Звернення:
За тендером : Інкасація грошової виручки у відділеннях поштового зв’язку Полтавської дирекції АТ «Укрпошти»
Тема:
Щодо умов тендеру
Зміст:
Загальна сума тендеру не відповідає реальній вартості надання послуг. Сума тендеру повинна становити в розрахунку не менше 150 грн/заїзд.
Дата оприлюднення звернення:
06.11.2020 17:05
Доброго дня. Замовник ознайомлений з ринком аналогічних послуг. На ринку є учасники які готові надавати такі послуги відповідно до очікуваної вартості закупівлі. До того ж, формування очікуваної вартості послуги з інкасації та перевезення валютних цінностей на 2021 рік здійснювалося згідно Наказу АТ «Укрпошта» № 985 від 30.09.2020р.
Основний нормативно-правовий документ, який регулює сферу закупівель товарів, робіт та послуг є Закон України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року N 922-VIII із змінами (далі-Закон). Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за наступними принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Як вбачається, одним із вагомих принципів є: максимальна економія, ефективність та пропорційність. Також, участь у закупівлях можуть брати участь Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом та не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Очікувана вартість закупівлі визначається відповідно листів Мінекономрозвитку (МЕРТУ), які не встановлюють норм права, а носять виключно інформаційний та рекомендаційні характери. Однією із таких рекомендацій (Інфолист МЕРТУ № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року, Наказ МЕРТУ «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 № 275) є: «Визначення потреби в товарах, роботах, послугах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснюється на підставі аналізу фактичного використання товарів, робіт та послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника». Тому, очікувана вартість предмета закупівлі визначена Замовником за цінами відповідно до минулих укладених договорів на аналогічні послуги та дослідження ринку послуг. Оскільки, Замовник є товариством яке перебуває у власності держави (100% акцій належить державі), тому дотримується вимог у сфері публічних закупівель які відносяться до державних замовників. Враховуючи наведене, дану вимогу вважаємо безпідставною.
Дата оприлюднення відповіді:
08.11.2020 15:08