерній документації.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» /далі – Закон/ закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Частиною 3 статті 22 Закону імперативно встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дискримінаційними є наступні вимоги:
1. Відповідно до п. 1.3 Додатку 1 до Тендерної документації учасник в складі тендерної документації повинен надати інформаційну довідку про наявність в Учасника власних (або згідно укладеного договору, копію надати) спеціальних транспортних засобів на перевезення небезпечних вантажів, наявність документу на право перевезення небезпечного вантажу чинну протягом терміну поставки товару.
Тендерна документація не містить визначення «документ на право перевезення небезпечного вантажу», що виключає можливість однакового розуміння вимог тендерної документації Замовником та нашим підприємством.
Наше товариство зверталось з вимогою до Замовника надати роз’яснення, однак останній проігнорував, будь-яких пояснень не надав. Копія вимоги та відповіді Замовника надаються.
Чинне законодавства, як і тендерна документація не містять визначення «документ на право перевезення небезпечного вантажу», а тому надати такий документ фактично не можливо. Форму і зміст такого документу Замовником не встановлено.
Отже, з метою дотримання принципу зрозумілості і об’єктивності просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію в цій частині.
2. Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для коагулянт- сульфат алюмінію (алюміній сірчано-кислий) формула AL2(SO4)3 x nH2O у кристалічному стані масова частка домішок хімічних елементів у воді при застосуванні коагулянтів повинна відповідати вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною», вимогам Євронорми EN878:2016 і гарантувати якість вживаної сировини і технології виробництва.
Відповідно до ст. 27 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» до системи стандартів у сфері питної води та питного водопостачання входять національні стандарти, міжнародні та регіональні стандарти, що визначають методики досліджень (випробувань) безпечності і якості питної води. Зазначені національні стандарти розробляються, затверджуються, переглядаються і змінюються відповідно до вимог Закону України "Про стандартизацію".
Стаття 27 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» передбачає застосування саме «міжнародних стандартів», «регіональних» чи «національних» стандартів.
Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про стандартизацію» міжнародний стандарт - стандарт, прийнятий міжнародною організацією із стандартизації і доступний для широкого кола користувачів. Міжнародна організація стандартизації - організація, що займається стандартизацією, членство в якій відкрите для відповідних національних органів усіх держав. Такою організацією є International Organization for Standardization, членом якої є Україна.
Згідно з п. 19 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про стандартизацію» регіональний стандарт - стандарт, прийнятий регіональною організацією стандартизації і доступний для широкого кола користувачів. Регіональна організація стандартизації - організація, що займається стандартизацією, членство в якій відкрите для відповідних національних органів держав лише одного географічного, політичного або економічного простору (п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про стандартизацію»).
Євронорма EN878:2016 прийнята Comite Europeen de Normalisation (Європейський комітет зі стандартизації), яка не є регіональними органами стандартизації. А тому, даний стандарт не є регіональним стандартом в розумінні діючого законодавства України. Більш того, Україна не є членом, асоційованим чи афілійованим членом, або партнером даної організації. Даний документ відсутній у вільному доступі для його використання.
Згідно з п. 13 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про стандартизацію» національний стандарт - стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів. Регламент Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року затверджений не національним органом стандартизації, а отже, не є національним стандартом.
Таким чином, Євронорму EN878:2016 прийнято Comite Europeen de Normalisation (Європейський комітет зі стандартизації), яка не є національним органом зі стандартизації.
Отже, Євронорми EN878:2016 не є нормативним документом, яким повинні керуватися органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, в тому числі й Замовник закупівлі та Скаржник.
Згідно ч. 1 ст. 18 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» органи виконавчої влади, місцевого самоврядування зобов'язані забезпечити жителів міст та інших населених пунктів питною водою, кількість та якість якої повинні відповідати вимогам санітарних норм.
Статтею 40 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» визначено, що Головний державний санітарний лікар України вносить на затвердження центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, проекти актів, якими встановлюються:
державні санітарні норми та правила, санітарно-епідеміологічні та санітарно-протиепідемічні правила і норми, санітарно-епідеміологічні правила і норми, протиепідемічні правила і норми, гігієнічні та протиепідемічні правила і норми, державні санітарно-епідеміологічні нормативи, санітарні регламенти.
Отже, для прийняття Євронорми EN878:2016 як гігієнічних вимог до питної води необхідно внести подання Головного державного санітарного лікаря України на затвердження до Міністерства охорони здоров’я України.
Відповідно до ч. 2, 3 ст. 21 Закону України «Про стандартизацію» міжнародні та регіональні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них приймаються як національні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них національним органом стандартизації.
