Відповідь на вимогу про усунення порушень
В умовах, визначених в оголошенні про проведення спрощеної закупівля, а також в зразку Договору, який планується укласти в результаті проведення спрощеної закупівля було вказано як ціну за 1 тонну з ПДВ, так і загальну вартість закупівлі включаючи ПДВ.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»
Вважаємо за необхідне повідомити представників ТОВ "ЕНЕРГО СИСТЕМИ", що жодний з принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників не був порушений при виборі переможця спрощеної закупівлі.
Також у відповідності до пп. 11, 12, 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«11. Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п’ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.
12. За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.
У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.
Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.
13. Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:
1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;
2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;
4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.»
Керуючись виключно нормами Закону, ми відхилили Вашу пропозицію оскільки:
1. Вона не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (в частині включення суми податкового кредиту з ПДВ до загальної вартості закупівлі).
2. Цінова пропозиція учасника, що підтверджена за допомогою КЕП/ЕЦП та завантажена до ЦБД як додаток до пропозиції Учасника містить помилки (невідповідності) під час зазначення «Загальна ціна пропозиції» цифрами та «Ціна пропозиції прописом».
3. Також прошу звернути Вашу увагу, що 16.10.2020 року з нашої сторони був здійснений на вказаний номер телефону дзвінок для уточнення деталей про наявність ПДВ в загальній ціні пропозиції, що ще раз підтверджує факт недискримінації учасників під час розгляду цінових пропозицій.
Отже, як наслідок, при розгляді пропозицій учасників спрощеної закупівлі Ваша пропозиція не визначена найбільш економічно вигідною.
Також вважаємо за необхідне повідомити Вам, що Державна аудиторська служба України є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Отже, відповідно до статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі», здійснює контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. А відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», моніторинг здійснюється саме щодо процедур закупівель, вичерпний перелік яких наведений у статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно, спрощена закупівля не є процедурою закупівлі у розумінні Закону. З цього випливає, що рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку (відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі»).
На підставі наведеного, вважаємо звернення Бабурнич І.В. до Держаудитслужби за номером UA-R-2020-10-19-000007 безпідставним.