Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації щодо закупівлі; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній на час оголошення процедури закупівлі, далі - Закон); розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відкритого акціонерного товариства «Тернопільобленерго» (далі - Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 17.04.2020 №13, протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «МАГІСТР-Д» (далі – ТзОВ «МАГІСТР –Д») та приватного підприємства «ДРУЖБА – НАФТОПРОДУКТ» (далі – ПП «ДРУЖБА – НАФТОПРОДУКТ»), рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 17.06.2020 №12019-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір, договір від 20.07.2020 №65.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Замовником в п.8 «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» оголошення про проведення відкритих торгів, вказано: «46010, Україна, Тернопільська область, Тернопіль, Енергетична, 2».
Аналогічно в п. 4.3 «Місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт)» розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовником вказано: «вул. Енергетична, 2, м. Тернопіль, 46010».
Однак, у додатку 4 «Проект договору» в розділі V «Поставка товару» Замовником, окрім іншого, вказано: «Місце поставки товарів: вул. Енергетична, 2, м. Тернопіль. Поставка здійснюється транспортом Замовника. Учасник завантажує товар в автомобілі-цистерни Замовника за адресою:______________.».
При цьому необхідно зазначити, що відповідно пункту 5 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 ( в період дії, далі - Порядок №454), якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів.
Отже, зазначивши у проекті договору вище вказану умову Замовником визначено предмет закупівлі з порушенням пункту 5 розділу II Порядку №454.
За результатами проведеної закупівлі, Замовником 20.07.2020 укладено договір про закупівлю товару за №65 з ТзОВ «МАГІСТР-Д» (далі – Договір) вартістю 28 980 000,0 гривень. У п. 5.2. Договору зазначено: «місце поставки товарів: вул. Енергетична, 2, м.Тернопіль. Поставка здійснюється транспортом Замовника. Учасник завантажує товар в автомобілі-цистерни Замовника за адресою: вул.Лук’яновича Д, будинок 8 м.Тернопіль».
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником визначено предмет закупівлі з порушенням пункту 5 розділу II Порядку № 454.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ТзОВ «МАГІСТР-Д» та ПП «ДРУЖБА – НАФТОПРОДУКТ», своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов'язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.