У разі досягнення консенсусу щодо проекту національного стандарту, кодексу усталеної практики та змін до них національний орган стандартизації приймає їх та визначає строк набрання ними чинності з урахуванням періоду підготовчих заходів.
Згідно ч. 3 ст. 23 Закону України «Про стандартизацію» національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов’язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики.
Приймання Євронорми EN878:2016 як національного стандарту органом стандартизації не здійснювалось, текст такого стандарту не розміщено на сайті національних стандартів та відсутній у вільному доступі.
Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 12.05.2010р. № 400 затверджено Державні санітарні норми і правила «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10).
Відповідно до п. 1.1, 1.2 ДСанПіН 2.2.4-171-10 державні санітарні норми та правила "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" (ДСанПіН 2.2.4-171-10) обов'язкові для виконання органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності та підпорядкування, діяльність яких пов'язана з проектуванням, будівництвом та експлуатацією систем питного водопостачання, виробництвом та обігом питних вод, наглядом і контролем у сфері питного водопостачання населення, та громадянами. Санітарні норми встановлюють вимоги до безпечності та якості питної води, призначеної для споживання людиною, а також правила виробничого контролю та державного санітарно-епідеміологічного нагляду у сфері питного водопостачання населення.
Таким чином, єдиним нормативно-правовим актом в Україні, що гарантує високий рівень захисту людського здоров’я та оточуючої середи є висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність товару ДСанПіН 2.2.4-171-10.
Разом із тим, відповідно до ст. 28 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» затвердження показників безпечності та окремих показників якості питної води здійснює центральний орган виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері охорони здоров’я, який також затверджує перелік референс-методик вимірювання вмісту (рівнів) забруднюючих речовин, залишків пестицидів питної води.
Отже, Євронорму EN878:2016 не затверджено МОЗ України як показник безпечності та окремих показників якості питної води.
Статтею 46 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» встановлено, що особи, винні у постачанні споживачам питної води, яка не відповідає вимогам державних санітарних норм і правил на питну воду або яка внаслідок порушення вимог державних санітарних норм і правил є небезпечною для життя і здоров’я людей притягаються до відповідальності згідно із законами України, в тому числі і до кримінальної.
Таким чином, вимога Замовника про те, що масова частка домішок хімічних елементів у воді при застосуванні коагулянтів повинна відповідати вимогам Євронорми EN878:2016 не відповідає вимогам діючого законодавства та ставить санітарно-епідеміологічне здоров’я населення під загрозу. А тому, виконати вимогу даної тендерної документації Скаржник не має можливості.
3. Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації учасник повинен надати довідку у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про виконання аналогічного*, раніше укладеного, договору (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю) із зазначенням найменування контрагента, предмету договору, контактних осіб замовників (прізвище та контактний телефон); належним чином оформлений (з усіма реквізитами, чітко визначеним змістом та усіма обов’язковими додатками) договір з повним пакетом актів приймання-передачі.
*Під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір на поставку згідно предмета закупівлі ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини.
Згідно з абз. 11 ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», первинний документ – документ, який містить відомості про господарську операцію.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.
Схоже визначення первинних документів міститься також і в Положенні про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 р. №88.
У п. 2.1 зазначеного Положення вказано, що первинні документи – це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Законодавство не містить вичерпного переліку первинних документів, які використовуються в бухобліку. Основні види первинних документів наведемо у табличному вигляді:
Назва документу Суть документу
Видаткова накладна Видаткова накладна фіксує факт отримання/передачі товарів або послуг.
Товарно-транспортна накладна Товарно-транспортна накладна використовується, якщо в процесі купівлі-продажу бере участь транспортна (експедиторська) компанія, що займається перевезенням товару від продавця до покупця.
Акт приймання виконаних робіт (послуг) Документ, який фіксує закінчення будь-яких робіт (послуг) та приймання їх замовником за кількістю та якістю.
Замовником встановлено, що до аналогічного договору має бути надано належним чином оформлений (з усіма реквізитами, чітко визначеним змістом та усіма обов’язковими додатками) договір з повним пакетом актів приймання-передачі.
Однак, при купівлі-продажу та поставці товару як правило складається видаткова накладна. Наше товариство має аналогічний договір з усіма видатковими накладними, а не актами прийому-передачі. Такі акти взагалі не складались. Таким чином, Замовник штучно обмежив коло потенційних учасників закупівлі та формально має право відхилити пропозицію нашого підприємства. Копія договору постави №148-081-СА18 додається.
Разом з тим, Замовник встановив, під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір на поставку згідно предмета закупівлі ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини.
Однак, учасники господарських відносин вільні у виборі договорів на підставі яких здійснювати відвантаження товару, зокрема поставка, купівля-продаж тощо.
