Закупівля 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний, кислота сірчана технічна, кислота соляна інгібірована) від Акціонерне товариство "Херсонська теплоелектроцентраль".
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Вимога про усунення невідповідностей
Зміст
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "РОЯЛТІ ФОРМ" (код ЄДРПОУ 41246270) в процедурі відкритих торгів ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний, кислота сірчана технічна, кислота соляна інгібірована) у відповідності до оприлюдненого оголошення UA-2020-09-21-001368-a виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією. На виконання вимог частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерний комітет АТ «Херсонська ТЕЦ» повідомляє про встановлені невідповідності в інформації та документах, що подані ТОВ "РОЯЛТІ ФОРМ" (код ЄДРПОУ 41246270) (далі – Учасник) у тендерній пропозиції та які вимагалися тендерною документацією на закупівлю робіт ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний, кислота сірчана технічна, кислота соляна інгібірована) у відповідності до оприлюдненого оголошення UA-2020-09-21-001368-a, а саме:
1) Перелік виявлених невідповідностей: Довідка, складена у довільній формі, яка містить відомості, що Учасник має відповідне обладнання та матеріально-технічну базу для виконання поставки товару щодо предмету закупівлі (вих. №80-10 від 05.10.2020р.).
Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: пп. 5.1.1 п. 5 р. 3 тендерної документації - Довідка, складена у довільній формі, яка містить відомості, що Учасник має відповідне обладнання та матеріально-технічну базу для виконання поставки товару щодо предмету закупівлі (зазначається: наявність у власності або користуванні складських приміщень, з яких буде постачатись товар, наявність автотранспорту, копії договорів оренди складських приміщень, копії договорів на послуги автоперевізників (договір повинен бути чинний на дату подання пропозиції і термін його дії повинен бути не меншим ніж до 31 грудня 2020 року)).
Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Надати інформацію з підтверджуючими документами передбачені пп. 5.1.1 п. 5 р. 3 щодо наявності у власності або користуванні складських приміщень, з яких буде постачатись товар, якщо у користуванні – надати копії договорів оренди складских приміщень(договір повинен бути чинний на дату подання пропозиції і термін його дії повинен бути не меншим ніж до 31 грудня 2020 року).
Отже, Учасник не відповідає встановленим у тендерній документації Замовника відповідно до вимог статті 16 Закону кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази».
2) Перелік виявлених невідповідностей: Учасник надав скановані копії документів, що підтверджують факт виконання договору з Відокремленим підрозділом «Черкаська ТЕЦ» ПрАТ «Черкаське хімволокно», водночас з цим надана довідка, складена за формою, про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (не менше 1-го), укладеного не раніше 2017 з ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ».
Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: пп. 5.1.2 п. 5 р. 3 тендерної документації – Довідка, складена за формою нижченаведеної таблиці, про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (не менше 1-го), укладеного не раніше 2017 року. Для підтвердження зазначеної у довідці інформації Учасник повинен надати оригінал або завірену копію сканованого(их) договору(ів) укладеного(их) не раніше 2017 року із специфікацією (у разі наявності) з усіма додатком(ами), які є його невід’ємною частиною (у разі наявності), та завірені копії або оригінали документів, що свідчать про виконання такого договору(ів): відгук (виданий суб’єктом господарювання з яким було укладено аналогічний договір) та скановані копії документів, що підтверджують факт виконання договору(ів) (видаткові накладні тощо).
Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Надати скановані копії документів, що підтверджують факт виконання договору(ів) (видаткові накладні тощо) з контрагентом, який зазначен в даній довідці про виконання аналогічного договору.
Отже, Учасник не відповідає встановленим у тендерній документації Замовника відповідно до вимог статті 16 Закону кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Згідно з частиною 16 статті 29 Закону якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Враховуючи викладене тендерний комітет АТ «Херсонська ТЕЦ» на підставі статті 16 Закону, вимагає надати інформацію та/або документи, що підтверджують усунення виявлених невідповідностей.
