Закупівля ДК 021-2015 (CPV) – 33140000-3 «Медичні матеріали»
(Хірургічний шовний матеріал) від Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Вимога обгрунтування низької ціни
Зміст
найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону
СКАРГА про усунення порушення законодавства у тендерній документації
Відповідно до позиції 16 Додатку 4 до тендерної документації «Технічні вимоги до товару на предмет закупівлі: Хірургічні шовні матеріали», замовник серед шовного матеріалу оголосив закупівлю 2 одиниць носового гемостатичного тампону:
Носовий гемостатичний тампон 8,0см*1,5см*2,0см Носовий тампон гемостатичний з окисленої целюлози, стерильний. Розмір 8,0см*1,5см*2,0см 2шт
При пошуку на ринку України даного медичного виробу виявилося, що в тендерній документації описаний носовий тампон гемостатичний з окисленої целюлози Merocel Hemox.Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в закупівлях обов’язковим є дотримання принципів прозорості, недискримінації, максимальної ефективності та економії.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). …4. Технічні специфікації НЕ ПОВИННІ МІСТИТИ ПОСИЛАННЯ НА КОНКРЕТНІ МАРКУ ЧИ ВИРОБНИКА або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, ВОНО ПОВИННО БУТИ ОБҐРУНТОВАНИМ та містити вираз «або еквівалент».
Таким чином, Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає, що учасник ПОВИНЕН МАТИ МОЖЛИВІСТЬ запропонувати еквівалент, який може дійсно замінити виріб, вказаний в тендерній документації
Однак повністю еквівалентного виробу, детально прописаному в тендерній документації, в Україні немає.
Водночас безсумнівно, що тендерній документації прописано конкретно конструкцію та тип виробу, який чітко відповідає лише виробу Merocel Hemox, який є виробом компанії Covidien (Medtronic).
Просте добавлення слів «або еквівалент» в тендерну документацію не є дотриманням Закону, коли еквівалентів фізично не існує.
Встановлення замовником у відкритій закупівлі унікальної позиції фактично є примушуванням учасника або домовитися з певними особами (яких не так багато на ринку України стосовно даного медичного виробу) на їх «ділових» умовах, або відмовитися від участі в закупівлі за всіма шовними матеріалами через відсутність в природі еквівалентів за однією позицією. При тому що закупівля на велику суму на два десятки позицій.
При цьому дотримана «формальність» - назва виробника і назва виробу в тендерній документації прямо не написана - не спростовує того, що з тендерної документації можливо чітко встановити конструкцію, тип, джерело походження і виробника, та того, що неможливо їх замінити еквівалентом, а отже ця формальність все одно свідчить про порушення ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
На додачу до зазначеного, в кінці Додатку 4 до тендерної документації Замовник прописав вимогу надання додаткового документу: «Гарантійний лист від виробника або його офіційного представника в Україні про можливість постачання (надається тільки Учасником - переможцем торгів у строк, що не перевищує 5 календарних днів з дати оприлюднення на веб - порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен подати замовнику документи, шляхом до завантаження їх до поданої тендерної пропозиції на веб – порталі Уповноваженого органу)».
Таким чином, за умовами тендерної документації ПЕРЕМОЖЦЕМ в оголошеній закупівлі, на думку Замовника, можуть були лише ті особи, яким виробник чи його офіційний уповноважений представник нададуть гарантійний лист (лист авторизації).
По-перше, виробник продукції або його представник мають можливість НА ВЛАСНИЙ РОЗСУД обрати кому надавати зазначені листи авторизації, а кому відмовляти в їх наданні чи зволікати, щоб не надавати.
Ні виробник, ні його представник НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ надавати гарантійні листи.
А у випадку, якщо виробник чи представник будуть незадоволені результатом тендеру, то вони можуть і нікому не надавати гарантійний лист, або надати його лише тому, чия пропозиція НАЙВИЩА.
Тобто, ЗАКУПІВЛЯ ПОСТАВЛЕНА В ПРЯМУ ЗАЛЕЖНІСТЬ ВІД ВОЛІ ПЕВНОГО ВИРОБНИКА АБО ЙОГО ПРЕДСТАВНИКА в Україні, що порушує принципи відкритості та прозорості закупівлі, призводить до дискримінації учасників за станом «гарних відносин» із виробником чи його представником
Отже, вимога до переможця в тендерній документації надати гарантійний лист від виробника (представника) ставить закупівлю у повну залежність від рішення виробника (його офіційного представника) надати чи не надати лист авторизації переможцю, свідчить про створення штучного обмеження, щоб ніхто інший, окрім певного учасника, який має домовленість з офіційним уповноваженим представником (чи виробником) щодо надання листа авторизації, не зміг поставляти шовний матеріал даному Замовнику, про обмеження конкуренції в закупівлі та про дискримінацію учасників за відносинами з виробником (представником).