Замовник визначив лише одну форму аналогічного договору, виключивши можливість надати договір купівлі-продажу, чим обмежив конкуренцію.
З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині.
4. Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для коагулянт- сульфат алюмінію (алюміній сірчано-кислий) формула AL2(SO4)3 x nH2O у кристалічному стані коагулянт має бути зареєстрований у регламенті REACH. Для підтвердження надати копію декларації про відповідність із вказаним реєстраційним номером товару, що пропонується Учасником до закупівлі від заводу-виробника. Реєстраційний номер REACH має відображати повну інформацію із останніми чотирьома цифрами, які відображають номер виробника хімічної продукції, що пропонується Учасником.
Згідно ст. 6 Регламенту Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів (REACH), яким засновується Європейське Агентство хімічних речовин і препаратів, вносяться зміни до Директиви 1999/45/ЄС і скасовуються Регламент Ради (ЄЕС) № 793/93 і Регламент Комісії (ЄС) № 1488/94, а також Директива Ради 76/769/ЄЕС і Директиви Комісії 91/155/ЄЕС, 93/67/ЄЕС, 93/105/ЄС і 2000/21/ЄС кожний виробник або імпортер речовини, як такої, чи у складі одного або більше препаратів, що здійснює виробництво або імпорт у кількостях, що дорівнюють або більші від 1 тонни на рік, повинен надати до Агентства заяву про реєстрацію, якщо в цьому Регламенті не вказане інше.
В розумінні ст. 3 цього Регламенту -
- виробник речовини: будь-яка фізична чи юридична особа, що знаходиться на території Співтовариства, і яка виробляє у Співтоваристві певну речовину;
- імпортер: будь-яка фізична чи юридична особа, що знаходиться на території Співтовариства та є відповідальною за імпорт;
В п. 3 преамбули цього Регламенту передбачено, що при наближенні законодавства про речовини необхідно гарантувати підвищений рівень захисту людського здоров’я та довкілля з метою досягнення стійкого розвитку. Це законодавство має застосовуватися у недискримінаційній формі, незалежно від того відбувається торгівля речовинами на внутрішньому ринку чи на міжнародному відповідно до міжнародних домовленостей Співтовариства.
Згідно з ч. 1 ст. 7 цього Регламенту кожний товаровиробник або імпортер виробів повинен надати до Агентства заяву про реєстрацію будь-якої речовини, що міститься у цих виробах, у випадку настання обох із таких умов:
а) якщо речовина присутня у цих виробах у загальних щорічних кількостях, що перевищують 1 тонну на товаровиробника або імпортера;
b) якщо речовина призначена для вивільнення в умовах нормального використання або розумно передбачених умовах.
Виходячи з наведених вище тлумачень понять дія цього Регламенту розповсюджується на виробників та імпортерів, які знаходяться на території Європейського Союзу за умови, що об’єм річних поставок буде більше 1 тонни.
Згідно з ч. 1 ст. 8 цього Регламенту юридичні або фізичні особи, зареєстровані за межами ЄС і виробляють хімічні речовини і препарати, а також складові хімічних препаратів і імпортують свою продукцію на територію ЄС, можуть, відповідно до багатосторонньої Угоди, здійснювати свою діяльність тільки як представники і виконувати обов'язки, запропоновані імпортерам цим розділом. Отже, для реєстрації товару відповідно до Регламенту необхідно нашому підприємству необхідно мати свого повіреного - резидента країни Європейського союзу, що виключає можливість участі у закупівлі, оскільки ми не має резидента.
Так, не тільки наше підприємство не має можливості прийняти участь у закупівлі, але й представники виробників хімічної продукції, які не знаходяться на території Європейського Союзу. Фактично замовник встановив дискримінаційні обмеження за принципом територіального розташування суб’єктів господарювання – товар може бути поставлено підприємствами, які зареєстровано на території Європейського Союзу або мають представника на території Європейського Союзу.
Замовник Закупівлі не зареєстрований на території Європейського Союзу, а тому не може вимагати реєстрацію коагулянту в реєстрі REACH з огляду на відсутність законодавчо визначеного обов’язку національних товаровиробників та постачальників здійснювати реєстрацію коагулянту в реєстрі REACH. Зокрема, у нашого підприємства відсутня така можливість, оскільки ми не здійснює імпорт до Європейського Союзу та не знаходимось на території Європейського Союзу.
Відповідно до ст. 141 Регламенту Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року даний Регламент повинен охоплювати в усій своїй повноті і безпосередньо застосовуватися в усіх державах-членах.
