Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу
встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
встановлено порушення законодавства в частині укладання договору про закупівлю
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 16 квітня 2020 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору, відповідності його умов тендерній пропозиції переможця та оприлюднення договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Замовника, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 19.02.2020 (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «ЛОГІСТИК МАШИНЕРІ», протокол засідання тендерного комітету від 13.03.2020 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 13.03.2020, договір від 24.03.2020 № 133.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ЛОГІСТИК МАШИНЕРІ» (далі – Переможець) не відповідає вимогам ТД, оскільки надана Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 24.02.2020 № 6293/10/10-36-52-07 дійсна до 04.03.2020, чим не дотримано вимоги п. 8 Додатку 2 до ТД, а саме переможець торгів юридична особа на виконання вимог ст. 17 Закону повинен надати оригінал або нотаріально завірену копію довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видану відповідною Державною фіскальною службою, що діє станом на дату подання документа (дата подання документа 16.03.2020).
Крім того, Переможцем у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, не завантажено сканованого оригіналу або нотаріально завіреної копії Гарантійного листа в Додатку 7 до ТД, що вимагалось п. 1 Розділу 3 ТД.
Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам ТД.
Однак, в порушення вимог п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовник не відхилив пропозицію Переможця як таку, що не відповідає вимогам ТД, та уклав з ним договір від 24.03.2020 № 133 на загальну суму 1 483 000,00 грн.
Аналізом документів, розміщених в електронній системі публічних закупівель «Prozorro», встановлено, що договір укладено не відповідно до вимог ТД та пропозиції Переможця, а саме п. 4.4 Розділу 1 ТД та додатку 6 проекту договору про закупівлю.
Так, в п. 5.1 договору змінено строк (термін) поставки (передачі) Товару та збільшено з 30 днів від дати укладання договору до 60 днів від дати укладання договору.
Отже, Замовником при укладенні договору порушено ч. 4 ст. 36 Закону в частині невідповідності умов договору про закупівлю до змісту тендерної пропозиції.
Таким чином, відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону договір про закупівлю від 24.03.2020 № 133 є нікчемним, оскільки його укладено з порушенням вимог ч. 4 ст. 36 Закону.
Крім того, встановлено, що додаток № 1 «Специфікація» до договору від 24.03.2020 № 133, що зазначений в п. 2.13 договору, та є невід’ємною його частиною, не опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro, чим порушено норми ч. 1 ст. 10 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення норм п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при оприлюдненні інформації про її проведення встановлено порушення норм ч. 1 ст. 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час перевірки відповідності умов договору тендерній пропозиції переможця встановлено порушення ч. 4 ст. 36 Закону, що призвело до нікчемності договору відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону.
За результатами аналізу дотримання законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, плануванні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.