Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 19 червня 2020 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляд тендерних пропозицій в частині, що не були предметом розгляду постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); своєчасність надання замовником відповіді на вимогу учасника щодо відхилення його тендерної пропозиції; своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2020 рік комунального підприємства «Служба комунального господарства» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету (протокол від 02.04.2020 № 33 зі змінами, оприлюдненими 30.04.2020 (далі – ТД); реєстр отриманих тендерних пропозицій за лотами № 1, № 2 та № 3; тендерні пропозиції учасників Приватне підприємство «БУДТЕХНОЛОГІЯ-В» в частині, яка не була предметом розгляду Органу оскарження, ТОВ «ЕКОТОПТРАНС» та ПрАТ «Микитівський гранітний кар'єр»; протоколи засідань тендерного комітету від 19.05.2020 № 48, від 03.06.2020 № 54, від 11.06.2020 № 55, від 15.06.2020 № 56, від 25.05.2020 № 51, від 19.05.2020 № 50 та від 25.05.2020 № 52; повідомлення про намір укласти договір від 25.05.2020 та від 15.06.2020; договір на закупівлю товару за результатами проведених торгів від 12.06.2020 № 167 (далі – Договір про закупівлю).
Крім того, взято до уваги рішення Органу оскарження від 15.06.2020 № 11820-р/пк-пз.
За результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовник в ТД не зазначив підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, встановлені пунктами 1, 7, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Крім того, Замовник на порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону в ТД для переможця торгів не визначив спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Водночас Замовник в Додатку № 4 «Перелік документів, які вимагаються Замовником» ТД визначив представлення документів переможцем торгів у строк, який є меншим, ніж передбачений частиною шостою статті 17 Закону.
Також згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, встановлено, що 30.04.2020 Замовник розмістив нову редакцію Додатків № 5, № 6 та № 7 «Технічні вимоги» до ТД за лотами № 1, № 2 та № 3 відповідно. Однак на порушення вимог абзацу другого частини другої статті 24 та пункту 3 частини першої статті 10 Закону Замовник разом з новою редакцією вищеназваних додатків в окремому документі не оприлюднив перелік змін.
Моніторингом також встановлено, що учасник ПрАТ «Микитівський гранітний кар'єр» після визначення його переможцем за лотом № 2 на порушення вимог частини шостої статті 17 Закону не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Проте Замовник на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ПрАТ «Микитівський гранітний кар'єр», визнав його переможцем торгів (протокол від 25.05.2020 № 51) та, як наслідок, уклав з ним Договір про закупівлю.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частин третьої та шостої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 10 та абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій за винятком питань, розглянутих Органом оскарження, встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності надання замовником відповіді на вимогу учасника щодо відхилення його тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця порушень у сфері публічних закупівель не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходів, передбачених пунктом 2 частини першої статті 32 Закону за лотами № 1 та № 3, та щодо розірвання договору про закупівлю за лотом № 2, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Дата висновку
19.06.2020 00:00
Дата публікації
19.06.2020 15:11