Державами-членами Європейського Союзу є Франція, Італія, Німеччина, Бельгія, Нідерланди, Люксембург, Бельгія, Німеччина, Італія, Люксембург, Нідерланди, Франція, Великобританія, Данія, Ірландія, Греція, Португалія, Іспанія, Австрія, Фінляндія, Швеція, Латвія, Литва, Естонія, Мальта, Польща, Словаччина, Словенія, Чехія, Угорщина, Кіпр, Болгарія, Румунія, Хорватія. Україна не є країною-членом Європейського Союзу.
Як зазначалось вище, стаття 27 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» передбачає застосування саме «міжнародних стандартів», «регіональних» чи «національних» стандартів.
Регламент Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року розповсюджується лише на країн-членів, а тому не є міжнародним стандартом в розумінні чинного законодавства України.
Регламент Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів (REACH) затверджений Європейським Парламентом та Радою Європейського Союзу, які не є регіональними органами стандартизації. А тому, даний регламент не є регіональним стандартом.
Регламент Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року затверджено законодавчим органом Європейського Союзу, а тому не може бути частиною національного законодавства України.
Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» /далі – Закон про регламенти/ визначає правові та організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, а також здійснення добровільної оцінки відповідності.
Частиною 1 статті 7 Закону про регламенти встановлено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері технічного регулювання формує та веде базу даних про технічні регламенти і реєстр призначених органів і визнаних незалежних організацій.
Технічні регламенти розробляються на основі:
• міжнародних стандартів, якщо вони вже прийняті або перебувають на завершальній стадії розроблення, чи їх відповідних частин, за винятком випадків, коли такі міжнародні стандарти чи їх відповідні частини є неефективними або невідповідними засобами для досягнення визначених цілей прийняття технічних регламентів, зокрема внаслідок суттєвих кліматичних чи географічних чинників або суттєвих технологічних проблем;
• регіональних стандартів, національних стандартів України чи інших держав, актів законодавства Європейського Союзу, інших економічних об’єднань або інших держав чи відповідних частин таких стандартів і актів законодавства (ч. 3 ст. 9 Закону про регламенти).
Технічні регламенти затверджуються законами, актами Кабінету Міністрів України відповідних державних органів та міністерств, визначених частиною третьою статті 8 цього Закону (ч. 4 ст. 9 Закону про регламенти).
Відомості про прийняття технічних регламентів, їх перегляд, внесення до них змін, визнання їх такими, що втратили чинність, чи їх скасування вносяться до бази даних про технічні регламенти, яка формується та ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері технічного регулювання.
До бази даних про технічні регламенти вносяться також відомості про стандарти, обов’язковість застосування яких установлена технічними регламентами та які мають інші визначені цим Законом ознаки технічного регламенту (стаття 23 Закону про регламенти).
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 25.02.2020р. №326 лише затверджено розроблення технічного регламенту про безпеку хімічної продукції на основі Регламенту (ЄС) № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів (REACH).
На теперішній час Регламент Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів (REACH) не імплементовано до національного законодавства України.
Реєстр технічних регламентів можливо переглянути за посиланням: https://www.me.gov.ua/Documents/List?lang=ukUA&tag=TekhnichniReglamenti
Частиною 3 статті 22 Закону імперативно встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, стилістична конструкція цієї частини передбачає наявність двох обов’язкових умов:
1. вимога щодо наявності інформації передбачена законодавством та
2. замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Такі вимоги є взаємопов’язаними і відсутність законодавчого обов’язку мати відповідну інформацію (документи) не дає права Замовнику включати її до тендерної документації.
Листом № 3411-10/25684-07 від 21.04.2020р. Мінекономіки було надано відповідь щодо того чи імплементувався Регламент Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів (REACH) до національного законодавства України. Мінекономіки було повідомлено, що на теперішній час Регламент Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів (REACH) не імплементовано до національного законодавства України. Також, у відповіді було зазначено, що відповідно до наказу Мінекономіки від 25.02.2020 № 326 (із змінами) передбачається розроблення проекту технічного регламенту на основі відповідного Регламенту ЄС (копія додається).
Наше підприємство має можливість поставити товар сульфат алюмінію марки ТУ У 20.1-03327724-021:2017, виробництва ТДВ «ПХЗ «Коагулянт» на підставі дилерського договору.
Порівняльна таблиця вимог до товару по закупівлі та товару, що має можливість поставити учасник наведено нижче.
№ п.п Найменування показника Вимоги ТД Фактичні показники запропонованого товару
1. Зовнішній вигляд Пластинки, що не злежуються, та шматки невизначеної форми різного розміру білого кольору. Допускається бліді відтінки сірого, блакитного та рожевого кольору пластинки, що не злежуються та шматки невизначеної форми різного розміру білого кольору маси
не бiльше 10 кг.
2. Масова частка основної речовини в перерахунку на (Al2O3) %, не менше 17,0 17.0
3. Масова частка феруму в перерахунку на оксид заліза (ІІІ), % не більше, ніж 0,02 0.01
4. Нерозчинний залишок в перерахунку на Al2O3, % не більше, ніж 0,3 0.1
Даний коагулянт не зареєстрований в реєстрі хімічної продукції Європейським хімічним агентством (ECHA), оскільки такий обов’язок для національних товаровиробників та постачальників відсутній в чинному законодавстві України та повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Таким чином, тендерна документація в частині «коагулянт має бути зареєстрований у регламенті REACH» не відповідає вимогам діючого законодавства України та є дискримінаційною по відношенню до нашого підприємства.
Отже, Замовник не має включати дану вимог до тендерної документації, Замовником не було встановлено чи зобов’язані виробники/дилери/постачальник реєструвати свій товар відповідно до регламенту REACH.
На вимогу нашого підприємства Замовник зазначив, що органом оскарження було розглянуто подібні скарги та винесено відповідні рішення:
- Рішення №7894-р/пк-пз від 24.04.2020р. (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-03-05-001614-c)
- Рішення №16131-р/пк-пз від 06.11.2019р. (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-10-11-003743-b).
У зв’язку з цим зазначаємо наступне.
Згідно ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Таким чином, кожна скарга розглядається в межах доводів учасників та поданими ними доказами.
Більш того, єдиними учасниками по закупівлям, які надали декларацію про відповідність товару були:
-у закупівлі UA-2020-03-05-001614-c ТОВ «Марілайф» та ТОВ «Екстрагруп». Товар пропонувався одного заводу виробника – Donauchem Kft.
-у закупівлі UA-2019-10-11-003743-b ТОВ «Дезсистема» та ТОВ «Екстрагруп». Товар пропонувався одного заводу виробника - Donauchem Kft.
4. Згідно додатку 3 тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції для хлору рідкого надає: висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням про застосування хлору у знезараженні в системі питного водопостачання, виданого на учасника.
Згідно додатку 3 тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції для коагулянту - сульфат алюмінію (алюміній сірчано-кислий) формула AL2(SO4)3 x nH2O у кристалічному стані надає: копію висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар для застосування в системі водопідготовки питної води, виданого на Учасника.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»
висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи;
об'єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти нормативних документів, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні документи у випадках, коли їх шкідливий вплив встановлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Із змісту визначення поняття «висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи» вбачається, що метою її проведення є дослідження саме об’єкта експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини і є обов’язком для виконання саме власнику об'єкта експертизи. При цьому, для проведення такої експертизи не має значення, яка особа замовила її проведення.
Згідно з п. 3.1. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затв. Наказом Міністерства охорони здоров'я України 09.10.2000р. №247 державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають об'єкти, визначені в статті 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», якщо щодо них раніше не проводилася експертиза і власник об'єкта чи вповноважена ним особа не має діючого позитивного висновку на цей об'єкт.
Визначення відповідності діючих об'єктів експертизи (тобто об'єктів експертизи, які вже використовуються або функціонують) вимогам санітарних норм здійснюється в ході поточного державного санітарно-епідеміологічного нагляду шляхом періодичної вибіркової перевірки і не потребує проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи (п. 3.3. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи).
Державна санітарно-епідеміологічна експертиза діючих об'єктів експертизи призначається лише в разі наявності в головного державного санітарного лікаря офіційних матеріалів про негативний вплив об'єктів на здоров'я людей або зміну їх властивостей, що може спричинити такий вплив, а також у разі внесення змін до санітарного законодавства, якими встановлюються більш жорсткі вимоги до об'єктів експертизи (п. 3.4 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи).
Отже, законодавство передбачає наявність таких підстав для проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи: 1) якщо, раніше не проводилась експертиза; 2) власник не має діючого позитивного висновку; 3) наявність офіційних матеріалів про негативний вплив об'єктів на здоров'я людей; 4) зміна властивостей об’єкта експертизи, що може вплинути на здоров’я людей.
Згідно з п. 3.. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затв. Наказом Міністерства охорони здоров'я України 09.10.2000р. №247 у разі, якщо висновок експертизи видано виробнику продукції, її постачальник не зобов'язаний замовляти повторну експертизу цієї продукції і несе відповідальність за дотримання вимог висновку.
Таким чином, встановлення в тендерній документації вимоги надання висновку саме учаснику закупівлі не ґрунтується на вимогах закону. Разом із цим, будь-які особи не можуть отримати ще один позитивний висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, якщо такий був виданий власнику або уповноважену ним органу на об’єкт експертизи. А тому, замовником передбачено вимогу, яка не може бути виконана іншими учасниками, крім власників об’єкта експертизи, що є дискримінацією по відношенню до інших учасників, в тому числі й нашого підприємства.
