Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 08 грудня 2020 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, чинній на час оголошення процедури закупівлі, далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Роздільського дитячого будинку-інтернату (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-04-03-001929-a), оголошення про проведення закупівлі, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 03.04.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тедерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Мартич Любов Миколаївна, протоколи засідання тендерного комітету від 29.04.2020 № 20 та від 12.05.2020 № 22, повідомлення про намір укласти договір від 14.05.2020.
Проведеним моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що у відповідності до частини третьої статті 17 Закону передбачено, що Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається учасником в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті.
Відповідно до вимог Додатку № 1 до тендерної документації переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен подати замовнику особисто, або долучити до розміщеної на порталі пропозиції, наступні документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою статті 17 закону: оригінал, нотаріально посвідчена копія, або завірена учасником копія документу, виданого уповноваженим органом МВС України, про те, що особу яка підписала тендерну пропозицію, та/або особу, яку уповноважено представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі не було засуджено за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято та не погашено у встановленому законом порядку, видану не раніше дати виходу оголошення про проведення закупівлі (для юридичних осіб); оригінал, нотаріально посвідчена копія, або завірена учасником копія документу, виданого уповноваженим органом МВС України, про те, що фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі не було засуджено за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято та не погашено у встановленому законом порядку, видану не раніше дати виходу оголошення про проведення закупівлі (для фізичних осіб, або фізичних осіб підприємців); оригінал, нотаріально посвідчена копія, або завірена учасником копія довідки або інформації виданої територіальним управлінням Державної фіскальної служби (особисто або через електронний кабінет) про відсутність заборгованості по обов'язковим платежам до бюджету, видану не раніше дати виходу оголошення про проведення закупівлі.
В той же час, Замовниоком нижче зазначено, що за бажанням учасника, зазначені документи можуть бути долучені до пропозиції учасника під час її подання, до моменту визначення учасника переможцем. Тоді, повторне підтвердження, та подання зазначених документів, після визнання його переможцем не вимагається.
Таким чином, на порушення вимог частини третьої статті 17 Закону, Замовником у тендерній документації встановлено неправомірну вимогу до учасника, що ним, як переможцем процедури закупівлі може не подаватися вищевказаних документів.
Проведеним моніторингом розгляду тендерних пропозицій встановлено, що у відповідності до вимог Додатку № 5 до тендерної документації (Технічні вимоги) учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: декларацію виробника; копію договору на проведення дезінсекції та дератизації складських приміщень, дійсного протягом 2020 року; довідку в довільній формі за підписом Учасника (уповноваженої особи) щодо проведення санітарної обробки транспортних засобів з підтверджуючими документами - договором на санітарну обробку транспортних засобів на 2020 р., графіком санітарної обробки транспортних засобів на 2020 рік та фактично проведеної санітарної обробки за період з 01.10.2019 р. до дати подання тендерної пропозиції, та/або актами виконаних робіт з санітарної обробки транспортних засобів за період з 01.10.2019 р. до дати подання тендерної пропозиції, тощо.
Однак, учасником ФОП Мартич Любов Миколаївна жодних документів, що зазначені у Додатку № 5 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції не надано і відповідно до вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону її тендерна пропозиція мала бути відхилена Замовником з причини невідповності умовам тендерної документації.
Також, у відповідності до вимог пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції для підтвердження кваліфікаційних критерії стосовно наявності обладнання та матеріально-технічної бази повинен надати: дані щодо проведення дезінфекції кузова автотранспортного засобу, копію угоди із спеціалізованим підприємством на проведення дезінфекції, що дійсна на кінцевий термін подання, інформацію щодо графіку її та графік проведення та документальне підтвердження проведеної дезінфекції транспортних засобів з періодичністю щодекадно за період, який передує 30 днів до дати подання пропозиції, акт/довідку здійснення санітарних заходів щодо дезінфекції транспортного засобу, копію угоди, що дійсна на строк поставки товару із спеціалізованим підприємством на проведення дератизації, дезинфекції, дезинсекції складського приміщення, акт/довідку про дератизацію, дезинфекцію, дезинсекцію приміщення, а також копію експлуатаційного дозволу на право провадження визначених видів господарської діяльності з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження(виданий на ім’я учасника).
Так, учасником ФОП Мартич Любов Миколаївна у складі тендерної пропозиції надано довідку про графік проведення профілактичної дезінфекції транспортного засобу, видану на ім’я Голобутовського В.З. (Замовник, угода № 3 від 02.01.2020), проте без ідентифікації якого саме транспортного засобу (марка, модель, державний номер реєстрації).
Крім того, у довідці «Результату санітарно-мікробіологічного дослідження № 767-769» зазначено як місце відбору проб автотранспорт Голобутовського В.З. без вказання марки і державного номеру реєстрації.
Жодних інших документів, що зазначені у Додатку № 1 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції ФОП Мартич Любов Миколаївна не надано.
Отже, відповідно до вимог абзацу 1 пункту 1 частини першої статті 30 Закону її тендерна пропозиція мала бути відхилена Замовником, як така, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Крім того, у відповідності до вимог Додатку № 1 до тендерної документації переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен подати замовнику особисто, або долучити до розміщеної на порталі пропозиції, наступні документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою статті 17 закону: оригінал, нотаріально посвідчена копія, або завірена учасником копія довідки або інформації виданої територіальним управлінням Державної фіскальної служби (особисто або через електронний кабінет) про відсутність заборгованості по обов'язковим платежам до бюджету, видану не раніше дати виходу оголошення про проведення закупівлі.
Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 вересня 2018 року за № 1102/32554 (далі - Порядок №733).
Згідно з пунктом 7 Порядку № 733, довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано заяву, довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Форма довідки містить такі обов’язкові реквізити, як підписи керівника (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу та посадової особи контролюючого органу, а також відбиток печатки контролюючого органу. За вимогою Національного стандарту України «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів» ДСТУ 4163-2003 (затверджений наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55) документи, що їх складають в організації, повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва організації, назва виду документа (не зазначають на листах), дата, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту документа, текст документа, підпис.
Таким чином, підпис - це окремий реквізит, установлений Національним стандартом України ДСТУ 4163-2003 як обов’язковий для всіх без винятку службових документів.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом.
Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що переможцем торгів ФОП Мартич Любов Миколаївна, на порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та Додатку № 1 до тендерної документації завантажено в електронну систему закупівель довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, яка оформлена не у відповідності до Порядку №733, довідка не містить підписів відповідальних посадових осіб контролюючого органу, а також відбитку печатки контролюючого органу та, відповідно, не є оригіналом документу або його копією, зробленою з оригіналу; не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, що не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», що є неналежним підтвердженням відсутності відповідної заборгованості.
Також, слід зазначити, що на сайті https://cabinet.tax.gov.ua/registers/debit за кодом ЄДРПОУ 2036219082, реквізити довідки: від 15.05.2020 № 4883, надано витяг зазначеної довідки з QR-кодом, просканувавши який можна підтвердити підписання електронним цифровим підписом довідки проте лише однією посадовою особою контролюючого органу, а саме Слободянюк Н.С., в той же час як електронний цифровий підпис керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу Корж Р.Д. – відсутній, що дає підстави вважати про нечинність вказаного документу (довідка не підписана у спосіб, визначений у Законі України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».).
Однак, Замовником на порушення умов тендерної документації та вимог абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 30 Закону не відхилено тендерну пропозицію переможця торгів ФОП Мартич Любов Миколаївна, яка не надала документ, що підтверджує відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, а опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір від 14.05.2020.
Крім того, відповідно до вимог частини другої статті 32 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Проведеним моніторингом встановлено, що повідомлення про намір укласти договір опубліковано в електронній системі закупівель 14.05.2020, проте у термін визначений Законом та станом на закінчення проведення моніторингу закупівлі 08.12.2020 Замовником не опубліковано укладеного з ФОП Мартич Любов Миколаївна договору, що є порушенням вимог частини другої статті 32 Закону.
Отже, ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK1-8_2 (несвоєчасне укладання замовником договору про закупівлю за результатами проведення процедури закупівлі) – підтвердилась.
Згідно частини першої статті 31 Закону Замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.