Звернення:
За тендером : Реконструкція газопроводу-відводу DN 300 до газорозподільної станції "Тернівка" (Будівельні роботи та поточний ремонт)
Тема:
Питання стосовно ліцензії в сфері архітектури та будівництва
Зміст:
Шановний замовнику!
Згідно з Постановою КМУ від 13.03.2020 року №218 «Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» ліквідовано Державну архітектурно-будівельну інспекцію та утворено центральний орган виконавчої влади – Державну сервісну службу містобудування України.
Постановою КМУ №219 від 13 березня 2020 року №219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» утворено два центральних органи виконавчої влади: Державну інспекцію містобудування України та Державне агентство з технічного регулювання у містобудуванні України.
Крім того, постановою КМУ №219 унеможливлено здійснення планових та позапланових перевірок органами держархбудконтролю, оскільки з 18.03.2020 року зупинено дію постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553 «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» до початку виконання функцій і повноважень Державної інспекції містобудування.
Також, постановою КМУ №219 скасовано порядки ліцензування в сфері архітектури та будівництва, а саме визнано такими, що втратили чинність:
Постанова КМУ від 5 грудня 2007 року №1396 «Про ліцензування господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури».
Постанова КМУ від 22 жовтня 2008 р. № 941 «Про внесення змін до Порядку ліцензування певних видів господарської діяльності у будівництві».
Постанова КМУ від 30 березня 2016 р. № 256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками)».
та ще низку Постанов Кабінету Міністрів України, які регулювали питання ліцензування у сфері архітектури та будівництва.
Звертаємо увагу на те, що з переліку органів ліцензування, затвердженому постановою КМУ від 5 серпня 2015 року №609, виключено Держархбудінпекцію.
Таким чином, наведені вище зміни у законодавстві призвели до того, що з 18.03.2020 року видача нових ліцензій у сфері архітектури та будівництва стала неможливою.
Виходячи з цього вимога щодо надання ліцензії у сфері архітектури та будівництва має ознаки дискримінації, оскільки виключає можливість участі у процедурі закупівлі невизначеного кола учасників, які з незалежних від них обставин не мають можливості отримати таку ліцензію.
З урахуванням вищенаведеного, просимо надати відповіді на наступні питання.
Чи обов’язково, в даній процедурі закупівлі надання ліцензії у сфері архітектури та будівництва?
У разі, якщо надання ліцензії у сфері архітектури та будівництва не обов’язкове, то які документи дозвільного характеру необхідно надати учаснику?
Дата оприлюднення звернення:
10.07.2020 17:11
Замовником сформована вимога до Учасників процедури закупівлі про надання інформації про наявність ліцензії, та до Учасника-переможця про надання копії ліцензії на виконання робіт передбачених Технічними, якісними та кількісними характеристиками даного предмету закупівлі. Дана вимога сформована на підставі вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015р. №222-VIII. Даний закон є діючим і відповідно до розділу 9 Статті 7 даного Закону, господарська діяльність у сфері будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками підлягає ліцензуванню.
Об’єкт будівництва «Реконструкція газопроводу-відводу DN 300 до газорозподільної станції «Тернівка» відноситься до об’єктів зі значним класом наслідків (СС3).
Замовник зобов’язаний вимагати від Учасників наявності відповідної ліцензії.
Зазначеною потенційним Учасником, Постановою Кабінету Міністрів України №218 від 13.03.2020р. ліквідовується Державна архітектурно-будівельна інспекція України, яка в тому числі здійснювала функції з правом видачі ліцензій в сфері будівництва і станом на момент публікації даного оголошення про закупівлю, КМУ ще не визначив новий орган для видачі таких ліцензій, що мабуть створило для новостворених будівельних організацій проблему з отриманням необхідних ліцензій, але протягом багатьох попередніх років такі ліцензії видавались і на ринку країни є можливо десятки, а можливо і сотні будівельних підприємств які мають необхідні ліцензії на право виконання робіт передбачених Технічними, якісними та кількісними характеристиками даного предмету закупівлі.
В реальному часі завжди буде присутня якась кількість новостворених будівельних організацій, або вже існуючих будівельних організацій в яких є потреба в отриманні ліцензії, або в розширенні переліку видів робіт в додатку до ліцензії, але це не є сферою відповідальності Замовника, в даному випадку ТОВ «Оператор ГТС України». Вимога Замовника не є дискримінаційною по відношенню до окремих потенційних Учасників, а є вимогою на виконання вищезазначеного Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності».
Надання Учасником-переможцем копії ліцензії на виконання робіт по даному об’єкту є обов’язковим, і в додатку до ліцензії в переліку видів робіт повинен бути в тому числі (але не виключно) наступний вид робіт в залежності від терміну видачі ліцензії:
4.11.00 Монтаж магістральних нафтогазопроводів, споруд та обладнання (клас наслідків СС3);
або:
2.02.00 Монтаж зовнішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання в т.ч.
2.02.04 Магістральних нафтогазопроводів (IV-V категорія складності), або (клас наслідків СС3).
Окрім ліцензії, у потенційних Учасників даної процедури закупівлі повинні бути документи, що підтверджують наявність в Учасника процедури закупівлі права виконання робіт підвищеної небезпеки, у вигляді Дозволу та/або Декларації Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду, або Державної служби України з питань праці чи її територіальних органів на право виконання робіт підвищеної небезпеки, згідно Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (із змінами та доповненнями).
Такий Дозвіл та/або Декларація для виконання робіт даного предмету закупівлі в своєму переліку повинні містити в тому числі (але не виключно) наступні види робіт:
- монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки:
технологічного устатковання та лінійних частин магістральних газопроводів, нафтопроводів, продуктопроводів (нафтопродуктопроводів, етиленопроводів);
- спорудження магістральних газопроводів, нафтопроводів, продуктопроводів (нафто-продуктопроводів, етиленопроводів, тощо);
- газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах;
- зварювальні, газополум’яні роботи.
Дата оприлюднення відповіді:
14.07.2020 14:39