Між тим, відповідно до п. 5.1 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи заявниками державної санітарно-епідеміологічної експертизи є власники об'єкта експертизи або вповноважені ними особи. З огляду на це, учасники, які здійснюють поставку товару і не перебувають в господарських відносинах із власником об’єкта експертизи не можуть замовити даний висновок.
Наше підприємство має намір прийняти участь у закупівлі з товаром, на які отримано висновки виробником. Даний товар відповідає медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини відповідно до Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною». Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи видано виробнику даного товару, правових підстав для отримання даного висновку нашим підприємством немає. А тому, Замовник встановив дискримінаційні вимоги в тендерній документації по відношенню до інших учасників, в тому числі і Скаржника.
А тому, отримувати новий висновок санітарно-епідеміологічної експертизи немає потреби та необхідності.
Вважаємо, що є всі підстави для зобов’язання Замовника внесення змін до тендерної документації, якими виключити дискримінаційні вимоги до учасників, в тому числі й Скаржника закупівлі щодо надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи для використання товару саме на учасника закупівлі.
З огляду на вищевикладене,
ПРОСИМО:
Зобов’язати Коростенське комунальне підприємство "Водоканал" внести зміни до тендерної документації.
Додатки:
1. Копія договору поставки 148-081-СА18
2. Копія дилерського договору.
3. Копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 10.10.2017р.
4. Копія сертифікату якості
5. Копія Листа № 3411-10/25684-07 від 21.04.2020р.
6. Копія вимоги від 30.10.2020
7. Копія відповіді на вимогу
8. Копія реєстру технічних регламентів станом на 29.10.2020р.
Автор:
40229151, ТОВ "ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ"
49000, Україна, Дніпропетровська область, місто Дніпро, вул.Князя Володимира Великого 16,офіс 93
На виконання рішення Колегії № 21444-р/пк-пз від 18.11.2020 внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-10-23-005465-c, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення
ДК 021:2015: 24310000-0 —
Основні неорганічні хімічні речовини
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015: 24310000-0 —
Основні неорганічні хімічні речовини
ДК 021:2015: 24310000-0 —
Основні неорганічні хімічні речовини
Тендер:
UA-2020-10-23-005465-c
Тип:
вимога
За тендером
UA-2020-10-23-005465-c.b1
Дата:
30.10.2020 14:40
Стан:
Залишено без розгляду
ВИМОГА (ЗВЕРНЕННЯ) щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі
Коростенське комунальне підприємство «Водоканал»
11500, Житомирська обл., м. Коростень,
вул. Грушевського,67
Ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-23-005465-с
ВИМОГА (ЗВЕРНЕННЯ)
щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів від 23.10.2020 р, ідентифікатор № UA-2020-10-23-005465-с (далі – Закупівля), Коростенське комунальне підприємство «Водоканал» (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини (коагулянт (сульфат алюмінію), хлор рідкий).
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі повинні здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з приписами частини 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Наше підприємство має намір брати участь у закупівлі, але вважає, що Тендерна документація (далі – ТД) Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного.
І. Відповідно до п. 4.2 розділу І ТД поділ предмету закупівлі на лоти не передбачений. Згідно з Додатком 3 до ТД товарами, які складають предмет закупівлі, є:
- Хлор рідкий в балонах.
- Коагулянт- сульфат алюмінію (алюміній сірчано-кислий)
Не дивлячись на те, що товари, які входять до предмету закупівлі, є хімічними речовинами, вони є різними за своїми технічними та якісними характеристиками, мають різне функціональне призначення та свої особливі умови виробництва, зберігання та перевезення, і взагалі виробляються за різними стандартами та технічними умовами.
По суті, це абсолютно різні товари, які можуть вироблятися різними виробниками та поставлятися різними постачальниками, які спеціалізуються на оптовій торгівлі (постачанні) або коагулянту, або хлору.
Крім того, коагулянти та рідкий хлор є хімічними речовинами різних класів небезпеки.
Зокрема, відповідно з вимогами Міждержавного стандарту ГОСТ 12.1.007-76 "Шкідливі речовини. Класифікація і загальні вимоги" рідкий хлор відноситься до 2 класу небезпеки речовин (високонебезпечні), а коагулянти - до 4 класу небезпеки речовин (малонебезпечні).
Поставка високонебезпечних речовин потребує від постачальника отримання додаткових дозволів - ліцензії на перевезення небезпечних вантажів, допусків транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів, спеціальної підготовки водіїв таких транспортних засобів, отримання дозволів Держпраці на використання небезпечних машин, обладнання та устаткування.
