Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 09 липня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 17.03.2020)
(далі – Закон), надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу культури Волноваської районної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 30.03.2020 № 22 (далі – тендерна документація), звернення за роз'ясненнями щодо тендерної документації від 03.04.2020, роз'яснення Замовника від 06.04.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.04.2020, протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 27.04.2020 № 26, від 05.05.2020 № 28, від 13.05.2020 № 30, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Хозхімсервіс» (далі – ТОВ «Хозхімсервіс»), товариства з обмеженою відповідальністю «Артпромпроектбуд» (далі – ТОВ «Артпромпроектбуд»), товариства з обмеженою відповідальністю «Волноваське агропроменерго»
(далі – ТОВ «Волноваське агропроменерго»), повідомлення про намір укласти договір, договір від 03.06.2020 № 15 (далі – договір), додаткову угоду від 11.06.2020 № 1 до договору, повідомлення про внесення змін до договору.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 частини ІІІ тендерної документації та підпункту 1.1. пункту 1 таблиці 1 додатку 3 до неї, згідно з абзацом 2 частини другою статті 16 Закону, для документального підтвердження інформації про відповідність учасників кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази», установив вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій довідки про наявність обладнання та матеріально - технічної бази та додатково довідки в довільній формі про наявність на балансі підприємства приміщень, будівель, складів, машин, механізмів, обладнання та устаткування, інструментів тощо з найменуваннями та інвентарними номерами, що будуть використовуватися при виконанні робіт (далі – довідка про наявність на балансі майна).
При цьому, у складі тендерної пропозиції переможця торгів
ТОВ «Волноваське агропроменерго» надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 14.04.2020 № 25 які є його власністю, проте, довідки про наявність на балансі майна не надано, що не відповідає вимогам підпункту 1.1. пункту 1 частини ІІІ тендерної документації та підпункту 1.1. пункту 1 таблиці 1 додатку 3 до неї.
Під час проведення моніторингу установлено, що Замовник відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 частини ІІІ тендерної документації та пункту 6 таблиці 3 додатку 3 до неї, для документального підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у додатку 2 «Технічне завдання» до тендерної документації, установив вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій дозволів або ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством.
При цьому, додатком 2 до тендерної документації передбачено виконання робіт з монтажу системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу.
Відповідно до пункту 2 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягає ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 роботи з монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу підлягають ліцензуванню.
При цьому, у складі тендерної пропозиції переможець торгів
ТОВ «Волноваське агропроменерго» не надано ліцензію на виконання робіт з монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу, що не відповідає вимогам підпункту 1.1. пункту 1 частини ІІІ тендерної документації та пункту 6 таблиці 3 додатку 3 до неї.
Проте, на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Волноваське агропроменерго», як таку, що не відповідала умовам тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону замовник відміняє торги у разі відхилення всіх тендерних пропозицій.
Крім цього, за результатами моніторингу установлено, що Замовником у формі повідомлення про внесення змін до договору не відображено інформацію про суму договору після внесення змін та кількості товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг після внесення змін, чим порушено вимоги пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від
22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України
25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490).
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення вимог абзацу першого пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «Волноваське агропроменерго» установлено, що Замовник на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 не відхилив зазначену тендерну пропозицію.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до
неї, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Хозхімсервіс» та
ТОВ «Артпромпроектбуд», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.