Звернення:
За тендером : Приладдя до тракторів (ДК 021:2015: 34390000-7 Приладдя до тракторів)
Тема:
Внесення змін до тендерної документації
Зміст:
Шановний Замовник! Звертаємось до Вас з запитаннями, стосовно умов тендерної документації (Номер у Prozorro UA-2020-09-14-000456-b . Замовником закупівлі є Комунальне підприємство «Компанія «Вода Донбасу»
Відповідно Додатку 3. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі. Технічна специфікація. Однією з умов є надання підтверджуючих документів про наявність складського приміщення площею 100кв.м., у власності або в оренді, в межах Донецької області (в зв’язку з можливим поширенням карантинних заходів).
По-перше:
Надання підтверджуючих документів, зазначених Замовником в даному додатку 3, немає жодного відношення до «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.» В документах, які мають підтверджуючих факт розташування складських приміщень в Донецькій області - немає жодних показників або критеріїв, які передбачають технічні, якісні та кількісні показники предмету закупівлі.
Статтею 22. передбачено:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону:
«Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»
По-друге:
Якщо замовник вбачає необхідним обов’язковим надання довідки або інші документи про складські приміщення, то даний документ має бути в кваліфікаційних критеріях процедури закупівлі, при цьому в довідці не може бути обмежень про відстань, зазначену в кілометрах, або територіальних розташувань, тим більше в межах конкретної області, чи інших одиницях виміру до місця поставки товару. В любому випадку, дана вимога не може буди дискримінаційного до жодного з потенційних Учасників.
Стаття 16. Закону України «Про публічні закупівлі» Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі - не передбачає жодних обмежень щодо розташування складських приміщень на певній відстані, або певній області, або населеному пункті, тощо. При цьому, частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Але мова не йде про обмеження кола учасників, чим користується Замовник. А стислі строки проведення необхідного ремонту транспортних засобів Замовника, на таких умовах працює переважна більшість підприємств, в тому числі комунальних. Та чим швидше Замовник – приведе умови у відповідність – тим швидше пройде постачання запасних частин, по конкурентній ціні.
По-третє:
Стосовно застережень Замовника про можливе поширення карантинних заходів: Застереження Замовника є необґрунтованим, та протиправним, оскільки обмеження щодо переміщення власного легкового чи вантажного транспорту, транспортних компаній та перевізників, за допомогою яких можливо без жодних перешкод здійснити постачання - відсутні та жодним нормативним актом не заборонені. Жодних обмежень на дату оголошення Закупівлі немає. Данна вимога – це лише побажання Замовника, не більше. Питаннями, щодо карантинних заходів займаються певні державні служби та установи. Встановлення Замовником закупівлі обмежень, в зв’язку з застереженнями – неправомірне.
Також звертаємо вашу увагу на термін оплати – який передбачено п.2.3 протягом70 робочих днів з моменту поставки. Чим обґрунтовані такі строки? Даний термін оплати перейде в наступний 2021 рік. Чи запланована Замовником сума Закупівлі в поточному році? А може дана вимога – не стосується певного учасника? Вимагаємо зазначити оптимальний термін, в межах не більше 30 робочих днів.
До речі, вартість бюджету закупівлі значно завищена, та Закупівля оголошується вже не в перше, але вимоги Замовника – обмежують коло потенційних учасників, що в свою чергу може призвести до марнотратства, перешкоджає прозорій конкуренції та заощадженню бюджетних коштів.
Просимо привести тендерну документацію у відповідність та видалити пункти, які дискримінують потенційних учасників.
Дякуємо за відповідь.
Дата оприлюднення звернення:
16.09.2020 10:53
Доброго дня. Комунальне підприємство «Компанія «Вода Донбасу» займається підготовкою та подачею питної води мешканцям усій Донецької області та має структурні підрозділи у містах Донецької області. Ремонти техніки виконується на територіях структурних підрозділів та своїми силами, тому підприємство має мінімум часу на відновлення транспорту.
Для швидкого реагування, а також для оперативного усунення несправностей, технологічного транспорту, одразу у декількох відокремлених підрозділах обґрунтовано вимагаємо дуже потужну матеріально-технічну базу.
Ремонт технологічного транспорту повинен складати добу, це означає, що запчастини повинні бути у наявності на складі у межах Донецької області.
Можливе подовження карантинних заходів може привести до збою поставки запасних частин з інших областей, тому постачальник запчастин повинен мати склад та наявність усіх запчастин згідно специфікації у межах Донецької області. Комунальне підприємство «Компанія «Вода Донбасу» знижує ризики до зриву поставок запасних частин до технологічного транспорту усього підприємства.
Що до критеріїв площі складського приміщення – КП КВД повинно розуміти і бачити, що постачальник має багатий асортимент запасних частин у наявності, для поставки якісних запчастин вчасно одразу у декілька відокремлених підрозділах.
Постачальники які не мають власного або орендованого складу – не можуть нести відповідальності за строки поставки товару, це може привести до затягування ремонтних робіт, а в цілому до зриву поставок питної води мешканцям усій Донецької області.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям згідно із законодавством.
При цьому, частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Ураховуючи викладене, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Щодо терміну оплати за поставлений товар: відповідно до статті 627 Цивільного Кодексу України при укладенні договору сторони є вільними у визначенні умов договору, на власний розсуд визначають зміст договору, формують його конкретні умови тощо. Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тендерна документація повинна містити проект договору. Пунктом 29 статті 1 Закону передбачено, що тендерна документація, розробляється та затверджується замовником. Передбачена пунктом 2.3. проекту договору до тендерної документації оплата за поставлений товар на умовах відстрочки платежу терміном до 70 робочих днів є оптимальною для нашого підприємства
Дата оприлюднення відповіді:
17.09.2020 13:36