При цьому умовами Тендерної документацією даної Закупівлі і для хлору рідкого (високонебезпечної речовини), і для сульфату алюмінію (малонебезпечної речовини) учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції однакові дозвільні документи. Зокрема, в Додатку 3 до ТД зазначено, що для підтвердження технічної можливості постачання хлору рідкого в балонах, та сульфату алюмінію (коагулянт) Учасник надає:
- копію дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин небезпечних речовин 2 класу небезпеки. Але сульфат алюмінію є речовиною 4 класу небезпеки, і для його зберігання, транспортування, застосування дозвіл на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки згідно з нормами чинного законодавства України отримувати не потрібно;
- довідка про наявність власного або на підставі договору про надання послуг спеціалізованого транспорту для перевезення рідкого хлору, сульфату алюмінію (коагулянт) з наступними документами: копія свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, копія транспортної ліцензії на перевезення небезпечного вантажу;
- підтвердження наявності в Учасника уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів (скан-копія з оригіналу наказу про призначення, скан-копія з оригіналу свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів, виданий територіальним підрозділом МВС України);
- підтвердження наявності в Учасника, водія, який має право здійснювати перевезення небезпечних вантажів (копія свідоцтва ДОПНВ про підготовку водіїв, що перевозять небезпечні вантажі та підтвердження проходження підготовки з правил охорони праці на автомобільному транспорті (скан-копія з оригіналу посвідчення про охорону праці водія);
Але для перевезення сульфату алюмінію згідно з нормами чинного законодавства України отримувати свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів; ліцензію на перевезення небезпечного вантажу; призначати уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів, отримувати свідоцтво про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів, видане територіальним підрозділом МВС України а також отримувати свідоцтво ДОПНВ про підготовку водіїв, що перевозять небезпечні вантажі не потрібно.
Відтак, компанії, які не постачають рідкого хлору не мають таких документів та не зможуть приймати участь в Закупівлі, що є дискримінаційною ознакою та значно обмежує коло учасників закупівлі.
Відповідно до пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, який затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15 квітня 2020 року (далі – Наказ) предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Крім цього, пункт 5 цього Наказу визначає, що Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Хлор відповідно до Єдиного закупівельного словника має код 24311900-6, в той час, як коагулянт сірчанокислий алюміній (сульфат алюмінію) має код 24313123-9. Тобто, за показниками п’ятої і подальших цифр Єдиного закупівельного словника вказані товари є відмінними, і Замовник мав би, керуючись пунктом 5 цього Наказу, розділити закупівлю на лоти.
Замовник, маючи надане законодавством право на поділ предмету Закупівлі на лоти та ігноруючи встановлені законом принципи здійснення закупівель, об’єднав в предметі закупівлі різні хімічні речовини, що призвело до дискримінації потенційних учасників закупівлі, в тому числі нашого підприємства, адже не всі виробники хімічних речовин (постачальники) є одночасно виробниками (постачальниками) хлору та коагулянту - сірчанокислий алюміній.
Поділ замовником Предмета закупівлі на лоти дасть можливість збільшити потенційне коло учасників закупівлі та сприятиме максимальній економії грошових коштів та ефективності, оскільки надасть можливість прийняти участь у закупівлі різним виробникам та постачальникам.
Таким чином, об'єднання товарів, різних за технологією виробництва, хімічним складом, ступенем небезпеки, в одній закупівлі без поділу предмета Закупівлі на частини (лоти) значно обмежує коло учасників (штучно обмежує конкуренцію), а також збільшує загальну вартість предмету Закупівлі, що суперечить принципам максимальної економії, ефективності здійснення закупівель.
Вважаємо також, що таке об'єднання різних за своїми характеристиками товарів в один лот штучно обмежує конкуренцію виключно тими суб'єктами господарювання, які мають змогу поставити відразу весь асортимент товарів та добре відомі Замовнику, і є дискримінаційним щодо інших суб'єктів господарювання, в тому числі і щодо нашого підприємства, які можуть запропонувати нижчу ціну, однак не можуть прийняти участь у Закупівлі, якщо у них немає можливості поставити одночасно цих, по суті різних товарів – і хлору, і сульфату алюмінію.
ІІ. У Додатку 3 до ТД також зазначається, що для підтвердження технічної можливості постачання хлору рідкого в балонах, та сульфату алюмінію (коагулянт) Учасник надає:
п. 1) довідка про наявність власного або на підставі договору про надання послуг спеціалізованого транспорту для перевезення рідкого хлору, сульфату алюмінію (коагулянт) з наступними документами: копія свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, копія транспортної ліцензії на перевезення небезпечного вантажу;
п. 2) підтвердження наявності в Учасника уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів (скан-копія з оригіналу наказу про призначення, скан-копія з оригіналу свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів, виданий територіальним підрозділом МВС України); підтвердження наявності в Учасника, водія, який має право здійснювати перевезення небезпечних вантажів (копія свідоцтва ДОПНВ про підготовку водіїв, що перевозять небезпечні вантажі та підтвердження проходження підготовки з правил охорони праці на автомобільному транспорті (скан-копія з оригіналу посвідчення про охорону праці водія).
