Питання:
За тендером : Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл 141 найменуваня
Тема:
Запит на розділення закупівлі на лоти
Зміст:
Предметом даної закупівлі є великий асортимент різноманітних видів електротехнічної продукції .
Зазначення товару єдиним лотом обмежує потенційну кількість учасників, у зв’язку з тим, що не всі Учасники та виробники, які можуть приймати участь в даній процедурі закупівлі, можуть запропонувати Замовнику весь перелік зазначених 144 найменувань.
Одним з головних принципів здійснення закупівель є максимальна економія та ефективність використання коштів. При цьому така економія може бути досягнута лише за умови високого рівня конкуренції між учасниками закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, з метою створення можливості для участі максимальної кількості учасників просимо розділити закупівлю на лоти, предметом яких будуть різні види Електричної апаратури для комутування та захисту електричних кіл (наприклад: Лот 1 – КТП типу …та подібне, Лот 2 – Ввід високовольтний 35 Кв типу… та подібне, Лот 3 – Ввід високовольтний до силових трансформаторів 110кВ типу ..або еквівалент та подібне, Лот 4 - Мікропроцесорний захист ліній електропередачі типу… тощо).
Дата:
10.04.2020 09:51
Ознайомившись з Вашим зверненням згідно Закону України «Про публічні закупівлі» та наказом МЕРТУ від 17.03.2016 №454 « Про затвердження Порядку визначення предмету закупівлі» під час проведення відкритих торгів щодо закупівлі електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл, код ДК 021:2015 - 31210000-1 (Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл 141 найменуваня) відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 № 454 із змінами «Під час здійснення закупівлі товарів і послуг предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого – десятого знаків Державного класифікатора продукції та послуг ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 28 грудня 2015 року № 1782, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Отже, за нормами діючого законодавства Замовник має право (може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб.
З метою проведення закупівлі електричної апаратури для комутування та захисту електричних кіл цілісною номенклатурою, Замовником торгів не було проведено поділ закупівлі на частини (лоти).
На думку тендерного комітету Закупівля цілісним предметом позитивно вплине на виконання договору про закупівлю, а також може зменшити ризики необґрунтованих оскаржень та відміни процедури в частині лотів.
Також, однією із підстав не лотової закупівлі, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику та зменшує ризики відміни торгів.
Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом.
Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Крім того, додатково повідомляємо, що замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. В нашому випадку, поділ предмета закупівлі не передбачений.
Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та тендерної документації, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта.
15.04.2020 09:28