Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 08 лютого 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель військової частини А2595 МО України (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-02-04-006373-c), оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, опубліковану під час моніторингу відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю.
У відповідності до частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Проведеним моніторингом своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено, що в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір за досліджуваною переговорною процедурою опубліковано 06.04.2020. Однак, на дату прийняття рішення про проведення моніторингу процедури закупівлі та оприлюднення вказаного рішення в електронній системі закупівель договір в електронній системі закупівель не опубліковано, інформація щодо рішень, прийнятих Замовником після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, не оприлюднено.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що договір по закупівлі UA-2020-04-06-000498-b не укладався, переговорна процедура не була відмінена у зв'язку із тим, що на момент публікації вказаної закупівлі відбувся технічний збій в системі на майданчику, після отриманих консультацій за контактними номерами на майданчику, було вирішено створити аналогічну закупівлю, яка в подальшому була опублікована з поділом на лоти, причиною невідміни попередньої закупівлі стала особиста неуважність особи, котра здійснювала публікацію.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів непідписання договору про закупівлю (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Однак, на порушення вимог пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону Замовником не відмінено переговорну процедуру закупівлі.
Ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK-1-17 (несвоєчасне укладення замовником договору про закупівлю за результатами проведення переговорної процедури закупівлі, а саме Замовник уклав договір про закупівлю пізніше ніж через 35 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю під час застосування переговорної процедури) – не підтверджено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства.
За результатами аналізу питання щодо своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення норми пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної (скороченої) процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень).
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини сьомої статті 40 у встановленому законодавством порядку шляхом відміни тендеру в порядку пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.