Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу
встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 08 квітня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (з додатками) на 2020 рік Обласного комунального навчально-тренувального закладу «Сумська кінна дитячо-юнацька спортивна школа» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 28.02.2020 б/н, тендерну пропозицію фізичної особи підприємця Гасюк Романа Йосиповича (далі – ФОП Гасюк Р.Й., учасник), протокол засідання тендерного комітету від 23.03.2020 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 25.03.2020 року, договір від 07.04.2020 № 1.
За результатами моніторингу установлено, що у пункті 5 форми річного плану закупівель на 2020 рік (ID: UA-P-2020-02-28-007262-a) Замовником не вказано КЕКВ, а також не накладено кваліфікований електронний цифровий підпис посадової особи на оголошення про проведення відкритих торгів, чим порушено вимоги пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 р. № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579 (далі – наказ № 490) в частині складання форм документів.
Крім того, установлено невідповідність інформації щодо обсягу закупівлі, що зазначена в тендерній документації, відповідній інформації, зазначеній в оголошенні про проведення відкритих торгів, що є порушенням вимог пункту 2 наказу № 490, а саме:
у пункті 4.3 розділу І тендерної документації визначено обсяг закупівлі 131 400,00 кг, разом з цим, у пункті 7 форми оголошення про проведення відкритих торгів зазначено обсяг закупівлі 919 800,00 кг.
Моніторингом установлено, що Замовником у пункті 1 розділу IV тендерної документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим не дотримано вимоги пункту 13 частини другої статті 22 Закону.
Аналізом тендерної пропозиції учасника ФОП Гасюк Р.Й., установлено її невідповідність вимогам тендерної документації, а саме:
на підтвердження якості товару учасником у складі тендерної пропозиції не надано відповідні сертифікати якості, висновки лабораторних досліджень тощо, що не відповідає вимогам додатку 3 до тендерної документації Замовника;
учасником у складі тендерної пропозиції не надано лист-згоду з проектом договору та інформаційну довідку в довільній формі про уповноважену особу учасника на підписання договору за результатами процедури закупівлі, що не відповідає вимогам пункту 1.1.6 розділу ІІІ та підпункту 1 пункту 4 розділу VІ тендерної документації Замовника.
Крім того, в недотримання вимог підпункту 1.1.8 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника учасником на документи тендерної пропозиції не накладено кваліфікований електронний підпис, а також всі документи, що оформлені ним в довільній формі, не містять адресата, дату складання та реєстраційний номер документа.
Однак на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Гасюк Р.Й. як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та уклав з ним договір на суму 760 000,00 гривень.
Разом з цим, моніторингом встановлено, що Замовником протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі не оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ним (рішення про намір укласти договір прийнято 23 березня 2020 року, повідомлення про намір укласти договір оприлюднено 25 березня 2020 року), чим порушено вимоги абзацу шостого частини першої статті 10 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу шостого частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом установлено порушення вимоги пункту 2 наказу № 490.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 13 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.