Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 14 травня 2020року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIIІ, у редакції, що діяла до 19.04.2020 (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: інформацію про закупівлю Комунального закладу "Приютський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Чумаківської сільської ради" (далі Замовник), річний план UA-P-2020-03-03-005441-а, оголошення про проведення процедури, тендерну документацію оприлюднену 24.03.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «ПОТЕНЦІАЛ ТРЕЙД» та ТОВ «БУД ПРОМ ІНВЕСТ», протокол засідання тендерного комітету від 03.04.2020 №1 про визначення переможця та намір укласти договір, повідомлення про намір укласти договір (оприлюднене 03.04.2020), договір про закупівлю товарів за бюджетні кошти від 15.04.2020 №16 (оприлюднений 15.04.2020), пояснення Замовника оприлюднені в електронній системі закупівель.
Відповідно до вимог частини першої статті 23 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Моніторингом інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель установлено, що на запитання від 06.03.2020 Замовником надано роз’яснення 24.03.2020, що перевищує термін, встановлений частиною першою статті 23 Закону. Надане 07.05.2020 замовником пояснення не спростовує факт порушення вимог частини першої статті 23 Закону.
Отже, розрахований ризик-системою індикатор ризику RISK1-12 (несвоєчасне надання роз'яснень замовником щодо змісту тендерної документації) підтверджено.
Відповідно до Закону предмет закупівлі товарів, робіт чи послуг визначають за пунктами 17, 18 частини 1 статті 1 цього Закону. Водночас, відповідно до абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 17.03.2016 № 454 (далі — Порядок № 454) предмет закупівлі визначають на основі національного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 № 1749 (далі — ЄЗС), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Відповідно до оголошення Замовник визначив предмет закупівлі «ДК 021:2015: 09000000-3 — Нафтопродукти, паливо, електроенергія та інші джерела енергії без визначення показника четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Таким чином, Замовником при визначенні предмету закупівлі порушено вимоги пунктів 17, 18 частини 1 статті 1 Закону, абзацу другого частини 1 розділу ІІ Порядку №454.
За результатами моніторингу установлено порушення вимог абзацу другого частини другої статті 23 Закону, а саме: замовником не оприлюднена інформація для учасників у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до її початкової редакції, та крім того, внесені до тендерної документації зміни не відображені у вигляді закреслених даних.
Крім того, моніторингом установлено, що в тендерній документації в пункті 1 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» не зазначено дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 2 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» від 22.03.2016 №490 із змінами, у Формі оголошення про проведення відкритих торгів не передбачено автоматичного заповнення електронною системою закупівель рядка 13 «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій». Таким чином, при складанні тендерної документації замовником не дотримано вимоги пункту 13 частини другої статті 22 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю, встановлено порушення частини першої статті 23 Закону, в частині несвоєчасного надання роз’яснень щодо процедури закупівлі.
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення змін до тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу другого частини другої статті 23 Закону.
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення пункту 13 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, встановлено не дотримання вимог пунктів 17, 18 частини 1 статті 1 Закону, абзацу 2 частини 1 розділу ІІ Порядку №454.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані (додатку), розкриття тендерних пропозицій, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.