Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
conclusion.other
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі.
Дата закінчення моніторингу: 10 лютого 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності укладання договору та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства Полтавської обласної ради «Полтававодоканал» (далі - замовник) на 2020 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи замовника від 12.10.2020 № 18 (далі – тендерна документація); протокол розкриття тендерних пропозицій від 29.10.2020; протокол розгляду тендерних пропозицій від 05.11.2020; тендерну пропозицію ТОВ «Енергозберігаючі технології»; повідомлення про намір укласти договір від 05.11.2020; договір підряду по об'єкту «Технічне переоснащення повітродувної станції на Затуринських очисних спорудах Комунального підприємства Полтавської обласної ради «Полтававодоканал» по вул. Енергетична, 4 в м. Полтава» від 22.01.2021 № 2021/ЕТ (далі - договір підряду від 22.01.2021 № 2021/ЕТ).
За результатами моніторингу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою мають готуватися тендерні пропозиції.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерною документацією замовника (пункт 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») вказано, що всі визначені тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «..pdf.»), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. У випадку, якщо документацією передбачається надання учасником копії документа, це означає що повинна бути надана копія цього документу завірена відповідно до норм чинного законодавства. У всіх інших випадках вимагається сканований оригінал документу.
Вимогами тендерної документації (пункт 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») встановлено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції скан-копії документів, які підтверджують їх відповідність кваліфікаційним критеріям, відповідно до статті 16 Закону, а саме наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (Додаток 2).
З метою підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону тендерною документацією (додаток 2 до тендерної документації) передбачено надати «...щодо кожної одиниці орендованого (залученого) автотранспорту – договір оренди, чинний на дату розкриття пропозиції, або інші документи, що підтверджують право використання кожного об’єкта матеріально-технічної бази».
Натомість учасником ТОВ «Енергозберігаючі технології» надано документ, сканований з копії договору з ТОВ «Будівельна фірма Споруда» від 23.10.2020 № 10/23-3Г/ЮЄГ, завірений ТОВ «Енергозберігаючі технології», предметом якого є надання останнім послуг автотранспортом, будівельною технікою, вантажопідйомними машинами та механізмами, будівельними інструментами та обладнанням, яке учасник зазначив у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 28.10.2020 № 3/28-10.
Враховуючи вищевикладене та відповідно до абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону пропозиція учасника ТОВ «Енергозберігаючі технології» підлягала відхиленню як така, що не відповідає кваліфікаційному критерію по статті 16 Закону «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» та вимогам пунктів пункт 1, 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та додатку 2 до тендерної документації.
На порушення абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Енергозберігаючі технології».
Натомість, тендерним комітетом замовника відповідно до оприлюдненого протоколу уповноваженої особи замовника від 05.11.2020 визначено переможця торгів – ТОВ «Енергозберігаючі технології» з остаточною ціновою пропозицією 11872452,00,00 грн та оприлюднено 05.11.2020 в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір.
Моніторингом питання своєчасності укладання договору встановлено, що між замовником та ТОВ «Енергозберігаючі технології» договір підряду від 22.01.2021 № 2021/ЕТ укладено на 78 день з дня прийняття рішення про намір укласти договір.
Згідно з частиною шостою статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Враховуючи зазначене, на порушення частини шостої статті 33 Закону замовник не уклав договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі протягом 60 днів з переможцем торгів.
Отримані через електронну систему закупівель пояснення замовника на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області не спростовують вищевказане порушення вимог Закону щодо строку укладання договору.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено порушення пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору встановлені порушення частини шостої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності оприлюднення договору - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме, шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.