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
23.04.2021 № 111
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка директора Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель від 23.04.2021 № ДЗ-003100-33-2021.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
10 UA-2020-09-21-001368-a 21.09.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 18 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель акціонерного товариства «Херсонська теплоелектроцентраль» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 21.09. 2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції 08.10.2020 (Лот 1), протокол розгляду тендерних пропозицій від 16.10.2020
№ 20/20 (Лот 1), від 23.10.2020 № 21/20 (Лот 1), від 18.11.2020 № 22/20 (Лот 1), тендерні пропозиції приватного підприємства «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК» (далі – ПП «НВФ СВК») (Лот 1) та товариство з обмеженою відповідальністю «РОЯЛТІ ФОРМ» (далі – ТОВ «РОЯЛТІ ФОРМ») (Лот 1), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (Лот 1), повідомлення про намір укласти договір від 19.11.2020 (Лот 1), договір про закупівлю від 07.12.2020 № 150 (Лот 1), пояснення Замовника, надані на запит Держаудитслужби, від 05.05.2021.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник 07.10.2020 за лотами 2, 3, відмінив торги через подання для участі у торгах менше двох тендерних пропозицій.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник у пункті 4 розділу ІІІ тендерної документації зазначив, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, чим порушив вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону, яким встановлено, що строк дії тендерної пропозиції не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог пункту 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник 16.10.2020 розпочав розгляд тендерної пропозиції ТОВ «РОЯЛТІ ФОРМ» (Лот 1) та 23.10.2020 оприлюднив в електронній системі закупівель протокол від 23.10.2020 № 21/20 щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції до 20 робочих днів. Водночас протокол засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій №22/20 Замовник склав 18.11.2020 та розмістив в електронній системі закупівель 19.11.2020, чим перевищив 20 робочих днів та порушив вимоги пункту 10 статті 29 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання строків розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РОЯЛТІ ФОРМ» (Лот 1) установлено порушення вимог пункту 10 статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання, розгляду тендерних пропозицій ПП «НВФ СВК» (Лот 1) та ТОВ «РОЯЛТІ ФОРМ» (Лот 1), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця -– порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи з недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
З огляду на виявлені недоліки у проведеній закупівлі, Тендерним комітетом АТ «Херсонська ТЕЦ» здійснено заходи з недопущення таких невідповідності у подальшому шляхом проведення додаткового навчання та проходження тестування відповідальними особами за стандартами, з метою підвищення рівня професіоналізації суб’єктів сфери публічних закупівель, що на даний час наявна на сайті Міністерством Економіки України за підтримки проекту USAID/Ukaid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах» (TAPAS) підготовлено відео курс «Професійно про закупівлі», в якому розглянуто популярні теми закупівельного законодавства. Відео курс складається з 10 тем і містить базову інформацію та відповіді на найчастіші питання у сфері закупівель
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї: так
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій): resultByType.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний, кислота сірчана технічна, кислота соляна інгібірована) (ДК 021:2015:24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-09-21-001368-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. З яких підстав перевищено строк розгляду тендерної позиції товариства з обмеженою відповідальністю «РОЯЛТІ ФОРМ» (Лот 1) (понад 20 робочих днів), чим порушено вимоги пункту 10 статті 29 Закону?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до запиту замовнику на пояснення від 28.04.2021р. можемо повідомити наступне:
1. По першому питанню стосовно яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість, повідомляємо про наступне: технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб АТ «Херсонська ТЕЦ» з урахуванням вимог законодавства, планів ремонтів закладених підприємством на 2020 рік, вимог ПТЕ ГКД 34.20.507-2003 та внутрішніх нормативно-розпорядчих актів.
Якість товару, що поставляється, повинна відповідати їх стандартам, технічним умовам та вимогам Законодавства України, а саме:
- Натр їдкий технічний (розчин діафрагмовий), масова частка гідроксиду натрію у % не менше 44 – ТУ У 20.1-05761620-002:2019;
- Кислота сірчана технічна, контактна, масова частка моногідрату (H2SO4) у % не менше 92,5 – ДСТУ ГОСТ 2184:2018;
- Кислота соляна інгібірована, концентрація HCL 22-24 % – ДСТУ 2904-94 (ГОСТ 857-95).
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі цін попередніх закупівель АТ «Херсонська ТЕЦ» на закупівлю аналогічного товару та інформації, яка міститься у відкритих джерелах.
Стосовно вимоги про надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо, що оголошення про проведення процедури закупівлі було опубліковано – 21.09.2020р., а завершена процедура, підписанням договору – 07.12.2020р. Згідно Постанови Кабінету міністрів України від 16.12.2020р. за № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» доповнили постанову Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» пунктом 41 такого змісту:
«41. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.»
Виходячи з вищевикладеного на момент проведення процедури закупівлі «24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Натр їдкий технічний, кислота сірчана технічна, кислота соляна інгібірована)» за номером UA-2020-09-21-001368-a необхідність у оприлюдненні вищевказаної інформації не було обумовлено чинним законодавством.
2. По другому питанню стосовно з яких підстав перевищено строк розгляду тендерної позиції товариства з обмеженою відповідальністю «РОЯЛТІ ФОРМ» (Лот 1) (понад 20 робочих днів), чим порушено вимоги пункту 10 статті 29 Закону, повідомляємо про наступне:
Згідно з пунктом 10 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення».
Відповідно до частини першої статті 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.
При цьому згідно з частиною першою статті 255 Цивільного кодексу України якщо строк встановлено для вчинення дії, вона може бути вчинена до закінчення останнього дня строку.
А отже, станом на 16.10.2020 року найбільш економічно вигідною була тендерна пропозиція ТОВ «РОЯЛТІ ФОРМ».
Враховуючи вищевикладене тендерним комітетом було прийнято протокольне рішення від 23.10.2020р № 21/20 розгляд тендерної пропозиції ТОВ «РОЯЛТІ ФОРМ» продовжити до 20 робочих днів.
Тобто, подія щодо прийняття рішення щодо продовження строку розгляду пропозиції відбулась 23.10.2020 року. Застосовуючи норми ст. 253 Цивільного кодексу України обчислення продовження до 20 робочих днів відбулось з моменту прийняття події (рішення про продовження).
Таким чином, останній день розгляду тендерної пропозиції наданої ТОВ «РОЯТІ ФОРМ» мав припасти на 20.11.2020р., але переможцем його було визнано 18.11.2020р.
Дотримуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу України Протоколом засідання тендерного комітету від 18.11.2020р. № 22/20 Замовник прийняв рішення про визнання переможцем ТОВ «РОЯЛТІ ФОРМ» – без порушення строків.