Окремо хочу звернути увагу, що не існує жодних причин, з яких 2 штуки носових тампонів вставлені в дану закупівлю 5 094 штук шовних матеріалів. Внесення 2 штук конкретно визначених тампонів (нешовного матеріалу) до закупівлі 5 094 штук шовних матеріалів, з додатковими вимогами про підтвердження поставки від виробника (офіційного представника), є нічим іншим як створеним блокуванням для вільної участі можливих учасників, а тому порушує принципи прозорості, відкритості, недискримінації учасників, може привести до закупівлі у такого учасника шовного матеріалу за завищеними цінами, що порушить і принцип максимальної економічної ефективності.
Так, зокрема, наведені умови тендерної документації порушують моє право на вільну участь в закупівлі, оскільки мене, постачальника шовних матеріалів з багаторічним позитивним досвідом поставок шовних матеріалів до медичних закладів (скановані відгуки додаються), штучними блокуючими умовами тендерної закупівлі відстороняють від можливості бути переможцем, бути постачальником у даному тендері
Наявність в тендерній документації закупівлі шовного матеріалу (№ UA-2020-09-04-006535-b) умов про поставку чітко визначеного нешовного матеріалу конкретного виробника з обмеженням у вигляді необхідності надання рішення сторонньої організації можу я чи ні бути переможцем у закупівлі - це все є порушеннями вимог ст. 5 та ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», про що вже неодноразово звертала увагу Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно рішення АМКУ було проведено заходи, щодо усунення порушень у закупівлі
Кваліфікований електронний підпис відсутній.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2020-09-04-006535-b.c2
Дата:
13.10.2020 16:36
Стан:
Порушення усунуто
СКАРГА про усунення порушення законодавства у тендерній документації закупівлі № UA-2020-08-07-005989-a за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 33140000-3 «Медичні матеріали»
З метою усунення порушень, які були в тендерній документації, 16.09.2020 року я зверталася до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою на тендерну документацію, яку було частково задоволено.
09.10.2020 року замовник відчитався, що в тендерну документацію внесені зміни, однак, замовник рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель НЕ ВИКОНАВ.
П Р О Ш У:
1. Встановити невиконання замовником Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18271-р/пк-пз від 29.09.2020 р.
2. Повторно встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у вигляді внесення до тендерної документації закупівлі № UA-2020-09-04-006535-b безеквівалентної позиції 16 нешовного матеріалу конкретного виробника «Носовий тампон гемостатичний з окисленої целюлози, стерильний. Розмір 8,0см*1,5см*2,0см»;
3. Повторно зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни до тендерної документації закупівлі № UA-2020-09-04-006535-b шляхом повного виключення позиції 16 або поділу закупівлі на лоти, з винесенням даного нешовного матеріалу конкретного виробника в окремий лот.
СКАРГА
про усунення порушення законодавства у тендерній документації
закупівлі № UA-2020-09-04-006535-b
за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 33140000-3 «Медичні матеріали»
Я, Степаненко Ірина Федорівна, маю намір прийняти участь закупівлі № UA-2020-09-04-006535-b, яку проводить Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
З метою усунення порушень, які були в тендерній документації, я 2 рази зверталася до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою на тендерну документацію і 2 рази Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель мої скарги було задоволено.
Але замовник свідомо, цілеспрямовано, злісно, ВДРУГЕ не виконав рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, і звіт про виконання рішень – неправдивий.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 5, 18, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», знову
П Р О Ш У:
1. Встановити невиконання замовником Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20022-р/пк-пз від 27.10.2020 р.;
2. Повторно встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у вигляді внесення до тендерної документації закупівлі № UA-2020-09-04-006535-b безеквівалентної позиції 16 нешовного матеріалу конкретного виробника «Носовий тампон, стерильний. Розмір 8,0см*1,5см*2,0см»;
3. Повторно зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни до тендерної документації закупівлі № UA-2020-09-04-006535-b шляхом повного виключення позиції 16 або поділу закупівлі на лоти, з винесенням даного нешовного матеріалу конкретного виробника в окремий лот.
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Завершена закупівля
Очікувана вартість
368 220
грн.
Період подання пропозицій
до
10.12.2020 16:30
Замовник:
Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
Комунальне некомерційне підприємство "Київська міська клінічна лікарня №7" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)