Обгрунтування використання переговорної процедури
Статтею 15 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», в тому числі перед-бачено, що до початку функціонування ЄСІТС діє Єдина судова інформаційна система. Відповідно до абзаців 5-7 пункту п. 1.2.1 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, що затверджено Рішенням Ради суддів України 26.11.2010 № 30 (у редакції рішення Ради суддів України від 15.09.2016) (далі – Положення), адміністратором автоматизованої системи (адміністратор Єдиної судової інформаційної системи – далі ЄСІС) є державне підприємство «Інформаційні судові системи», яке забезпечує: - технічний супровід та здійснює підтримку працездатності автоматизованої системи в цілому згідно з вимогами ЄСІС, виконує інші функції відповідно до розпоряджень ДСА України та взятих на себе договірних зобов’язань; - сервіс обміну обліково-інформаційними картками, електронними документами суду з центральною базою даних автоматизованої системи документообігу суду у ві-дповідності до протоколів обміну, затверджених адміністратором автоматизованої системи. Відповідно до пункту 1.4.7. Положення технічний супровід та підтримка працез-датності автоматизованої системи в судах, зазначених у підпунктах 1.4.1 – 1.4.3 пункту 1.4 цього Положення здійснюються адміністратором автоматизованої системи на підставі укладених договорів з ДСА України та відповідними судами загальної юрисдикції. Відповідно до пункту 1.2.1. Положення автоматизована система це сукупність комп’ютерних програм і відповідних програмно-апаратних комплексів судів та Державної судової адміністрації України, що забезпечує функціонування документообігу суду, обіг інформації між судами різних інстанцій та спеціалізацій, передачу інформації до центральних баз даних залежно від спеціалізації судів, захист від несанкціонованого до-ступу тощо. Для функціонування автоматизованої системи суди забезпечують: - своєчасне внесення до автоматизованої системи достовірних даних (інформації про стан розгляду судової справи, оригіналів електронних судових рішень, відомостей про направлення необхідних відомостей до Єдиного державного реєстру судових рішень; - своєчасне надання (позбавлення) права доступу до автоматизованої системи її користувачам; - захист інформації автоматизованої системи в суді; - своєчасне надсилання засобами електронного зв’язку оригіналів електронних документів суду (в тому числі текстів судових повісток у вигляді SMS - повідомлень) учасникам судового процесу (провадження) за їх заявками; - інформування адміністратора автоматизованої системи та ДСА України про проблеми, що виникають під час використання автоматизованої системи. Для функціонування автоматизованої системи документообігу в судах загальної юрисдикції Державним підприємством «Інформаційні судові системи» впроваджено заходи щодо забезпечення можливості використання автоматизованої системи документообігу суду у місцевих та апеляційних загальних судах, а саме: розроблена комп’ютерна програма «Діловодство спеціалізованого суду» (свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 44023 видане 29.05.2012 Державною службою інтелектуальної власності України). Зазначена комп’ютерна програма встановлена у Господарському суді Київської області. Державне підприємство «Інформаційні судові системи» забезпечує технічний супровід та здійснює підтримку працездатності автоматизованої системи в цілому згідно з вимогами ЄСІС, виконує інші функції відповідно до розпоряджень ДСА України та взятих на себе договірних зобов'язань сервіс обміну обліково-інформаційними картками, елект-ронними документами суду з центральною базою даних автоматизованої системи документообігу суду у відповідності до протоколів обміну, затверджених адміністратором автоматизованої системи. Відповідно до пункту 1.4.7. Положення Технічний супровід та підтримка працез-датності автоматизованої системи здійснюються адміністратором автоматизованої системи – Державним підприємством «Інформаційні судові системи» на підставі укладених договорів з ДСА України та відповідними судами загальної юрисдикції. Застосування саме переговірної процедури зумовлено тим, що можлива зміна адміністратора системи документообігу суду після застосування процедури відкритих торгів унеможливить супроводження комп’ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду», що у свою чергу призведе до призупинення автоматичної відправки рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, збільшиться навантаження на співробітників суду для ведення інформаційно-довідкової роботи у суді, виникне необхідність в конвертації даних, що накопичувалися в ЄСІС, ускладниться робота з центральною базою даних, яка містить всі документи, що створюються у судовій системи, крім цього використання іншого програмного продукту призведе до зупинки обміну даними між судами загальної юрисдикції та органами досудового слідства, що у свою чергу на певний період (до створення відповідних умов) призведе до повної зупинки функціонування ЄСІС, або закупівлі послуг, які не відповідають вимогам взаємозаміни, а також до витрачання значних бюджетних коштів, у тому числі збільшення витрат на повторне виконання раніше виконаних робіт (наданих послуг). Викладене вище об’єктивно свідчить про неможливість надання послуг централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів, технічної підтримки та супроводження комп'ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду» іншим виконавцем, ніж Державне підприємство «Інформаційні судові системи». В свою чергу, Державним підприємством «Інформаційні судові системи» надано Висновок №576 комплексного експертного дослідження Науково-дослідного інституту інтелектуальної власності Національної академії правничих наук України від «02» червня 2020 року, згідно з яким обрання переговорної процедури закупівлі при проведенні місцевими господарськими судами закупівлі послуг з питань адміністрування роботи систем та технічних питань у сфері інформаційних технологій в Державного підприємства «Інформаційні судові системи» відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону) (у редакції Закону від 19.09.2019 № 114-IX), а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності, є обґрунтованою. З огляду на те, що технічне адміністрування мереж та супроводження комп'ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду» Господарського суду Київської області тривалий час здійснюється одним виконавцем – ДП «ІСС», застосування переговорної процедури є доці-льним також з міркувань економії бюджетних коштів, адже не потребуватиме додаткових заходів щодо уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними технологіями, зокрема комп’ютерною програмою «Діловодство спеціалізованого суду»; а також з метою запобігання виникненню проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням зазначеного програмного забезпечення. З урахуванням викладеного, обрання переговорної процедури закупівлі при проведенні Господарським судом Київської області закупівлі послуг за кодом ДК 021-2015 (CPV): 72220000-3 - Консультаційні послуги з питань систем та з технічних питань (Послуги централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів та технічної підтримки, а також послуги з супроводження програмного забезпечення, а саме: комп’ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду») у Державного підприємства «Інформаційні судові системи», є обґрунтованим.