Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним критеріям, зазначеним у Законі та/або наявні підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі; Учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам тендерної документації
Зміст
Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним критеріям, зазначеним у Законі та/або наявні підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі;
Учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам тендерної документації
Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним критеріям, зазначеним у Законі та/або наявні підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі; Учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам тендерної документації
Зміст
Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним критеріям, зазначеним у Законі та/або наявні підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі;
Учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам тендерної документації
Інститут державного управління та наукових досліджень з цивільного захисту
Повна назва
Інститут державного управління та наукових досліджень з цивільного захисту
Поштовий індекс
01001
Країна
Україна
Область або регіон
м. Київ
Населений пункт
м. Київ
Адреса
ВУЛИЦЯ РИБАЛЬСЬКА, будинок 18
Класифікація суб'єктів господарювання
Суб'єкт середнього підприємництва
ДК 021-2015: 80570000-0 — Послуги з професійної підготовки у сфері підвищення кваліфікації
Тендер:
UA-2020-08-14-007713-a
Кваліфікований електронний підпис відсутній.
Тип:
скарга
На кваліфікацію:
UA-2020-08-14-007713-a.b1
Дата:
18.09.2020 13:50
Стан:
Відмовлено в задоволенні
СКАРГА на рішення тендерного комітету МВС України від 08 вересня 2020 року про відхилення тендерної пропозиції ПрАТ «ВНЗ «МАУП»
В Рішенні вказано чотири підстави для відхилення тендерної пропозиції ПрАТ «ВНЗ «МАУП», а саме:
1) наявність заборгованості зі сплати податків та зборів (за відсутності документу щодо здійснення заходів стосовно розстрочення чи відстрочення такої заборгованості);
2) завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів без накладення на кожен електронний документ кваліфікованого електронного підпису (КЕП);
3) відсутність у тендерній документації ліцензії на надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації за кодом предмету закупівлі;
4) порушення «Вимог до змісту і структури програм підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад», затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 10.10.2019 № 185-19, а саме – «у змісті наданих ПрАТ «ВНЗ «МАУП» навчальних програм не відображено специфіки діяльності державних службовців у системі МВС України, що є основним завданням при підвищенні кваліфікації, яке відображене у затвердженій Замовником тендерній документації».
В свою чергу, жодна із зазначених в Рішенні підстав не є обґрунтованою та законною, чим грубо порушує законні права та інтереси ПрАТ «ВНЗ «МАУП».
1) Дійсно, в інформаційній системі «Податковий блок» по ПрАТ «ВНЗ «МАУП» обліковується несплачені податкові зобов’язання по платі за землю за територіальною приналежністю в Генічеській ОДПІ (ВЕЗ Крим, ДПІ у м. Сімферополь) у сумі 14 676,81 грн., що утворилися з 30.04.2014 року.
ПрАТ «ВНЗ «МАУП» неодноразово зверталося до податкових органів з проханням надати рахунок для погашення цього податкового зобов’язання. Однак, на сьогоднішній день так і не врегульовано питання можливості добровільного погашення таких податкових зобов’язань, оскільки Міністерством фінансів України не відкриті бюджетні рахунки для перерахування коштів в рахунок погашення податкового боргу, що продовжує обліковуватися за територіальною приналежністю в АР Крим, що підтверджується копією листа Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі ДФС України, наявного у документах тендерніої пропозиції ПрАТ «ВНЗ «МАУП» від 09.01.2019 № 358/10/21-22-17-01-16.
Таким чином, в силу положень ст. 614 Цивільного кодексу України, ПрАТ «ВНЗ «МАУП» не може нести відповідальність у вигляді обмеження прав, у тому числі права на участь у процедурі закупівлі, у зв’язку з наявністю (обліком) даної заборгованості, оскільки вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов'язання.
Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 13 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, якщо учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
В свою чергу, законодавством України не визначено порядок та умови сплати, розстрочення чи відстрочення податкового боргу, що продовжує обліковуватися за територіальною приналежністю в АР Крим. Вважаємо, що наявні в документах тендерної пропозиції листи територіальних органів ДФС України підтверджують відстрочення сплати такої заборгованості до встановлення порядку її погашення.
Більш того, вказана заборгованість на сьогоднішній день не є безспірною, з огляду на наявність судового спору щодо такої заборгованості, що розглядається Окружним адміністративним судом м. Києва (справа № 640/25652/19) з 02.03.2020 року (дата відкриття провадження у справі), інформація про яку міститься на сайті судової влади та в Єдиному державному реєстрі судових рішень (http://reyestr.court.gov.ua/Review/87955603).
Згідно положень статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах. Крім того, частиною 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Таким чином, вважаємо, що облік за ПрАТ «ВНЗ «МАУП» заборгованості зі сплати податків та зборів у розмірі 14 676,81 грн. за територіальною приналежністю в Генічеській ОДПІ (ВЕЗ Крим, ДПІ у м. Сімферополь) не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ПрАТ «ВНЗ «МАУП».
2) Вимога щодо накладення на кожен електронний документ тендерної пропозиції кваліфікованого електронного підпису (КЕП) є безпідставною, незаконною та дискримінаційною з огляду на те, що на електронному майданчику, який використовував ПрАТ «ВНЗ «МАУП», є лише можливість спочатку завантажити всі документи, а лише після цього накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП), що і є завершенням формування тендерної пропозиції. Тобто, відсутня технічна можливість накласти КЕП на кожен окремий документ.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Крім того, безпідставним є посилання в рішенні на ч. 3 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі», Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закон України «Про електронні довірчі послуги», оскільки вони не містять вимоги щодо накладення КЕП на кожен документ при формуванні тендерної пропозиції, а містить лише вимогу про накладення КЕП на електронний документ. В даному випадку електронним документом є власне тендерна пропозиція, після формування якої учасником і було накладено КЕП.
3) Посилання у Рішенні на відсутність у тендерній документації ліцензії ПрАТ «ВНЗ «МАУП» на надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації за кодом предмету закупівлі взагалі не відповідає дійсності, оскільки документація тендерної пропозиції ПрАТ «ВНЗ «МАУП» містить відомості з ліцензійного реєстру суб’єктів освітньої діяльності у сфері післядипломної освіти, з яких вбачається, що ПрАТ «ВНЗ «МАУП» має ліцензію на підвищення кваліфікації за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування» відповідно до наказу МОН України від 24.07.2020 № 200-л (15.4_Відомості щодо осв.діяльн._підвищ.квал.pdf). Крім того, дана інформація є публічною, міститься на офіційному сайті МОН України в розділі Міністерство - Послуги – Ліцензування – Ліцензійний реєстр суб’єктів освітньої діяльності - Ліцензійний реєстр суб’єктів освітньої діяльності у сфері післядипломної освіти – Київська область (https://mon.gov.ua/ua/ministerstvo/poslugi/licenzuvannya/vidomosti-pro-pravo-zdijsnennya-osvitnoyi-diyalnosti/vidomosti-pro-pravo-zdijsnennya-osvitnoyi-diyalnosti-u-sferi-pislyadiplomnoyi-osviti-dlya-osib-z-vishoyu-osvitoyu/kiyivska-oblast-pislyadiplomna-osvita-dlya-osib-z-vishoyu-osvitoyu )
4) Посилання в Рішенні на те, що «у змісті наданих ПрАТ «ВНЗ «МАУП» навчальних програм не відображено специфіки діяльності державних службовців у системі МВС України, що є основним завданням при підвищенні кваліфікації, яке відображене у затвердженій Замовником тендерній документації» є суб’єктивним упередженим висновком тендерного комітету, оскільки запропоновані навчальні програми ПрАТ «ВНЗ «МАУП» були розроблені виключно за планом, викладеним в тендерній документації Замовником.
Звертаємо увагу, що відповідно до ч. 1 розділу ІІ «Вимог до змісту і структури програм підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад», затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 10.10.2019 № 185-19, програми підвищення кваліфікації розробляються з урахуванням вимог Положення про систему професійного навчання, інших нормативно-правових актів, які регламентують питання державного управління, місцевого самоврядування, післядипломної освіти, відповідних професійних стандартів (у разі наявності), потреб Замовників освітніх послуг у сфері професійного навчання та індивідуальних потреб учасників навчання.
А також відповідно до ч. 4 абзацу 4 розділу І «Вимог до змісту і структури програм підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад», затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 10.10.2019 № 185-19, спеціальні короткострокові програми розробляють, затверджують відповідні суб’єкти надання освітніх послуг у сфері професійного навчання (провайдери) та погоджують відповідні Замовники освітніх послуг у сфері професійного навчання за такими програмами.
Більш того, відповідно Додатку 3 тендерної документації Замовника «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (пункт 17 Найменування № 1, 4, 5, 6, 9, пункт18 Найменування № 2, пункт 15 Найменування № 3, пункт 16 Найменування № 7, 8, пункт 20 Найменування № 10, 11) виконавець послуг має розробити професійну програму спільно з представниками профільного Департаменту (управління) МВС України, тобто після визначення переможця зміст навчальних програм додатково погоджується Замовником та виконавцем, до них можуть вноситися певні зміни.
Зважаючи на викладене, вважаємо безпідставним та протиправним обґрунтування щодо невідповідності навчальних програм, які складені учасником виключно за визначеними Замовником тематичними блоками, зазначеними в тендерній документації.
Автор:
00127522, ПрАТ "ВНЗ "МАУП"
03039, Україна, Київська область, місто Київ, вулиця Фрометівська, 2