Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 27 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасність укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Медичний клінічний центр інфекційних хвороб та дерматології імені З.Й.Красовицького» (далі – Замовник), обґрунтування застосування переговорної процедури, повідомлення про намір укласти договір від 16.10.2020, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 27.09.2021 року.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник 16 жовтня 2020 р. оприлюднив повідомлення про намір укласти договір на придбання криогенного циліндру, тип: DPW-480/1.6 виробництва компанії Ningbo Mingxin Chemical Machinery Co., Ltd (Китай) з товариством з обмеженою відповідальністю «КРІО ІНТЕР ТРЕЙДІНГ» (далі – ТОВ «КРІО ІНТЕР ТРЕЙДІНГ») на суму 300 600,00 грн, проте станом на дату початку моніторингу (23 вересня 2021 року) в електронній системі закупівель відсутня інформація щодо укладеного договору та/або будь-які рішення Замовника щодо цієї закупівлі.
Згідно пояснень Замовника, отриманих через електронну систему закупівель від 27.09.2021, у рамках переговорної процедури закупівлі за предметом: «Криогенний циліндр, тип: DPW-480/1.6 виробництва компанії Ningbo Mingxin Chemical Machinery Co., Ltd (Китай)» (інформація опублікована в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-10-16-006324-c) договір про закупівлю товару з ТОВ «КРІО ІНТЕР ТРЕЙДІНГ» не укладався.
Відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Враховуючи вищезазначене, Замовником в порушення вимог пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону не відмінено переговорну процедуру закупівлі у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої під час моніторингу спрацював автоматичний індикатор ризику (RISK-1-18), підтверджено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів, визначених частиною восьмою статті 40 Закону щодо відміни процедури закупівлі та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.