Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
16.07.2020 №143
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 16.07.2020 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 16.07.2020 № 143
Витяг з переліку
процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу
17 UA-2020-02-25-001922-c 25.02.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, відповідність тендерних пропозицій умовам тендерної документації, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету КП «Харківські теплові мережі» (далі – Замовник) від 25.03.2020 №352 (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОЛЛІ ПЛЮС» (далі учасник-переможець), повідомлення про намір укласти договір від 23.04.2020 року, договір від 12.05.2020 №28051201 та додаткову угоду від 18.05.2020 №1.
В ході моніторингу інформації зазначеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що строк поставки товару зазначений Замовником в оголошенні відрізняється від даних, які зазначені у проекті договору на закупівлю товару, а саме: в оголошенні про проведення процедури закупівлі строк поставки визначено по 25.12.2020, а у проекті договору по 08.12.2020 року.
Також, в ході моніторингу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця не відповідає вимогам тендерної документації.
Так, на порушення вимог пункту шостого розділу третього тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника-переможця відсутні документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку №2 до тендерної документації.
На підставі вищевикладеного та відповідно вимог абзацу другого пункту першого та пункту четвертого частини першої статті 30 Закону Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установлених статтею 16 Закону та умовам тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту першого та пункту четвертого частини першої статті 30 Закону, Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОЛЛІ ПЛЮС», визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 12.05.2020 року №28051201 загальною вартістю 34 144 000,00 гривень.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За наслідками моніторингу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу другого пункту першого та пункту четвертого частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Заперечення на висновок Держаудитслужби, оприлюднений 27.07.2020року об 13 год.33 хв
За результатами моніторингу закупівлі Код ДК 021:2015 - 34140000-0 — Великовантажні мототранспортні засоби (ремонтна автомайстерня оперативна) (ідентифікатор закупівлі UA-2020-02-25-001922-c) Державною Аудиторською Службою України Північно-східним офісом Держаудитслужби (далі - Держаудитслужба), 27.07.2020 року було зроблено висновок щодо наявності порушення КП «Харківські теплові мережі» (Замовником) вимог абзацу другого пункту першого та пункту четвертого частини першої статті 30 Закону, а саме: «Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОЛЛІ ПЛЮС», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та умовам тендерної документації, визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 12.05.2020 року №28051201 загальною вартістю 34 144 000,00 гривень
На думку Держаудитслужби, тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОЛЛІ ПЛЮС» не відповідає умовам тендерної документації , а саме: на порушення вимог пункту шостого розділу третього тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника-переможця відсутні документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку №2 до тендерної документації.
Проте, з такими висновками Замовник не погоджується, виходячи з наступного:
Технічні вимоги щодо предмету закупівлі Код ДК 021:2015 - 34140000-0 — Великовантажні мототранспортні засоби (ремонтна автомайстерня оперативна)(UA-2020-02-25-001922-c) визначені замовником в додатку 2 до тендерної документації.
ТОВ "СОЛЛІ ПЛЮС" надав у складі тендерної пропозиції Інформацію № 510011 від 01.04.2020року про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, в якій зазначені технічні параметри товару, які в повному обсязі відповідають вимогам Замовника .
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасником надані всі документи, які вимагалися Замовником згідно додатку 2 до тендерної документації, в тому числі :
- Гарантійний лист від 01.04.2020 № 521/1 щодо надання гарантії на запропонований товар 24 місяців або 60 000 км пробігу з моменту фактичної поставки товару та підписання відповідних документів двома сторонами (вимога щодо його надання прямо передбачена Додатком 2 до тендерної документації);
- Гарантійний лист 01.04.2020 № 516/1 щодо надання про поставці товару відповідних копій сертифікатів відповідності з основними технічними показниками, що відповідає умовам тендерної документації (відповідно до додатку 2 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції учасник мав надати або копію Сертифікату відповідності з основними технічними показниками або гарантійний лист у довільній формі, в якому учасник гарантує надання при поставці товару відповідних копій сертифікатів відповідності з основними технічними показниками (з усіма додатками, якщо передбачено сертифікатом), виданий органом з сертифікації відповідної галузі акредитації на транспортний засіб в цілому або на вантажне шасі на якому запропоновані транспортні засоби.
