Закупівля ДК 021:2015-39180000-7 Лабораторні меблі (Оснащення меблями лабораторій, навчальних кабінетів та майстерень закладів професійної освіти) від КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ СЕРВІСНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР.
Учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам тендерної документації; Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Зміст
Відповідно до ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: учасник процедури закупівлі: не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним критеріям, зазначеним у Законі та/або наявні підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі; Учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам тендерної документації; Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Зміст
Відповідно до ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені Замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Зміст
Відповідно до ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.11.2020 № 225
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
Від 20.11.2020 № 225
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
11 UA-2020-08-09-000043-a 09.08.2020
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
встановлено порушення законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод)
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 03.12.2020.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету 09.08.2020 б/н зі змінами (далі – ТД), тендерні пропозиції ФОП ІВАНОВА СВІТЛАНА ЯКІВНА, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЛІДЕР-КОМФОРТ», ФОП ШУЛИПА Микола Юрійович, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «РІН» (далі – Переможець), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 21.10.2020 №№ 75-76, від 23.10.2020 № 78, від 26.10.2020 № 85, повідомлення про намір укласти договір від 26.10.2020, договір від 27.11.2020 № 2711, додаткову угоду від 27.11.2020 № 1, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.11.2020 № 21092-р/пк-пз.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro, встановлено, що на порушення вимог пункту 8 та 9 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
За результатами аналізу встановлено невідповідність пропозиції Переможця умовам ТД.
Відповідно до пункту 1.3 Додатку № 3 ТД (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ ЩОДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ ), Замовником вимагалось надання у складі тендерної пропозиції на стіл вчительський копію декларації постачальника про відповідність (згідно з ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006) видана уповноваженим органом/організацією та завірена виробником товару.
Тоді як, в складі тендерної пропозиції переможця відсутня вищезазначена декларація, чим не дотримано вимоги пункту 1.3 Додатку № 3 ТД.
Таким чином в порушення частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «РІН»» як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Також, моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 27.11.2020 № 1 внесено зміни до договору від 27.11.2020 № 2711 в частині продовження строку поставки товару до 25.12.2020.
Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону № 922-VIII істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Також, пунктом 4 розділу 6 ТД зазначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі та визначено перелік істотних умов, а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг.
Отже, додаткова угода від 27.11.2020 № 1 до договору від 27.11.2020 № 2711, якою змінено терміни поставки товару без документально підтверджених обставин, укладена з порушенням ч. 5 статті 41 Закону № 922-VIII.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 Закону № 922-VIII Договір є нікчемним в частині укладання додаткової угоди від 27.11.2020 № 1 до договору від 27.11.2020 № 2711.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами проведенного моніторингу встановлено порушення ч. 5 ст. 41 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII.
За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення вимогам пункту 8 та 9 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII при оприлюдненні інформації щодо закупівлі.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема розірвати договір, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Комунальний заклад Київської обласної ради "Сервісно-ресурсний центр" щодо висновку за проведеним моніторингом (ID моніторингу: UA-M-2020-11-02-000021) надає аргументоване заперечення та додатки до нього
Антимонопольним комітетом України було прийнято рішення № 17436-р/пк-пз від 16.09.2020р., згідно з яким колегія постановила Зобов'язати комунальний заклад Київської обласної ради "Сервісно-ресурсний центр" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 39180000-7 — Лабораторні меблі", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2020-08-09-000043-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення. Рішення було опубліковано 21.09.2020р.
22.09.2020р. було внесено зміни до тендерної документації та виконано рішення Антимонопольного комітету України рішення № 17436-р/пк-пз від 16.09.2020р.
ДК 021:2015-39180000-7 Лабораторні меблі (Оснащення меблями лабораторій, навчальних кабінетів та майстерень закладів професійної освіти)
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015-39180000-7 Лабораторні меблі (Оснащення меблями лабораторій, навчальних кабінетів та майстерень закладів професійної освіти)
Тема:
Ціноутворення
Зміст:
Прошу звернути увагу на суму тендеру. При самих завищених цінах на весь перелік в технічному опису на предмет закупівлі сума тендеру повинна бути в 7 разів меншою.
Якщо виходити на Ваш тендер з достовірною ціною, то автоматично порушується правило, що пропозиція яка буде меншою більш ніж на 30% є недостовірною і має бути підвердженою і обгрунтованою.
Це дуже вели ка ціна на Ваше замовлення.
Дата оприлюднення звернення:
10.08.2020 08:45
Шановний Учаснику! Звертаємо Вашу увагу, що ціна закупівлі є лише "очікуваною" та сформовано за результатом мотіторингу ринку аналогічного товару. Ви маєте право запропонувати ту ціну, яку вважаєте за потрібне. Відповідно до ч.14 ст.29 Закону України "Про публічні закупівлі" Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством. Таким чином, навіть, якщо система визначить Вашу ціну як аномально низьку, Ви маєте право її обґрунтування.
Дата оприлюднення відповіді:
10.08.2020 15:58
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015-39180000-7 Лабораторні меблі (Оснащення меблями лабораторій, навчальних кабінетів та майстерень закладів професійної освіти)
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Вимагаємо прибрати в Додатку 1 до тендерної документації в п.4.2. дискримінаційну вимогу, а саме: Учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лоту) у разі поділу предмета закупівель на частини). Наше підприємство тільки почало свою діяльність, а цією вимогою Ви обмежуєте наше право на участь в цих торгах. В іншому випадку будемо звертатися зі скаргою до Колегії АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
14.08.2020 16:14
Шановний Учаснику! Відповідно до п.4 ч.2 ст.16 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Відповідно до ч.3 ст.16 Закону України "Про публічні закупівлі" У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Таким чином, право встановлювати такий кваліфікаційний критерій передбачено положеннями Закону України "Про публічні закупівлі". У замовника відсутні підстви для задоволення вимоги.
Дата оприлюднення відповіді:
14.08.2020 17:52
Звернення:
За тендером : ДК 021:2015-39180000-7 Лабораторні меблі (Оснащення меблями лабораторій, навчальних кабінетів та майстерень закладів професійної освіти)
Тема:
дискримінаційні вимоги закупівлі
Зміст:
Вимагаємо прибрати в Додатку 1 до тендерної документації в п.4.5. дискримінаційну вимогу, а саме: Учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лоту) у разі поділу предмета закупівель на частини). Наше підприємство тільки почало свою діяльність, а цією вимогою Ви обмежуєте наше право на участь в цих торгах. В іншому випадку будемо звертатися зі скаргою до Колегії АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
14.08.2020 16:18
Шановний Учаснику! Відповідно до п.4 ч.2 ст.16 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Відповідно до ч.3 ст.16 Закону України "Про публічні закупівлі" У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Таким чином, право встановлювати такий кваліфікаційний критерій передбачено положеннями Закону України "Про публічні закупівлі". У замовника відсутні підстви для задоволення вимоги.
Дата оприлюднення відповіді:
14.08.2020 17:53
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Завершена закупівля
Очікувана вартість
2 164 000
грн.
Період подання пропозицій
до
16.10.2020 01:00
Замовник:
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ СЕРВІСНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР