Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 07 травня 2020 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: інформацію Замовника про закупівлю, річний план закупівель (додаток до річного плану) на 2020 рік, оголошення про проведення, повідомлення про намір укласти договір від 03.04.2020, протокол засідання тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства "Магдалинівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги" Магдалинівської районної ради Дніпропетровської області (далі - КНП «Магдалинівський РЦПМСД», замовник) від 03.04.2020 №9, Договір постачання теплової енергії за кошти місцевого бюджету від 16.04.2020 №2.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
За результатами моніторингу встановлено, що у пункті 13 форми «Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури», затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» із змінами (далі – Наказ № 490), Замовником зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на пункт 2 частини другої статті 35 Закону, а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. При цьому, на порушення вимог абзацу 7 частини третьої статті 35 Закону, пункту 2 Наказу №490 Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі не вказані посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, а лише зазначено, що «КП «Комунальник» є єдиним виконавцем послуг з централізованого теплопостачання від котелень, які функціонують на території смт. Магдалинівка Магдалинівського району Дніпропетровської області. Будівлі КНП «Магдалинівський РЦПМСД» по вул. Прозорова, 1 Б в смт. Магдалинівка отримують централізоване теплопостачання від котельні, що розміщена по вул. Прозорова, 1 в с м т Магдалинівка, і перебуває на балансі КП «Комунальник». Тому з технічних причин КП «Комунальник» є єдиним виконавцем послуг з централізованого постачання для КНП «Магдалинівський РЦПМСД», при цьому альтернатива відсутня. Відповідно до абзацу 2 частини першої статті 35 Закону замовник під час проведення переговорів вимагає від учасника подання ним підтвердженої документально інформації про відповідність учасника кваліфікаційним вимогам відповідно до статті 16 цього Закону. У протоколі засідання тендерного комітету КНП «Магдалинівський РЦПМСД» від 03.04.2020 №9 щодо прийняття рішення про намір укласти договір за скороченою процедурою закупівлі послуг з постачання теплової енергії за ДК 021:2015: 09320000-8 — «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція» не зазначено про подання учасником КП «Комунальник» документально підтвердженої інформації про відповідність учасника кваліфікаційним вимогам відповідно до статті 16 Закону. Проте, у п.13 Звіту про результати проведення процедури закупівлі Замовником вказано, що документи, що підтверджують відповідність учасників кваліфікаційним критеріям згідно зі статтею 16 Закону, відповідають кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації.
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу 2 частини першої статті 35 Закону в частині оприлюднення інформації щодо закупівлі та застосовано переговорну процедуру закупівлі без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 35 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання щодо обрання процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення вимог абзацу 2 частини першої та пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 7 частини третьої статті 35 Закону, пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення- порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.