Як вбачається з наведених вище положень Додатку 3 до ТД, умови ТД, зазначені в п. 1 даного звернення, надають учасниками право при здійсненні поставок товарів у Закупівлі залучати до перевезення на підставі договору про надання послуг третіх осіб (перевізників), які мають спеціалізований транспорт та відповідні дозволи для перевезення небезпечних вантажів. В той же час умовами ТД, зазначеними в п. 2 даного звернення, Замовник вимагає від учасника надання документів, які може мати виключно той учасник, який самостійно (без залучення третіх осіб) здійснює поставку (перевезення) товарів власним (або орендованим) транспортом.
Тобто, умови ТД, зазначені в п. 2 даного звернення суперечать умовам ТД, які зазначені в п. 1 даного звернення, і фактично позбавляють учасників права залучати спеціалізованих перевізників на договірних підставах: якщо учасник має право залучати спеціалізованого перевізника (п. 1 звернення), то він не зобов'язаний мати та надавати в складі тендерної пропозиції документи, зазначені в п. 2 звернення.
За таких обставин вважаємо що ТД в зазначеній вище частині носить дискримінаційний характер по відношенню до тих учасників, які залучають до перевезення предмету Закупівлі третіх осіб (перевізників) на підставі договору про надання послуг та не мають власного спеціалізованого транспорту і документів, що вимагаються Замовником.
Враховуючи викладене вище, керуючись ст.ст. 5, 22, 24 Закону України "Про публічні закупівлі", вимагаємо усунути порушення проведення закупівлі № UA-2020-10-23-005465-с шляхом внесення змін до ТД, а саме:
1. Поділити предмет закупівлі на лоти: код CPV 24310000-0 по ДК 021:2015 - Основні неорганічні хімічні речовини: Лот 1 - хлор рідкий; Лот 2 - Коагулянт (сірчанокислий алюміній).
2. В додатку 3 до ТД після слів "Для підтвердження технічної можливості постачання хлору рідкого в балонах, та сульфату алюмінію (коагулянт) Учасник надає:" абзаци
"- підтвердження наявності в Учасника уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів (скан-копія з оригіналу наказу про призначення, скан-копія з оригіналу свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів, виданий територіальним підрозділом МВС України);
- підтвердження наявності в Учасника, водія, який має право здійснювати перевезення небезпечних вантажів (копія свідоцтва ДОПНВ про підготовку водіїв, що перевозять небезпечні вантажі та підтвердження проходження підготовки з правил охорони праці на автомобільному транспорті (скан-копія з оригіналу посвідчення про охорону праці водія);"
ВИКЛАСТИ В НОВІЙ РЕДАКЦІЇ НАСТУПНОГО ЗМІСТУ
"- в разі наявності власного (орендованого) автотранспорту - підтвердження наявності в Учасника уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів (скан-копія з оригіналу наказу про призначення, скан-копія з оригіналу свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів, виданий територіальним підрозділом МВС України);
- в разі наявності власного (орендованого) автотранспорту - підтвердження наявності в Учасника, водія, який має право здійснювати перевезення небезпечних вантажів (копія свідоцтва ДОПНВ про підготовку водіїв, що перевозять небезпечні вантажі та підтвердження проходження підготовки з правил охорони праці на автомобільному транспорті (скан-копія з оригіналу посвідчення про охорону праці водія);".
В разі незадоволення даної вимоги (звернення) наше підприємство буде змушене звернутися до органу оскарження з відповідною скаргою про усунення порушень процедури закупівлі.
Автор:
38391550, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "НЕОСИНТЕЗ"
Рішенням тендерного комітету вирішено відхилити дану вимогу. Копія відповіді завантажено окремим файлом.
Тип:
вимога
За тендером
UA-2020-10-23-005465-c.a3
Дата:
30.10.2020 17:49
Стан:
Залишено без розгляду
ВИМОГА про усунення порушень
Вимоги тендерної документації до учасників є дискримінаційними та такими, що штучно обмежують конкурентне середовище. А тому, позбавляють можливості наше товариство бути обраним переможцем закупівлі та порушують наші права як потенційного учасника.
Автор:
40229151, ТОВ "ЕНВІРОТЕХ-ІНЖИНІРІНГ"
49000, Україна, Дніпропетровська область, місто Дніпро, вул.Князя Володимира Великого 16,офіс 93