Крім того, учасником надані Довідка 01.04.2020 № 411/1 щодо сервісного обслуговування на сервісних станціях постачальника або на офіційних сервісних станціях виробника (згідно з рекомендаціями виробника) та гарантійний лист 01.04.2020 № 398/1 щодо достовірності наданої ним у довільній формі інформації . Отже, всі вимоги Замовника, в тому числі викладені в додатку 2 до тендерної документації виконані ТОВ «СОЛЛІ ПЛЮС» в повному обсязі та належним чином , а тому у Замовника не було правових підстав для відхилення його тендерної пропозиції.
Щодо строку поставки товару, на який також звернено увагу у висновку ДАСУ, слід зазначити, що в проекті договору, що є додатком 3 до тендерної документації дійсно було допущено механічну описку в дати поставки товару, а саме строк поставки визначено по 08.12.2020 року замість по 25.12.2020року. Допущення помилки було виявлено Замовником вже на етапі укладення договору, коли внести відповідні зміни до проекту договору, як додатку 3 тендерної документації, не було технічної можливості. Саме тому, між сторонами було укладено додаткову угоду до договору ТВ, в якій зазначений строк поставки по 25.12.2020року, яка була оприлюднення у встановленому законом порядку. В той же час, допущення такої помилки в проекті договору жодним чином не вплинуло на умови закупівлі, оскільки строк поставки товару визначений Замовником, в першу чергу пунктом 4.4 розділу 1 тендерної документації та в оголошені про закупівлі, що формується в електронній системі закупівель, отже його дублювання в проекті договору (як частині тендерної документації є не обов’язковим). Крім того, Замовник не отримував жодного питання/звернення від потенційних учасників закупівлі щодо строку поставки товару (саме тому описка не була виявлена на етапі, коли внесення змін було можливим), отже потенційні учасники не ставили під сумнів строк поставки в оголошенні.
На теперішній час переможцем ТОВ «СОЛЛІ ПЛЮС» на виконання договору вiд 12.05.2020 № 28051201 (з врахування додаткової угоди № 1), здійснено часткову поставку товару, згідно видаткової накладної №3538 вiд 03.07.2020, який відповідає всім вимогам встановленим замовником в тендерній документації, що підтверджено всіма необхідними сертифікатами передбаченими чинним законодавством, копії яких надані момент поставки.
Висновку
29.07.2020 14:47
Замовник
Перелік скарг порожній. Якщо Ви бажаєте подати скаргу
Увійти
або
Підписатися.
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
На даному тендері відміни не були знайдені.
Код ДК 021:2015 - 34140000-0 — Великовантажні мототранспортні засоби (ремонтна автомайстерня оперативна)
Тендер:
UA-2020-02-25-001922-c
Тип:
вимога
За тендером
UA-2020-02-25-001922-c.b1
Дата:
26.02.2020 12:36
Стан:
Відмовлено в задоволенні
Поділ предмета закупівлі на лоти
Доброго дня. З метою розширення кола можливих учасників торгів, просимо Вас внести зміни до п. 4.2 Розділу 1 «Загальні положення» та передбачити розподіл предмета закупівлі на 2 лоти, щодо яких можуть бути подані окремі тендерні пропозиції, а саме:
лот 1 - Ремонтна автомайстерня оперативна Газель A32R33-60 бензин УМЗ-А275 "Evotech" Фургон ЦМ 4x2 або еквівалент;
Ремонтна автомайстерня оперативна Соболь 27527-773 бензин УМЗ-А275 "Evotech" Фургон ЦМ 4х4 або еквівалент.
лот 2 - Ремонтна автомайстерня оперативна Газон C41R13-60 дизель ЯМЗ-5344 4х2 або еквівалент.
Автор:
42999106, ТОВ "КРАЗ"
Україна
За результатами розгляду Вашої вимоги, повідомляємо , що закупівля була оголошена Замовником в порядку, визначеному Законом України «Про публічні закупівлі» з додержанням основних принципів закупівель. Предмет закупівлі визначений у відповідності з Наказом МЕРТУ № 454 від 17.03.2016 року «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі». Поділ предмету закупівлі на лоти є правом, а не обов'язком замовника.
Тип:
вимога
За тендером
UA-2020-02-25-001922-c.a2
Дата:
04.03.2020 09:55
Стан:
Порушення усунуто
Звернення щодо зміни ТЗ
Просимо розглянути звернення та внести відповідні зміни в Технічне завдання
Автор:
38148192, ТОВ "Укрспецтехніка-57"
17500, Україна, Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Пирятинська,127
Розглянувши питання, викладені Вами у вимозі щодо внесення змін до технічного завдання (додаток 2 до тендерної документації), тендерний комітет Замовника прийшов до висновку про можливість часткового задоволення вимоги. В найближчий термін до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни та оприлюднені у встановленому законом порядку.