Звернення:
За тендером : Сорочка формена з довгим рукавом (18330000-1 Футболки та сорочки)
Тема:
технічні вимоги
Зміст:
ФІЛІЯ «ЦЕНТР СЕРВІСНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ», код ЄДРПОУ 40150237, 03150, Україна, м. Київ, вул. Єжи Ґедройця, 5, надалі - Замовник, на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, оприлюднило оголошення про закупівлю товарів - - Код ДК 021:2015 - 18330000-1 Футболки та сорочки (Сорочка формена з довгим рукавом) Ідентифікатор закупівлі:UA-2020-10-08-006387-c за процедурою відкритих торгів. На виконання вимог Закону Україні “Про публічні закупівлі”, Замовником було розміщено в системі PROZORRO (prozorro.gov.ua) тендерну документацію, якою встановлено умови проведення конкурсу, визначено кваліфікаційні вимоги до учасників, а також зазначені якісні і кількісні показники предмету закупівлі.
За результатами вивчення змісту тендерної документації оприлюднених торгів, ми дійшли висновку, що її окремі положення містять суб’єктивні та штучні обмеження, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників процедури, а отже суперечать вимогам частини 4 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та можуть порушувати законні інтереси учасників. Статтею 24 Закону передбачено, що Фізична/юридична особа має право звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, шляхом подання відповідної вимоги.
На виконання зазначеної вимоги, надаємо відповідні пояснення та обґрунтування:
1. ДОДАТОК №1 «Перелік та кількість товару» містить вимогу до Тканини:
Тканина змішана TRON, або еквівалент не гірший за якістю.
……..
Склад: 60,2% бавовна, 39,8% поліестер.
……..
Більш детальні вимоги до тканини:
……..
усадка тканини після прання по основі/утку, 0,1/0,5 %
……..
На нашу думку, в такому точному описі характеристик (до десятої долі відсотку) містяться посилання на конкретну торгівельну марку та модель, а це є зарубіжна тканина одного виробника під торговою маркою «TRON» з приведеними в ТД відповідними параметрами. Не існує ні якого «еквівалента не гіршого за якістю» з таким точним складом, як 60,2% бавовна і 39,8% поліестер., крім тканини «TRON», для якої такий склад є унікальним параметром. Хоча і цей параметр (склад) зміниться в десятих частинах відсотка при повторному визначенні складу цієї тканини в лабораторіях.
Визначення складу тканини проводять за ДСТУ 4057-2001 «МАТЕРІАЛИ ТЕКСТИЛЬНІ, Метод ідентифікації волокон» через хімічне "випарювання" складових частин відповідними розчинниками по трьом спробам, вираховуючи середнє арифметичне до двох знаків з округленням до одного після коми. Тобто, при такому дослідженні навіть повторний аналіз в тій же лабораторії з іншого зразка тканини «TRON» дасть інший результат в числі після коми. Вимоги до складу тканини з десятими частинами відсотка зовсім не доречні для визначення якості та характеристик тканини, оскільки і тканина з відхилення навіть на 1 відсоток від заявленого складу не буде відрізнятися від тканини «TRON» по всім параметрам, або навіть буде краща.
Також, в ТД, формулювання: «усадка тканини після прання по основі/утку, 0,1/0,5 %», до тканини «TRON», не коректне оскільки в НТД (Україна) правильно застосовується такий термін, як «зміна лінійних розмірів після мокрих оброблень: за основою (не більше/менше) Х,Х %, за утоком (не більше/менше) Х,Х%», що відповідає ДСТУ ГОСТ 30157.0:2003 «Полотна текстильні. Методи визначання зміни розмірів після мокрих оброблень або хімічного чищення». Згідно вимог ДСТУ ГОСТ 21790:2008 «Тканини бавовняні і змішані для одягу. Загальні технічні вимоги» тканина повинна мати параметри: «Тканини побутового призначення з механічною усадкою. Зміна розмірів після мокрої обробки, %, не більше за основою: -5%, по утоку: ± 2%»
2. Додаток №3, Вимоги до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
«3. Документи щодо підтвердження відповідності виробництва на якому виготовляється вітчизняний та імпортний товар 3.1 Надати скановану копію сертифікату Oeko-Tex Standart 100 або Oko-Tex Standard 100 на підтвердження відповідності тканини з якої виготовляється товар завірений підписом та печаткою (за наявності) учасника, яка дійсна на кінцеву дату подання пропозиції учасником.»
Oeko-Tex Standard 100 або Oko-Tex Standard 100 - це міжнародна система тестування та сертифікації виробів з текстильних матеріалів, що встановлює обмеження на використання деяких хімічних речовин.
Сертифікати Oeko-Tex Standart 100 або Oko-Tex Standard 100 показують, що текстильні вироби пройшли лабораторні випробування для широкого спектру шкідливих речовин і їх значення нижчі установлених стандартом Oeko-Tex Standart 100 або Oko-Tex Standard 100.
Тоді як, висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи України, також показує, що об’єкт експертизи відповідає встановленим медичним критеріям безпеки шкідливих хімічних речовин відповідно до діючого санітарного законодавства України.
Таким чином, для підтвердження санітарно-епідеміологічної безпеки виробу можливе застосування одного із цих документів: або сертифікати Oeko-Tex Standart 100, Oko-Tex Standard 100 або висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи України. Вимога Замовника до надання одного конкретного документу, порушує вимоги Закону і обмежує участь у тендерах інших учасників, які можуть запропонувати аналогічну тканину не гіршої якості.
Отже, Замовником торгів, всупереч діючому законодавству, в тендерній документації були оприлюднені дискримінаційні умови. Такі, явні відсилання характеристик до одного зразка, є дискримінаційними по відношенню до інших учасників закупівлі.
Відповідно до ст. 3 Закону здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені порушення шляхом внесення змін до Документації в цій частині.
Дата оприлюднення звернення:
27.10.2020 16:12
Повідомляємо Вам, що замовником прийнято рішення внести зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
29.10.2020 15:27